Inlägg från: Anonym (Varför försvara?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför försvara?)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Har aldrig hört talas om dessa uthängningar tidigare men det handlar väl inte om män som bara ibland träffar kvinnor för sex som är tydliga med det eller dejter där bägge är med på att ha sex första dejten, alla vet att man kan ändra sig eller inte ha dom rätta känslorna och det vet man ju inte på en gång.

Utan det handlar väl om just killar och män som just beter sig på ett dåligt sätt, som ljuger och utnyttjar och där fler kvinnor upplever samma sak, dom ljög mm.
    De flesta killar/män är inte så men det finns dom som först beter sig på ett sätt just för att få sex och efter det beter sig helt annorlunda och gör sen likadant mot andra kvinnor.

Det finns självklart killar och män som beter sig som skit precis som det finns tjejer/kvinnor som beter sig dåligt mot killar och män.
    Förstår inte varför vissa män med alla medel måste försvara dessa män som beter sig för jävligt, varför inte förstå att det finns män och kvinnor som ljuger och utnyttjar andra och beter sig som skit?
    Varför måste man försvara dessa skitstövlar bara för att man tillhör samma kön?
    Inte vill man att sin släkting eller vän ska bli utsatt för dessa skitstövlar? 

Återigen, fascinerande att vissa här slår sig blodiga för att försvara män som beter sig svinigt, dvs inte män som berättar innan att dom bara vill ha sex eller folk som inte vill gå på fler dejter mm
    utan som  absolut måste försvara dessa män som ljuger och just beter sig svinigt mot många kvinnor. När just flera kvinnor säger att dom betet sig som svin och inte en som inte vill gå på en andra dejt.
    Varför vill man försvara dom?
    Varför vill man försvara personer som beter sig som svin vare sig det är män eller kvinnor?
    Tror inte vissa här att det finns män som beter som svin?
    Att det inte finns män som utnyttjar kvinnor?
    ändå ska skuld ifrågasättas?
    Ja det finns även kvinnor som beter sig dåligt och utnyttjar män.

Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-17 19:55:32 följande:

En uthängning idag på en kille är en bild med förnamn, ålder och ort. Tjejen träffar honom och får en känsla av att han pratar med flera andra tjejer samtidigt. Det är hennes känsla enbart. 

Svaren kan vara att någon har skrivit med honom men att han kändes mysko så hon tog bort honom. En annan skriver hon har pratat med honom på typ tinder men att han verkade dryg.

Hur är det möjligt att försvara dessa uthängningar. 

Typ grunden är att 

Jag har en känsla av att han pratar med andra. 

Då kan man ju fråga sig varför man inte litar på den känslan och säger tack och hej?. 

Och sedan att han verkar dryg eller mysko... 

Jag har själv fått höra av en dejt att jag var dryg. Orsaken till att jag var dryg va att jag var jättekissnödig när jag sa hejdå till honom och behövde akut hitta en toalett? Jag sa inget om att jag behövde en toalett, sa inget konstigt men han kände att något va fel och då va jag dryg?. Hade inte blivit så glad om jag skulle blivit uthängd på den grunden? Att andra män skulle varnas för mig för en jag håller på att kissa på mig blick. 

TS hur kommer det sig att du är med i sådana grupper och det flera stycken som du skriver om att det finns i din ts ( många olika grupper) ?
    Vad är det för grupper egentligen?
    Vad är syftet med grupperna? bara att hänga ut killar eller finns det något annat syfte? 
    Om det inte finns något annat syfte än att hänga ut killar varför är du då med i dom och vad gör du åt det?
    Skriver du att det är fel att hänga ut killarna?, protesterar du mot uthängningarna?
    anmäler du det?
    Varför fortsätter du att hänga i dessa grupper?

Jag har aldrig hört talas om dessa grupper så hur kom du med i dom?
    Det måste ju vara fler än du som läser dom och reagerar, verkar konstigt att ingen annan reagerar när dom ser vad som står, får du inte med dig andra som tycker likadant som dig så att ni kan agera? varför anmäler ni inte?

Vad är detta för grupper du är med i och varför är du med i dom?
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 10:48:30 följande:

Fuckboy grupper. Om man ifrågasätter åker man ut. Så dom som är med i dessa grupper får inte ifrågasätta och det händer inget om man anmäler. 

Problemet är inte att jag är med, problemet är att man hänger ut män på extremt lösa grunder. Jag skulle ju förstå om det är någon som är dömd för massa saker mot kvinnor och gång på gång jagar nya offren. Då kan jag ju se att det faktiskt finns en vettig anledning till att man varnar. Men att någon är dryg eller mysko?. 

Ok men varför är du kvar i dessa grupper, ok att du inte kan göra något men varför inte lämna dessa grupper?
    Vad är det som håller dig kvar?
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 11:12:07 följande:

Är problemet att någon är med i gruppen och tar del av innehållet eller är problemet att det sprids dynga där? 

Din kritik hade varit befogad om jag själv satt och la ut bilder på olika killar? satt och skrev. 

Det är klart att man undrar varför du är med i dessa grupper då ju du är en del av gruppen och då är delaktig i att läsa allt som skrivs, om folk som faktiskt tycker att detta är fel gick ur skulle ju inte grupperna ha lika många följare.
    Du gillar inte vad som skrivs men fortsätter att vara med?
    Då undrar man ju varför du är med och vad du får ut av det.
    Nej du skriver inget elakt men är ändå då med i en grupp där andra gör det
    så något annat då måste ju få dig att vara kvar och då undrar man vad?
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 12:01:33 följande:

En journalist som deltar i nazistiska forum för att se tugget och deltar i tugget för  att få vara med, godkänner även dessa nazismen? 

Du måste ju kunna rikta kritik mot själva problemet. Innan anklagade du mig för att skydda och försvara galna män. Om jag går ur så kan jag inte se vad som pågår. Då blir det ju bara totalt anonymt för världen utanför?. 

Så du är med för Wallraffa alltså? 
    Det har du inte gått ut med tidigare så det var ju svårt att veta.
    Men då har du klargjort varför du är med i grupperna.
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 12:30:03 följande:
    Jag är inte med för att hylla iaf utan följa för att se vad jag ska göra med det. Men du svarar inte på varför du tycker att jag försvarar idioter? du är mer intresserad av att trycka på mig än att ifrågasätta hur detta beteende kan vara okej. 
    Beteendet är inte ok men du bidrar ju till att det kan fortsätta när du är med i grupperna och inte går ur eller protesterar mot det. 
    Du är inte boven i det men bidrar till att det kan fortsätta när du är med utan att agera. Bara klaga här hjälper ju inte.
    Att bara vara med för att skriva på andra forum hur dumt där ändrar ju ingenting.
    Eftersom du misstycker vad som skrivs i grupperna borde det naturliga vara att lämna men du skriver att du är med för att informera andra om vad som skrivs i grupperna. 
    Nej du har inte skrivit om några män men är med i grupper som gör det, något gör ju att du fortfarande vill vara med, då undrar man varför eller om det är något annat med grupperna som gör att du stannar, det skulle ju inte vara så konstigt om annat som inte är elakt gör att du stannar kvar.
    Men det är ju konstigt att man stannar kvar i en grupp där man anser att många beter sig dåligt. Vem vill vara med då?
    Jag bara undrade varför du stannar kvar i grupperna men du gör självklart som du vill. 
    Jag själv skulle inte stanna i en grupp där många beter sig bedrövligt.
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 12:56:44 följande:
    Hela gruppens syfte bygger ju på detta. Att jag lämnar skulle inte göra någon som helst skillnad. Du försvarar ju t o m grupperna trots att du bevisligen inte är med och ifrågasätter mig som vill skydda dessa män. Frågan är vem som gjort något med uppsåt här? 
    Jag har verkligen inte försvarat någon grupp!!!!!!
    Det är ju du som är med i dom grupperna och inte jag!
    Se ovan i inlägget där man refererar till Aftonbladet och en grupp med 19000 tjejer är med. 
    Du räknas ju in i grupperna som gör så även om du inte skriver något men du är med i grupperna även om det inte är den gruppen som det refereras till i Aftonbladet.
    Du är med, varför??? för att informera andra om vad som skrivs?
    konstigt påstående om att det inte gör någon skillnad om du lämnar.
    Tycker du att grupperna är idiotiska borde man lämna.
    Är man med är det som ett tyst godkännande.
    Du är med i grupper du anser gör elaka saker! 

Men vi kommer ingenstans med detta. 
    Du är med och gör som du vill, jag tycker att det är märkligt att stanna kvar i grupper som beter sig så och som du tycker att folk beter sig dåligt i.
    Jag skulle lämna!
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 13:23:21 följande:
    Vad skrev du till mig först menar du?? Att jag försvarar galna män och ifrågasatte hur jag kunde göra det. 
    Det var inte till dig jag skrev det!
    Du är med i grupper där kvinnor hänger ut män och stannar kvar och den enda förklaringen till att du är med är för att du kan informera andra om vad som skrivs och att det inte gör någon skillnad om du lämnar.
    Det logiska är ju att lämna grupper där man misstycker om det som skrivs.
    Du räknas ju in i statistiken i antal kvinnor som är med i grupper som hänger ut män.
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 14:09:21 följande:

Det här är ditt inlägg. Till vem är det skrivet om inte till mig?? 

Jag har tagit upp i trådstarten va det handlar om. Det här är ditt svar. 

Till dom som försvarade män som behandlar kvinnor som svin allmän inte bara som uthängda.
    Jag skrev tydligt att det inte gällde män som ändrade sig efter en dejt eller män som var tydliga med att dom bara ville ha sex.
    Jag skrev om att vissa män försvarar män som ljuger och manipulerar precis som vissa kvinnor kan göra. 
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 15:28:11 följande:
    Men du tar inte avstånd till dessa grupper vilket är märkligt. Ditt enda råd är att jag ska lämna grupperna 
    Nu får du ge dig!

Det är du som är med i dessa grupper och inte jag!
    Jag tar avstånd ifrån att hänga ut personer kom inte och säg något annat.
    Men du stannar kvar!

Visst kan man vara med och Wallraffa, det är jättebra att te x journalister infiltrerar grupper och avslöjar men om man bara är med så göder man ju dessa grupper.
    T ex som togs upp i ett tidigare inlägg någon går med i nazistisk grupp för att infiltrera och sen informera vad som föregås i gruppen det är bra men att bara vara med utan att göra något då är man med i gruppen och ser på och låter det fortgå. 
    Du är med i grupper och skulle kunna säga ifrån att du tycker att det är fel!
    Man visar missnöje genom att säga ifrån eller lämna inte bara tyst se på.

Du har inte sagt varför du är med eller varför du stannar i en sådan grupp som hänger ut män.
    Ju fler som lämnar är det väl bättre?
    Är du bara med för att informera om vad som sägs i grupperna eller vad?
    Man brukar lämna om man misstycker.
    Nej en person gör ingen skillnad men om många tänker så gör det skillnad.
    Så är det ju med allting, vad det än handlar om en person händer inget, flera personer gör skillnad.
    Något gör ju att du stannar i grupperna. 

Men du gör som sagt som du vill, stanna i grupper som beter sig dåligt!
    Nej du är inte boven men du stannar kvar och göder grupperna!
    Folk brukar lämna grupper man inte gillar!

Men vi kommer ingenstans, jag kommer aldrig att vara med i en grupp där jag anser att folk beter vidrigt, vad du gör står för dig!
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa