Inlägg från: Anonym (Toker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Toker)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

En del tjejer vill man ligga med, andra bli tillsammans med.

Visste inte att det fanns sådana sidor. Men känns som att det bara är bittra, brända brudar som hänger där. Man får plocka dem innan de blir sådana. Någon måste ju lära dem att bli bittra! :)

• Anonym (Toker)
    Anonym (Utnyttjar?) skrev 2025-01-16 12:30:38 följande:
    Det skulle kunna räknas som förtal. 
    Solklart fall av förtal egentligen. Rekvisiten är uppfylld. Att snacka skit om någon i en mindre grupp kallas skvaller och är okej. Annars skulle vi få förbjuda fikabord så att inte Sveriges samtliga arbetare inte ska bli inlåsta för skvaller/förtal.

Att hänga ut någon på en offentlig anslagstavla och påstå en massa saker är däremot straffbart. Om du inte har utgivningsbevis och kallar dig journalist, då kan det fortfarande vara straffbart, men vägen till upprättelse är en smula mer krokig och svår.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (fuckboys) skrev 2025-01-16 12:51:19 följande:
    Det sker i privata Fb-grupper som kräver inbjudan. Aldrig sett att det sker i en öppen grupp.
    Antingen är grupperna så små att de är betydelselösa, eller så är de så stora att det ändå räknas som förtal.

Gott, det här är ju något som går att tjäna pengar på! En affärsidé?

En del säger ju elaka saker om mig som från början till slut är sant. *ler*
  • Anonym (Toker)
    Anonym (fuckboys) skrev 2025-01-16 13:20:07 följande:
    Tror knappast att det går att stoppa. Finns överallt.
    Vem bryr sig om att stoppa? Skiter väl i det...

Såg det mest som en affärsidé. Vet en som verkar ha det som affärsidé, därifrån jag fick tanken. Men vill inte nämna honom för det är en annan debatt.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (fuckboys) skrev 2025-01-16 13:46:58 följande:
    Vem? Du får läsa i tråden så ser du vem. Verkar väldigt känsligt.
    Skit samma vem det är. Han är halvkändis. Han har gjort det till sin grej att stämma gamla tanter som pratar illa om honom på nätet.

Principen är ju den samma här egentligen. Även om jag som person inte bryr mig så mycket vad folk säger och tycker om mig. Personer som är inne på sådana grupper kollar säkert på lexbase och andra ställen där jag ändå förekommer.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 14:39:25 följande:
    Man blir inte bortvald, man blir utnyttjad. Man blir inte informerad om att man är den femte kvinnan han har haft sex med denna veckan och den andre idag utan träffar honom i tron om att det här kan leda till något fint och inte bara till spermasmak i munnen. 
    Ändå får dessa killar ofta bra tjejer i slutändan... Vad tycker du om det då?
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 14:53:04 följande:
    Tycker synd om tjejen mest. För han kommer fortsätta så där. Kanske i mindre skala men ändå fortsätta. Jag säger inte att det är rätt att hänga ut, det vet jag inte om det är men att jag förstår det och sympatiserar med det.
    Olika, en del lugnar nog ner sig. Andra fortsätter i samma stil. Det är ju mer om tjejen tycker det är okej att han har ett gedigen erfarenhet. De är ju ofta så framgångsrika hos tjejer för att de är enkla och trevliga att umgås med.

Kan låta märkligt, men det går att tröttna på att hela tiden träffa nya tjejer och önska ett stabilt monogamt förhållande.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 15:33:46 följande:
    Att de är enkla och trevliga är bara fejk/yta. Fboys är djupt skadade, sexberoende, kicksökande, manipulativa män som har en väldigt liknande kvinnosyn som incels. Men de ser sig som bättre än incels, fast jag svär hade en incel och en fboy hängt med varandra ett par dagar i veckan hade de blivit bästa polare och förstått varandra exakt. Kanske blivit ett par med.
    Oj, inget socker i kaffet! :)

Nä, tror inte att en sådan skulle slösa tid på att umgås med andra män. Tror inte heller att de har någon dålig kvinnosyn. Mest att de lärt sig att träffa tjejer och gillar att umgås med dem.

Men absolut, det blir ett beroende och ett självspelande piano.
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa