Inlägg från: Anonym (Tiina Perkele) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiina Perkele)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Den typen av uthängningar är som jag ser det en naturlig följd av vad Tinder (främst Tinder) ställt till det med inom dating/relationer.

Tinder ger ett litet fåtal av de manliga användarna möjlighet att träffa de flesta kvinnliga användarna. Övriga tinder- män blir bittra (men det är en annan fråga) men den lilla gruppen populära tinder- män till sexberoende svin. Helt enkelt.

De kan inte hantera all uppmärksamhet de får av kvinnor genom appen och på några månader bara är en man som brukade vara ett kap en runtliggande sexberoende idiot istället.

Så det är inte konstigt att den typen av uthängningar sker eftersom de här männen är eller har blivit sådana svin och är viktiga att varna andra kvinnor för.

Man kan skylla på män, skylla på kvinnor, men en stor del av skulden är på appen Tinder som skruvar upp manligt svineri till max hos en liten grupp män som säkert brukade inkludera en del jättefina killar men nu är förstörda. 

• Anonym (Tiina Perkele)

Jag tror att svårartade fboys behöver 3 års celibat. För livsstilen påminner om en blandmissbrukare, beroende av flera droger (olika sorts kvinnor, yngre, äldre, tjocka, smala, vita, asiatiska, svarta) och har en kompulsion att testa nya droger.

• Anonym (Tiina Perkele)
    Anonym (Garanterat) skrev 2025-01-16 14:26:49 följande:

Nej det är garanterat en överdrift. Man kan ju inte bli förbannat för att man blir bortvald. de väljer väl också bort killar de inte är intresserade av.

Man blir inte bortvald, man blir utnyttjad. Man blir inte informerad om att man är den femte kvinnan han har haft sex med denna veckan och den andre idag utan träffar honom i tron om att det här kan leda till något fint och inte bara till spermasmak i munnen. 
  • Anonym (Tiina Perkele)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 14:45:30 följande:
    Ändå får dessa killar ofta bra tjejer i slutändan... Vad tycker du om det då?
    Tycker synd om tjejen mest. För han kommer fortsätta så där. Kanske i mindre skala men ändå fortsätta. Jag säger inte att det är rätt att hänga ut, det vet jag inte om det är men att jag förstår det och sympatiserar med det.
  • Anonym (Tiina Perkele)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-16 14:58:56 följande:
    Olika, en del lugnar nog ner sig. Andra fortsätter i samma stil. Det är ju mer om tjejen tycker det är okej att han har ett gedigen erfarenhet. De är ju ofta så framgångsrika hos tjejer för att de är enkla och trevliga att umgås med.

Kan låta märkligt, men det går att tröttna på att hela tiden träffa nya tjejer och önska ett stabilt monogamt förhållande.
    Att de är enkla och trevliga är bara fejk/yta. Fboys är djupt skadade, sexberoende, kicksökande, manipulativa män som har en väldigt liknande kvinnosyn som incels. Men de ser sig som bättre än incels, fast jag svär hade en incel och en fboy hängt med varandra ett par dagar i veckan hade de blivit bästa polare och förstått varandra exakt. Kanske blivit ett par med.
  • Anonym (Tiina Perkele)
    fornminne skrev 2025-01-16 16:08:14 följande:
    Om han inte vet ifall det bara är sex han är ute efter? Han kanske gillar kvinnan men känner efter någon eller några träffar att det inte var rätt. Han kanske letar efter den rätta, men har inget emot sex och sällskap under tiden. Det kan även kvinnor uppskatta.

Att medvetet ljuga är svinigt, men att inte veta vad man vill är faktiskt inget brott. Mängder av kvinnor vet inte vad de vill, eller velar mellan olika män. Är de också svin?

Dessa sajter som hänger ut "oseriösa" män. Är de säkra på att det bara är lögnare och players de hänger ut? Måste alla män veta vad de vill från början, med varenda kvinna, för att inte ses som oseriösa svin?
    Ibland hängs säkert någon oskyldig snubbe ut i olika grupper bara för att nån tjej fått sårat ego och det är naturligtvis tråkigt. Jag tror ingen förnekar det, men jag tror samtidigt att damerna i sådana grupper om de får reda på att det är så kommer skälla ut fröken sårat ego efter noter och sedan utesluta henne.
  • Anonym (Tiina Perkele)
    fornminne skrev 2025-01-16 16:18:52 följande:
    Något har ju dessa män som lockar. Annars skulle de inte attrahera så många kvinnor, med eller utan Tinder. 

Om ett fåtal män får många kvinnor och andra män blir utan, beror det ju på att kvinnorna väljer så. Är alla andra män verkligen inget att ha?

Jag har svårt att tro det. Jag har aldrig träffat en player och de flesta män mina kompisar är tillsammans med, är inte heller players eller casanovor, vad jag vet. Inte heller incels, utan vanliga fina män.
    Det är mycket Tinder som koncentrerar beteendet och gör att männen kommer i kontakt med ännu fler kvinnor.

Tinder är ordnat så att du rätt snabbt kommer se en hunk bland en hel hög vanliga killar. Du känner ingen av dem. Då väljer man hunken och väljer bort de andra. Andra kvinnor gör samma val. Tinder vill presentera den här hunken bland vanliga killar, för Tinder vet inte bara hur män inte kan välja mellan kvinnor utan även hur kvinnor väljer bland män. Så du blir glad när den här hunken dyker upp efter kanske tre som inte är så intressanta. Tinder vet också att hunken inte försvinner oavsett hur många han ej träffar och har sex med så han är som ett lockbete att fortsätta använda appen eftersom kvinnan tror att det där, där hade jag bara otur.  

Hunken har nu dussintals olika kvinnor som han matchat med, och om han inte var en f-boy sedan innan kommer han snart bli en, för det är så era manliga hjärnor funkar. I vanliga livet uppvaktar ni kvinnor, ni väljer en och fokuserar på att uppvakta henne, men på Tinder funkar det inte så utan här får hunken kvinnor kastade på sig. Nästan bokstavligt talat. Han kan inte hantera den uppmärksamheten, han kan inte välja bort, så han väljer alla samtidigt och det här får hans hjärna att bli sexfixerad, kicksökande vilket leder till fler kvinnor och han utvecklar narcissistiska drag.   

Tinder är också den populäraste appen på många ställen, på de ställen den inte är det är den i toppen av dejtingappar.
  • Anonym (Tiina Perkele)
    Anonym (Gott åt dem) skrev 2025-01-16 19:24:38 följande:
    Ja, om kvinnorna är oärliga och ljuger till sig sex och lovar männen kärlek som de inte kommer att ge dem. Känner du många såna kvinnor eller är det kanske främst ett manligt beteende att vara bedräglig och lura till sig sex genom att spela på det motsatta könets känslosträngar?

Jag känner då inte till några såna kvinnor. 
    Ha! Jag tror jag faktiskt känner till en sådan. Fast hon sitter på Karsudden (tror jag det heter) inte för det, men för upprepade misshandelsfall tror jag.
  • Anonym (Tiina Perkele)
    fornminne skrev 2025-01-16 21:30:57 följande:
    Jag kan köpa att Tinder är riggat på detta sätt för att användare inte ska sluta använda appen (fast män som sällan eller aldrig får napp lär ju tröttna efter ett tag?)

Men kvinnor har fortfarande ett ansvar för sina egna val. Om du gång på gång råkar ut för oseriösa hunkar - välj inte hunken. Välj någon annan, eller försök hitta en partner på andra sätt än genom Tinder eller liknande.

Sen tycker jag att det är stor skillnad på att hänga ut våldsamma män, sexualförbrytare, romansbedragare etc - och att hänga ut "oseriösa" män.

Farliga män BÖR man varna andra kvinnor för. Men varför ska omsvärmade men ofarliga män baktalas för att varenda kvinna som svansar runt dem tror att just HON ska få honom på fall, vilja gifta sig med henne och förbli trogen?

Observera att jag inte på något sätt försvarar män som medvetet ljuger eller manipulerar, oavsett om de är omsvärmade eller inte. Det är aldrig snyggt beteende. Män vill garanterat inte bli bemötta så av kvinnor, och kvinnor vill självklart inte bli bemötta så av män.

Men hur vet man om och när det handlar om medveten manipulation? När han har flera kvinnor på gång samtidigt och låtsas vara seriös med alla? Är det dessa typer vi pratar om? Eller för att han inte vill binda sig? Inte lova något? Det vill inte alltid kvinnor heller.
    Manliga användare som inte får "napp" tröttnar. Men de kommer tillbaks. Det finns ofta 2-3 manliga användare, ibland ännu högre, för varje kvinnlig användare aktiva.

De skall varnas för "snälla" fboys av den anledningen att de ljuger för att få ligga. Inte varje gång, men varje gång när det behövs. Det är också jäkligt sunkigt att ligga med en man som tidigare samma dag legat med en annan kvinna och vara i nån slags schemalagd rotation för att han skall hinna med att ligga med alla utan att veta att man är en del av en sådan rotation. Könssjukdomarna som sprids. Tex träffar man kanske någon som säger "Du är den första jag dejtar efter skilsmässan" så är man kanske inte så noga med kondom. Risken är ju nästan obefintlig att han har något om han vart gift tio år sedan träffar mig.  

Män hänger ut kvinnor de med. Det finns sidor där män delar nakenbilder på sina fruar med varandra och värre grejer än så.
  • Anonym (Tiina Perkele)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-16 22:51:45 följande:
    Hahahaha den gamla klassikern! "Du är den första..." Tack för skrattet! 
    Jag har gått på den 2 ggr :D
  • Anonym (Tiina Perkele)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-16 23:05:36 följande:
    Vilka grupper då? Vart kan man hitta de grupperna?
    De poppar upp ibland på Fcaebook. Slutna grupper (oftast). Ligger uppe ett halvår, anmäls, tas bort. Sedan kommer en ny. Så det är inte ens säkert att du kan hitta en.
  • Anonym (Tiina Perkele)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-16 23:48:20 följande:
    Så hur har kan Ts ha hittat sig själv i de grupperna då? 
    Ingen aning. Har aldrig deltagit i någon sådan grupp själv. Gissningsvis någon som skärmdumpat och "skvallrat" till honom. Men det är bara en gissning.
  • Anonym (Tiina Perkele)

Rent hypotetiskt: Skulle det vara fel att hänga ut en nazist i en sån grupp? Jag vet inte om han är en f-boy, jag tror inte det, men han är väldigt hunkig, aktiv på en datingsite och han har inget om sin nazism i sin presentation. Säger inget om sin nazism på flera dejter heller utan verkar jättegullig. Med nazist menar jag inte "röstar på SD" utan verkligen nazist. Pratar om vita rasens överlevnad, vill ha en vit etnostat, hakkors flaggor på väggarna, nazistlitteratur i bokhyllan porträtt av Hitler. 

• Anonym (Tiina Perkele)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-17 09:04:55 följande:
    Jag tror att du kan hänga ut nästan vem som helst och påstå nästan vad som helst och du kommer att få massans jubel och hatet kommer att regna ner över den utpekade.

Det är faran med att anlita en pöbel för att sköta rättskipande. Därför det också är olagligt.
    Det är ett väldigt slag för självkänslan om man fallit hårt för den här mannen, kanske bjudit med honom hem redan första dejten och haft flera jättemysiga dagar+nätter ihop och sedan boom Hitler! Och "den här borde du läsa" och boken heter "Rasen i centrum" I svart rött och vitt på omslaget.
  • Anonym (Tiina Perkele)
    fornminne skrev 2025-01-17 10:08:26 följande:
    Har du råkat ut för detta själv? Spontant låter det som någon med så extrema åsikter att han är nazist, borde försöka hitta en tjej med liknande värderingar. Dvs söka sig till såna kretsar, inte vanliga dejtingsidor.

Att träffa en ?vanlig? tjej låter dömt att misslyckas, så vida han inte mest är ute efter att ligga. Men då är han väl en fuckboy?
    Skall inte outa för mycket men hade han istället slutat med det där hade han fått ta mig precis när han än känner för det på vilket sätt han än vill. Vi hade kunnat gifta oss, hålla det casual, eller precis på vilka villkor han än vill. Men nej, Hitler är tydligen viktigare än mig.
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa