• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Tiina Perkele)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-16 23:48:20 följande:
    Så hur har kan Ts ha hittat sig själv i de grupperna då? 
    Ingen aning. Har aldrig deltagit i någon sådan grupp själv. Gissningsvis någon som skärmdumpat och "skvallrat" till honom. Men det är bara en gissning.
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-16 23:48:20 följande:
    Så hur har kan Ts ha hittat sig själv i de grupperna då? 
    Jag är kvinna och har aldrig varit uthängd på dessa sidor. Jag är medlem och ser själv inlägg dagligen. 
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 23:51:56 följande:
    Ingen aning. Har aldrig deltagit i någon sådan grupp själv. Gissningsvis någon som skärmdumpat och "skvallrat" till honom. Men det är bara en gissning.

Jag är kvinna, har varit medlem i flera sånna här grupper som flera år och är nyfiken mer?. Så jag har rätt bra koll på vad som skrivs. Oftast försvinner inläggen efter en-två veckor från gruppen för att det inte funnits något Större värde i varningen. personen har liksom inte anklagats för något större. 

Om någon säger att det är en man som är dömd för misshandel på sina ex är det absolut inte samma sak. 

• Anonym (Jag)

Vad är det för grupper, har aldrig sett såna grupper.

• Meddelande borttaget
  • Ezmeraldah
    Anonym (Jag) skrev 2025-01-17 00:00:26 följande:

Vad är det för grupper, har aldrig sett såna grupper.

TS tipsade just om Dumpen.se. Se beskrivning i inlägget ovan.
  • Anonym (Inte seriös)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-17 00:10:33 följande:
    TS tipsade just om Dumpen.se. Se beskrivning i inlägget ovan.
    Jag tipsade absolut inte om dumpen utifrån min frågeställning 
  • Anonym (Tiina Perkele)

Rent hypotetiskt: Skulle det vara fel att hänga ut en nazist i en sån grupp? Jag vet inte om han är en f-boy, jag tror inte det, men han är väldigt hunkig, aktiv på en datingsite och han har inget om sin nazism i sin presentation. Säger inget om sin nazism på flera dejter heller utan verkar jättegullig. Med nazist menar jag inte "röstar på SD" utan verkligen nazist. Pratar om vita rasens överlevnad, vill ha en vit etnostat, hakkors flaggor på väggarna, nazistlitteratur i bokhyllan porträtt av Hitler. 

• Anonym (Toker)
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-17 08:55:38 följande:

Rent hypotetiskt: Skulle det vara fel att hänga ut en nazist i en sån grupp? Jag vet inte om han är en f-boy, jag tror inte det, men han är väldigt hunkig, aktiv på en datingsite och han har inget om sin nazism i sin presentation. Säger inget om sin nazism på flera dejter heller utan verkar jättegullig. Med nazist menar jag inte "röstar på SD" utan verkligen nazist. Pratar om vita rasens överlevnad, vill ha en vit etnostat, hakkors flaggor på väggarna, nazistlitteratur i bokhyllan porträtt av Hitler. 

Jag tror att du kan hänga ut nästan vem som helst och påstå nästan vad som helst och du kommer att få massans jubel och hatet kommer att regna ner över den utpekade.

Det är faran med att anlita en pöbel för att sköta rättskipande. Därför det också är olagligt.
  • Anonym (Tiina Perkele)
    Anonym (Toker) skrev 2025-01-17 09:04:55 följande:
    Jag tror att du kan hänga ut nästan vem som helst och påstå nästan vad som helst och du kommer att få massans jubel och hatet kommer att regna ner över den utpekade.

Det är faran med att anlita en pöbel för att sköta rättskipande. Därför det också är olagligt.
    Det är ett väldigt slag för självkänslan om man fallit hårt för den här mannen, kanske bjudit med honom hem redan första dejten och haft flera jättemysiga dagar+nätter ihop och sedan boom Hitler! Och "den här borde du läsa" och boken heter "Rasen i centrum" I svart rött och vitt på omslaget.
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa