• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-17 15:33:31 följande:

Behöver ju inte handla om taskig kvinnosyn. Vi säger att någon har en undvikande anknytning. Första 2-3 dejterna är fantastiska och allt är bra, sedan får den undvikande panik och drar sig undan. Den blir rädd för att binda sig, rädd för att komma emotionellt nära, rädd för att bli sårbar så den avslutar dejten. Den gör såhär med 20 tjejer, börjar leta fel i sitt egna huvud. Analyserar det hon säger på ett absurt sätt. Hon säger att hon är en morgonmänniska, det betyder att det inte kommer att funka att ha en relation med henne. 

Efter ett tag börjar personen förstå att detta är ett problem, varför hittar den inte någon. Den börjar i terapi och blir uppmuntrad att bryta mönster. Att trots alla tvivel så ska man gå på dejt 4. Helt plötsligt med nya verktyg så kan den inleda en relation. Behöver den tjejen då titta på hans historik och döma honom för det? Han har inte slagit tjejer, inte utsatt dom för övergrepp eller agerat hotfullt utan haft svårt att komma nära på riktigt. Är det rimligt att hänga ut dessa pga detta? 

Tycker inte att någon ska hängas ut. Tror inte ens det är lagligt? Med bilder och allt. Kan nog gå under förtal m.m och kan polisanmälas. Man får ju tycka vad man vill om andra, men finns ingen anledning att starta en ? häxjakt? på nätet för det. 

Om det är som du beskriver, kanske personen inte varit emotionellt redo för att dejta och behöver i första hand arbeta med sig själv, och för att må bra. Såklart ingen ska behöva dömmas för sina problem. Det har vi ju alla, ingen är felfri. 

Om mannen däremot, som jag tänkte i mitt inlägg, är hotfull, utnyttjar är elak osv. Är det ju en annan sak. Då är det ju helt ointressant att dejta ett sådan person och klart att folk reagerar och blir rädda, arga osv och vill skydda andra från att råka illa ut.

• Anonym (Tiina Perkele)
    fornminne skrev 2025-01-17 10:08:26 följande:
    Har du råkat ut för detta själv? Spontant låter det som någon med så extrema åsikter att han är nazist, borde försöka hitta en tjej med liknande värderingar. Dvs söka sig till såna kretsar, inte vanliga dejtingsidor.

Att träffa en ?vanlig? tjej låter dömt att misslyckas, så vida han inte mest är ute efter att ligga. Men då är han väl en fuckboy?
    Skall inte outa för mycket men hade han istället slutat med det där hade han fått ta mig precis när han än känner för det på vilket sätt han än vill. Vi hade kunnat gifta oss, hålla det casual, eller precis på vilka villkor han än vill. Men nej, Hitler är tydligen viktigare än mig.
  • Anonym (Inte seriös)

En uthängning idag på en kille är en bild med förnamn, ålder och ort. Tjejen träffar honom och får en känsla av att han pratar med flera andra tjejer samtidigt. Det är hennes känsla enbart. 

Svaren kan vara att någon har skrivit med honom men att han kändes mysko så hon tog bort honom. En annan skriver hon har pratat med honom på typ tinder men att han verkade dryg.

Hur är det möjligt att försvara dessa uthängningar. 

Typ grunden är att 

Jag har en känsla av att han pratar med andra. 

Då kan man ju fråga sig varför man inte litar på den känslan och säger tack och hej?. 

Och sedan att han verkar dryg eller mysko... 

Jag har själv fått höra av en dejt att jag var dryg. Orsaken till att jag var dryg va att jag var jättekissnödig när jag sa hejdå till honom och behövde akut hitta en toalett? Jag sa inget om att jag behövde en toalett, sa inget konstigt men han kände att något va fel och då va jag dryg?. Hade inte blivit så glad om jag skulle blivit uthängd på den grunden? Att andra män skulle varnas för mig för en jag håller på att kissa på mig blick. 

• Anonym (Eric)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-17 19:55:32 följande:

En uthängning idag på en kille är en bild med förnamn, ålder och ort. Tjejen träffar honom och får en känsla av att han pratar med flera andra tjejer samtidigt. Det är hennes känsla enbart. 

Svaren kan vara att någon har skrivit med honom men att han kändes mysko så hon tog bort honom. En annan skriver hon har pratat med honom på typ tinder men att han verkade dryg.

Typ grunden är att 

Då kan man ju fråga sig varför man inte litar på den känslan och säger tack och hej?. 

Jag har själv fått höra av en dejt att jag var dryg. Orsaken till att jag var dryg va att jag var jättekissnödig när jag sa hejdå till honom och behövde akut hitta en toalett? Jag sa inget om att jag behövde en toalett, sa inget konstigt men han kände att något va fel och då va jag dryg?. Hade inte blivit så glad om jag skulle blivit uthängd på den grunden? Att andra män skulle varnas för mig för en jag håller på att kissa på mig blick. 

Vidrigt beteende att hänga ut någon på så lösa grunder.
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Eric) skrev 2025-01-17 20:14:29 följande:
    Vidrigt beteende att hänga ut någon på så lösa grunder.
    Majoriteten på den här sedan hängs ut på dessa grunder och jag får kritik här för att försvara galningar. 
  • Anonym (Varför försvara?)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-17 19:55:32 följande:

Typ grunden är att 

TS hur kommer det sig att du är med i sådana grupper och det flera stycken som du skriver om att det finns i din ts ( många olika grupper) ?
    Vad är det för grupper egentligen?
    Vad är syftet med grupperna? bara att hänga ut killar eller finns det något annat syfte? 
    Om det inte finns något annat syfte än att hänga ut killar varför är du då med i dom och vad gör du åt det?
    Skriver du att det är fel att hänga ut killarna?, protesterar du mot uthängningarna?
    anmäler du det?
    Varför fortsätter du att hänga i dessa grupper?

Jag har aldrig hört talas om dessa grupper så hur kom du med i dom?
    Det måste ju vara fler än du som läser dom och reagerar, verkar konstigt att ingen annan reagerar när dom ser vad som står, får du inte med dig andra som tycker likadant som dig så att ni kan agera? varför anmäler ni inte?

Vad är detta för grupper du är med i och varför är du med i dom?
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Varför försvara?) skrev 2025-01-18 08:27:44 följande:
    TS hur kommer det sig att du är med i sådana grupper och det flera stycken som du skriver om att det finns i din ts ( många olika grupper) ?
    Vad är det för grupper egentligen?
    Vad är syftet med grupperna? bara att hänga ut killar eller finns det något annat syfte? 
    Om det inte finns något annat syfte än att hänga ut killar varför är du då med i dom och vad gör du åt det?
    Skriver du att det är fel att hänga ut killarna?, protesterar du mot uthängningarna?
    anmäler du det?
    Varför fortsätter du att hänga i dessa grupper?

Jag har aldrig hört talas om dessa grupper så hur kom du med i dom?
    Det måste ju vara fler än du som läser dom och reagerar, verkar konstigt att ingen annan reagerar när dom ser vad som står, får du inte med dig andra som tycker likadant som dig så att ni kan agera? varför anmäler ni inte?

Vad är detta för grupper du är med i och varför är du med i dom?

Fuckboy grupper. Om man ifrågasätter åker man ut. Så dom som är med i dessa grupper får inte ifrågasätta och det händer inget om man anmäler. 

Problemet är inte att jag är med, problemet är att man hänger ut män på extremt lösa grunder. Jag skulle ju förstå om det är någon som är dömd för massa saker mot kvinnor och gång på gång jagar nya offren. Då kan jag ju se att det faktiskt finns en vettig anledning till att man varnar. Men att någon är dryg eller mysko?. 

Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 10:48:30 följande:

Fuckboy grupper. Om man ifrågasätter åker man ut. Så dom som är med i dessa grupper får inte ifrågasätta och det händer inget om man anmäler. 

Problemet är inte att jag är med, problemet är att man hänger ut män på extremt lösa grunder. Jag skulle ju förstå om det är någon som är dömd för massa saker mot kvinnor och gång på gång jagar nya offren. Då kan jag ju se att det faktiskt finns en vettig anledning till att man varnar. Men att någon är dryg eller mysko?. 

Ok men varför är du kvar i dessa grupper, ok att du inte kan göra något men varför inte lämna dessa grupper?
    Vad är det som håller dig kvar?
  • Anonym (Inte seriös)
    Anonym (Varför försvara?) skrev 2025-01-18 10:58:26 följande:
    Ok men varför är du kvar i dessa grupper, ok att du inte kan göra något men varför inte lämna dessa grupper?
    Vad är det som håller dig kvar?

Är problemet att någon är med i gruppen och tar del av innehållet eller är problemet att det sprids dynga där? 

Din kritik hade varit befogad om jag själv satt och la ut bilder på olika killar? satt och skrev. 

Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 11:12:07 följande:

Är problemet att någon är med i gruppen och tar del av innehållet eller är problemet att det sprids dynga där? 

Din kritik hade varit befogad om jag själv satt och la ut bilder på olika killar? satt och skrev. 

Det är klart att man undrar varför du är med i dessa grupper då ju du är en del av gruppen och då är delaktig i att läsa allt som skrivs, om folk som faktiskt tycker att detta är fel gick ur skulle ju inte grupperna ha lika många följare.
    Du gillar inte vad som skrivs men fortsätter att vara med?
    Då undrar man ju varför du är med och vad du får ut av det.
    Nej du skriver inget elakt men är ändå då med i en grupp där andra gör det
    så något annat då måste ju få dig att vara kvar och då undrar man vad?
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa