Inlägg från: Anonym (Eli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eli)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 08:47:45 följande:
    Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

Vilka grupper då? Vart kan man hitta de grupperna?
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-16 23:14:42 följande:

Orsaker till att män blir uthängda kan vara att den personen har varit singel länge så det måste vara något fel på den personen. Eller att mannen är väldigt fixerad vid sitt egna utseende och därför är väldigt jobbig. Till att någon slutade svara efter EN dejt. 

Jag har läst diskussioner i flera fuckboy grupper under flera år. Många gånger handlar det om kvinnor som lägger upp bilder på någon dom pratar med på tinder och frågar om andra tjejer pratar med honom också. Ingen av dessa har träffat honom men eftersom han pratar med flera samtidigt så är det ett tecken på att han är oseriös och inte vill något seriöst? 

Sen är jag nyfiken på din ton. Den är nästan underhållande. Har du anonyma nick ibland? 

I vilka grupper har du blivit uthängd?
    Kan du inte nämna några av de grupperna?
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Tiina Perkele) skrev 2025-01-16 23:33:22 följande:
    De poppar upp ibland på Fcaebook. Slutna grupper (oftast). Ligger uppe ett halvår, anmäls, tas bort. Sedan kommer en ny. Så det är inte ens säkert att du kan hitta en.
    Så hur har kan Ts ha hittat sig själv i de grupperna då? 
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-01-18 15:29:53 följande:
    En liten chatt med 4 polare som skriver skit till varandra om olika brudar är ju inte en gigantisk spridning. Det är illa att prata nedsättande om kvinnor men det går inte att likställa dessa sidor. Du verkar ha något behov av att bråka med folk. Frågan är varför? 
    Och du är med i den gruppen?
  • Anonym (Eli)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-19 16:25:52 följande:
    Ja precis, det kan man. Nu tycker TS att det är ett problem att just män som betett sig illa blir uthängda och hon vill diskutera det. Hennes argument är att det är tjejerna det är fel på. Hur hon vill lösa problemet vet jag inte. 

Jag tycker att det är en intressant diskussion i grunden: vad får man påstå om vem och på vilket sätt och i vilket forum? Vad säger lagen och hur borde det vara. Osv. Däremot är jag inte så imponerad av argument som "han kanske beter sig svinigt i 20 år men sen beter heeelt annorlunda med en annan (bättre?) kvinna". 
    Oavsett kön så är det lika fel att hänga ut någon.
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa