Tror ni på Gud?
Som rubriken, tror ni på Gud? Vad är det som gör att ni tror eller inte tror på Gud? Går ni som tror på Gud i kyrkan?
Som rubriken, tror ni på Gud? Vad är det som gör att ni tror eller inte tror på Gud? Går ni som tror på Gud i kyrkan?
Om alla följde Jesus budskap skulle inga krig startas.
Ja, jag vet att så kallade kristna startat krig, korståg tex, men dessa så kallade kristna kan inte ha läst bibeln och förstått och tagit till sig Jesus budskap .
Mönniskan har en fri vilja, det är ju uppenbart.
Om alla följde Jesus budskap skulle inga krig startas.
Ja, jag vet att så kallade kristna startat krig, korståg tex, men dessa så kallade kristna kan inte ha läst bibeln och förstått och tagit till sig Jesus budskap .
Mönniskan har en fri vilja, det är ju uppenbart.
Jag tror definitivt att aktivt troende kristna är mer lyckliga. Alla kristna jag känner är mer lyckliga och harmoniska än genomsnittet. Jag kan väldigt ofta se vilka som är kristna , de har en särskild utstrålning.
Med kristen menar jag att man tror på Jesus, på Jesus budskap och går regelbundet till kyrkan.
I den kyrka jag går till, svenska statskyrkan, har jag träffat fantastiska människor i alla åldrar. Jag möts av en värme jag aldrig mött i övriga samhället. Jag är förvånad över att så många unga går till kyrkan. Många unga killar är idag kristna.
Söndagsmässorna har en äldre publik, jag går gärna på veckomässan på kvällen , som har en yngre grupp av besökare . En skillnad idag är att det nästan alltid är en mässa, dvs med nattvard. Nattvarden är väldigt populär och viktig.
Jag har definitivt blivit lyckligare sen jag blev aktivt kristen.
Men det finns ju andra religioner . mina indiska kollegor är troende hinduer och är lyckliga. De är extremt lyckliga upplever jag. De tror på reinkarnation .
Muslimer känner jag inga, vet inte så mycket om Islam, att jag kan uttala mig. Judendomen har ju tyvärr missat nya testamentet, med fredsbudskapet från Jesus. Kanske skulle det se annorlunda ut i Mellanöstern idag om de tagit Jesus budskap till sig. Kanske inte, vad vet jag.