Tror ni på Gud?
Som rubriken, tror ni på Gud? Vad är det som gör att ni tror eller inte tror på Gud? Går ni som tror på Gud i kyrkan?
Som rubriken, tror ni på Gud? Vad är det som gör att ni tror eller inte tror på Gud? Går ni som tror på Gud i kyrkan?

Jag tror inte direkt att det finns en gud som sitter och bestämmer över våra liv. Det finns inget tydligt mönster i olika livsöden - vissa beter sig väldigt illa och lever gott, andra följer alla påbud och råkar ändå illa ut.
Däremot är jag övertygad om att det finns något slags liv efter döden. Har varit med om för mycket underliga händelser för att tvivla på det. Jag tror dock inte att efterlivet nödvändigtvis behöver vara kopplat till en gud. Det kan vara någon form av energi/fysik vi ännu inte begriper oss på eller alternativt, att vi lever i någon form av simulation.
Är öppen för möjligheten att det finns en gud men ej aktivt troende kanske är en bra sammanfattning.
Jag tror verkligen inte på gud, i någon form eller skepnad.
Ingen gud hade låtit mänskligheten landat i krig , en allsmäktig gud hade inte accepterat krig i olika religioners syfte.
Skulle en enda gud tillåta oss att söndra och härska=
Religion är för de som inte kan eller vill tänka själva!
Ja, om han visar sig för mig eller hör bön och hjälper.