Tror ni på Gud?
Som rubriken, tror ni på Gud? Vad är det som gör att ni tror eller inte tror på Gud? Går ni som tror på Gud i kyrkan?
Som rubriken, tror ni på Gud? Vad är det som gör att ni tror eller inte tror på Gud? Går ni som tror på Gud i kyrkan?
Jag tror absolut inte på någon Gud. För mig känns det helt orimligt att någon allsmäktig allvetande individ ska existera, det är liksom fullständigt ologiskt.
Jag tror absolut inte på någon Gud. För mig känns det helt orimligt att någon allsmäktig allvetande individ ska existera, det är liksom fullständigt ologiskt.
Nej, jag tror inte på andra sagor heller såsom tomten, påskharen osv..
Jag tror på mig själv och tänker att de som tror på Gud har det behovet för att de inte har så stark tro på sig själva och behöver något annat att förlita sig på och förklara saker med, det är enklare rent känslomässigt.
Nej, jag tror inte det minsta på gud. Som någon tidigare skrev: totalt ologisk med en gud, speciellt med bara EN allmäktigt gud. Det har varit mer logisk med de tidigare tron på flera gudar.
Jag tror varken på gud, evolutionen eller the big bang. Kort och gott, jag tror inte på något jag inte kan ta på eller se.
Jag tror varken på gud, evolutionen eller the big bang. Kort och gott, jag tror inte på något jag inte kan ta på eller se.