Tror ni på Gud?
Som rubriken, tror ni på Gud? Vad är det som gör att ni tror eller inte tror på Gud? Går ni som tror på Gud i kyrkan?
Som rubriken, tror ni på Gud? Vad är det som gör att ni tror eller inte tror på Gud? Går ni som tror på Gud i kyrkan?
Jag tror på Gud. Tycker att livet i sig är ett mirakel, hur människor och skapelsen hör ihop. T.ex. att bara hålla ett äpple i handen och se hur väl det är skapat för handen. Med min tro kan jag se meningen i mitt liv. Tror inte man kan övertyga någon att tro genom diskussion. Tron kommer av en inre längtan och övertygelse efter djupare mening.
Vilken gud? Det finns en stor likhet mellan mig och en kristen och det är att det "finns" massor av gudar som vi båda inte tror på. Skillnaden är att den kristne inte tror på en färre.
Evolutionen är fastställd. Den är ett faktum. Så frågan är varför en gud som kan skapa allt skulle göra sig det omaket att gå från små organismer till många miljoner år senare utvecklas till bland annat människor? Nej, det är så fullständigt ologiskt - i så fall är ju guden helt blåst.
Om det mot förmodan ändå finns en gud så är den dessutom så egenkär att den kräver att vi tillber denne för att kunna hamna i himlen. Ja, då är det verkligen ändå ingen gud för mig. Verkar vara en rövhatt rent ut sagt.
Jag tror på att man inte kan veta något om guds existens. Kan varken förneka eller bekänna.
Jag tror varken på gud, evolutionen eller the big bang. Kort och gott, jag tror inte på något jag inte kan ta på eller se.
Och nej, jag tror verkligen inte på nån gud, aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det heller. Jag har alltid intresserat mig för hur olika troende tänker och vad som får dem att tro, och jag har diskuterat med mormoner, kristna m.fl. Jag har läst böcker i ämnet och blir (om möjligt) bara ännu mer övertygad om att alla gudar är människornas skapelser.
Ja, jag tror på något oförklarligt. Man kan väl kalla det Gud eller något annat. Tror t.ex på ett liv efter döden, att själar lever vidare, andra sidan osv. Jättesvårt att tro att allt bara blir svart när man dör. Känns helt ologiskt.