Tror ni på Gud?
Nej, jag tror inte det minsta på gud. Som någon tidigare skrev: totalt ologisk med en gud, speciellt med bara EN allmäktigt gud. Det har varit mer logisk med de tidigare tron på flera gudar.
Nej, jag tror inte det minsta på gud. Som någon tidigare skrev: totalt ologisk med en gud, speciellt med bara EN allmäktigt gud. Det har varit mer logisk med de tidigare tron på flera gudar.
Jag tror på Gud. Tycker att livet i sig är ett mirakel, hur människor och skapelsen hör ihop. T.ex. att bara hålla ett äpple i handen och se hur väl det är skapat för handen. Med min tro kan jag se meningen i mitt liv. Tror inte man kan övertyga någon att tro genom diskussion. Tron kommer av en inre längtan och övertygelse efter djupare mening.
Om alla följde Jesus budskap skulle inga krig startas.
Ja, jag vet att så kallade kristna startat krig, korståg tex, men dessa så kallade kristna kan inte ha läst bibeln och förstått och tagit till sig Jesus budskap .
Mönniskan har en fri vilja, det är ju uppenbart.
Ja, men de flesta i dagens Sverige är väl mer eller mindre olyckliga ? 60%-70% av tonårsflickorna har stressymptom, massor av barn mår dåligt och äter antidepressiva tabletter.
2 av 3 av svenska ungdomar är så sjuka, ofta psykiskt att de inte kan mönstra.
Vi kan ju inte säga att dagens sekulära samhälle är lyckligt?
Siffror från 2022: 68000 svenska barn får ADHd medicin,
44000 svenska barn får antidepressiva mediciner. Kurvorna pekar uppåt.
2023 hämtade totalt 1,2 miljoner svenskar ut antidepressiv medicinering, 11% av folket.
Jag tror att många som betecknar sig som Ateister i själva verket är Agnostiker. De tror inte på Gud i himmelen men menar ändå att det måste finnas något större sammanhang som vi inte ännu förstår.
För dem är Gud bara ett ord som betecknar den kristet/judiska gudstron.