Anonym (Jag) skrev 2024-12-09 10:50:17 följande:
Ingen reagerade mer än med sura blickar. Den bredvid satt med barnvagn med en typ nyfödd i och hade alltså också rätt att vara där.
Då fick väl hon resa på sig, man är inte handikappad för att man har en barnvagn med en unge i heller.
Anonym (Jag) skrev 2024-12-09 11:01:25 följande:
Jag sa att jag måste sitta på grund av kraftig yrsel och lågt blodtryck (hjärtsjuk, men det ville jag inte informera hela bussen om), samt dåliga knän och höfter. Han viftade bara bort det. Jag behövde bara sitta, men fanns ingen annan plats. Han ansåg att jag skulle stå så kvinnan fick sitta och körde på om att hon är gammal och jag ung etc. Jag är en bra bit över 30, så är ingen barnunge heller. Kvinnan eller chauffören borde ha sagt åt någon annan att resa sig, men de vägrade.
Så vad har då din ålder med saken att göra?
Du säger ju själv att även unga kan vara sjuka, men så rätt som det är så måste du påpeka att du minsann inte är någon "barnunge" för du är faktiskt över 30...?
Jaha?
Den äldre damen skulle fått en av era platser, är du så sjuk som du säger... hur vågar du ens ta bussen då? Tänk om det inte hade funnits en handikapplats ledig? Hade du gått hem igen då?
Och varför ska en med barnvagn ses som handikappad? Ungen ligger ju för fasiken i vagnen!
--------
Hoppas att du inte klämde svansen i dörren när du klev av.