Dr Nail skrev 2024-12-09 13:11:31 följande:
Ok så han har ett problem....som inte syns och som han vägrar förklara men fortfarande kräver att folk ska tro på och respektera. Gotcha.
Fast TS har ju förklarat att hen har dåliga knän och höfter samt yrsel.
Så detta vet vi nu.
Det är ju ändå skillnad att gå med rollator, eftersom man förmodligen är mer handikappad om man går med rollator än om man kan ta sig fram utan.
Även om man kan gå 1 m utan rollator så betyder det inte att man är fit for fight så att säga.
Busschauffören gjorde fel som insisterade på att TS skulle flytta på sig, men jag tycker nog fortfarande att en pensionär som går med rollator har företräde före en yngre person med yrsel.
Det blir lite potato-potatoe av det hela. Svårt att jämföra lidande.
Min mamma går med rollator och hon skulle inte kunna stå en sekund i en åkande buss utan att ramla.
Anonym (Jag) skrev 2024-12-09 10:20:46 följande:
Jag gjorde ju det, men de trodde mig inte.
Fanns fler platser hon lätt hade kunnat ta, hon såg ut att gå helt obehindrat när rullatorn fällts ihop. Alla är inte beroende av den på det sättet att de inte kan gå utan.
Fast här gör du samma misstag som chauffören. Du antar att hon kunde gå helt normalt och obehindrat bara för att du tyckte att det såg ut så.
Det är med andra ord väldigt lätt att tycka att någon som är handikappad är friskare än de egentligen är.