• Anonym (Dejt)

Vi talar olika språk om helg-planeringar

Hej! 

Jag dejtar en man och har gjort ett bra tag, det känns bra. 
    Något jag kan leva med men där vi är olika så är det kontakten när det kommer till planering kring våra träffar. 
    Han vill ses och allt sånt givetvis men han är inte den bästa på att liksom styra vilken tid, när, var och hur utan det känns som att det alltid får ligga på mig mer eller mindre att rodda i. 

Väl när vi är tillsammans så är han dock inte sen på bollen att se till vart vi kan äta, göra och när. Men det är kommunikationen däremellan träffarna som är delvis oklar ibland. 
    Är detta ett typiskt manligt drag som fler av er kvinnor kan känna igen sig i med era killar/dejter? 

Detta gör ju såklart att jag ibland känns mer drivande och mer ? needy ? i vår kontakt där vi planerar ses. 

Jag vill ha enkla svar helt enkelt på när, var hur vi ska ses om vi bestämt ett speciellt datum. Att vi ska ses det vet jag men allt runt omkring? Ja, somsagt där är det typ bara jag som styr upp, annars är jag nästan rädd för att det inte blir något bra utav det. Visst jag kanske måste släppa lite på min kontroll där och låta han ta steget före någon gång men då blir det mycket mer spontana träffar och jag känner då att jag måste sitta stand-by. 

Som nu tex i helgen (imorgon) så ska vi ha lite stay- cation här i stan och lyxa till det bara han och jag. Ska bli jätte mysigt. Hotell var hans förslag men på eftermiddagen ska han fira sin dotter som fyller år hemma hos barnets mamma. Men därefter är han alltså min under tidig kväll och framåt och hela helgen ut.

Men som nu då...jag vill ju ha en tid att kunna förhålla mig till imorgon och inte bara sitta och vänta på att han ska bli klar med ett födelsedagskalas. Jag kanske vill veta vad jag ska packa och veta lite kring när jag ska börja göra mig oordning osv? 
    Jag skrev precis nu att han gärna får höra av sig till mig vad jag kan räkna med och vilken tid jag ska förhålla mig till? 
    Han svarade ganska fort därefter att runt tidig kväll men att han skulle återkomma. 

Vet inte varför, men jag känner mig så jagande gentemot honom när mina frågor om när och var vi ska ses så jag känner tillslut att dessa egentligen rimliga frågorna där jag styr upp är på tok för mycket när man jämför med hans mer nonchalanta approach till träffarna? 

• Svar på tråden Vi talar olika språk om helg-planeringar
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-08 15:07:29 följande:

Ja jag såg bokningen då jag fick en kopia på mail.

Ok, varför visste du få inte vad du skulle packa?
  • Anonym (Dejt)

För att jag kanske ville stämma av lite mer detaljer med honom, liksom ska man gå ut och äta så kanske man vill ta med sig något mer uppklätt. Skulle tanken vara att vi bara skulle chilla på rummet så kanske man vill ha med något skönare. Jag ville packa så lätt som möjligt och inte behöva släpa på vinterjackor m.m i onödan som tar plats och jag gillar att ha kontroll på vad man kan räkna med. Bara för att man bor en natt på hotell kan ju den vistelsen se helt olika ut beroende på vad man gör, likaså packningen naturligtvis.
    Men eftersom vi bara hade bestämt hotell och ingenting runt omkring såsom specifikt klockslag och aktivitet därtill så förberedde jag ju en packning som jag tillslut var nöjd med med lite av varje beroende på hur kvällen skulle te sig.

Det är inte packningen som är problemet.

• Anonym (S)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-08 16:53:35 följande:

Vart är jag dramatisk?
    Det är väl inte dramatiskt att backa för att man blev besviken och backa just för att man ska se vad som händer om jag lägger mig platt och inte gör någonting med uppstyrning av ny träff? För att se om han är mottaglig för att ta ansvar för att även han och jag ska ha det trevligt och mysigt och inte bara han med hans familj?
    För mig är det precis så upp till bevis ser ut.

Jo det är dramatiskt. Om du var sur för att han umgås med exet som om de fortfarande är en familj så hade det varit mer rimligt, men inte för att han ställer in pga sjukdom. Och nu ska du hålla på och straffa honom på olika sätt och vara barnslig.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-08 16:53:35 följande:

Vart är jag dramatisk?
    Det är väl inte dramatiskt att backa för att man blev besviken och backa just för att man ska se vad som händer om jag lägger mig platt och inte gör någonting med uppstyrning av ny träff? För att se om han är mottaglig för att ta ansvar för att även han och jag ska ha det trevligt och mysigt och inte bara han med hans familj?
    För mig är det precis så upp till bevis ser ut.

TS, erat förhållande är dödsdömt. Ni kan ju uppenbarligen inte kommunicera som vuxna. Och beteendet du beskriver ovan är superbarnsligt. Gör slut bara. Var singel. Mogna lite och jobba på dig själv innan du går in i ett nytt förhållande. 
  • beli

Det här är en av orsakerna till att jag håller mig borta från män just nu. Jag vet att jag är ganska känslig och lätt blir besviken om planer ändras. Bara att läsa TS gav mig lite ångest eftersom jag själv blivit så brutalt besviken så många gånger och hellre lever ensam än utsätter mig för sånt där.

TS, risken är stor att detta kommer att upprepas gång på gång med den här mannen. Du måste fråga dig själv om du orkar. Din relation med honom verkar innebära mer bedrövelse än nöje, och då är det inte värt det.

• Anonym (Dejt)

Vissa av er som har kommenterat att jag är barnslig och inte förstående mot honom får mig nu på söndagskvällen att känna mig dum och orättvis mot honom. Jag får lust att skicka något till honom som ' mysigt det ska bli imorgon ' eller skicka att jag ser fram emot att se honom snart, men vet att jag inte bör det för att låta han ta kommando mer.

• Anonym (M)
    beli skrev 2024-12-08 19:05:03 följande:

Det här är en av orsakerna till att jag håller mig borta från män just nu. Jag vet att jag är ganska känslig och lätt blir besviken om planer ändras. Bara att läsa TS gav mig lite ångest eftersom jag själv blivit så brutalt besviken så många gånger och hellre lever ensam än utsätter mig för sånt där.

TS, risken är stor att detta kommer att upprepas gång på gång med den här mannen. Du måste fråga dig själv om du orkar. Din relation med honom verkar innebära mer bedrövelse än nöje, och då är det inte värt det.

Utsätter dig ?för sånt här?? Karln ställde in en dejt. Om man inte klarar av det så ska man nog inte dejta nej.

Jag har gått på några rejäla nitar med män men då har det handlat om otrohet, andra allvarliga svek och i ett fall våld och stalking när jag gick. 

Det gör mig förstås mer försiktig men det har också givit mig perspektiv på relationer och vad som är ett problem eller inte.  

Som jag skrev ovan hade jag förstås blivit besviken precis som TS men inte börja ifrågasätta hans känslor, mitt eget värde, spekulera i hans relation till dotterns mamma etc..

Det är inte en rimlig nivå och den enda som förlorar på det är TS. 

Om det däremot händer fler gånger så hade jag funderat över vad jag vill, inte vad han vill, och sedan utgått ifrån det. 

Med risk för att generalisera så mäter många kvinnor sitt egenvärde i mäns bekräftelse och blir fixerade vid vad han möjligen känner och tänker, i stället för att känna efter själv. 

Jag vet inte hur många gånger väninnor har ältat och analyserat vad en man har sagt och gjort. När jag sedan har frågat vad hon känner för honom så har hon inte reflekterat så mycket över det. 

Om man håller på så blir det väldigt plågsamt att dejta. 

• Anonym (S)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-08 19:40:38 följande:

Vissa av er som har kommenterat att jag är barnslig och inte förstående mot honom får mig nu på söndagskvällen att känna mig dum och orättvis mot honom. Jag får lust att skicka något till honom som ' mysigt det ska bli imorgon ' eller skicka att jag ser fram emot att se honom snart, men vet att jag inte bör det för att låta han ta kommando mer.

Det finns inget fel med att skriva att man ser fram emot att ses. Det är inte att ta kommandot.
  • Anonym (M)
    Anonym (S) skrev 2024-12-08 20:44:38 följande:
    Det finns inget fel med att skriva att man ser fram emot att ses. Det är inte att ta kommandot.
    Håller med men jag hade nog lagt till något om att jag hoppas att han mår bättre och tar hand om sig för att visa lite omtanke om honom och inte bara fokusera på relationen. 
  • Anonym (Dejt)

Jag skrev inget sen igår och ännu heller inte hört något om dagen idag då vi ska ses senare. Men jag ska fortsätta ge honom tiden att komma fram med förslag på tid och plats. 
    Undrar så om han kommer ställa in återigen? 
    Känns som man borde hört något nu vid detta laget för att han inte ska göra bort sig fullständigt en gång till om det var så...

Svar på tråden Vi talar olika språk om helg-planeringar