• Anonym (Dejt)

Vi talar olika språk om helg-planeringar

Hej! 

Jag dejtar en man och har gjort ett bra tag, det känns bra. 
    Något jag kan leva med men där vi är olika så är det kontakten när det kommer till planering kring våra träffar. 
    Han vill ses och allt sånt givetvis men han är inte den bästa på att liksom styra vilken tid, när, var och hur utan det känns som att det alltid får ligga på mig mer eller mindre att rodda i. 

Väl när vi är tillsammans så är han dock inte sen på bollen att se till vart vi kan äta, göra och när. Men det är kommunikationen däremellan träffarna som är delvis oklar ibland. 
    Är detta ett typiskt manligt drag som fler av er kvinnor kan känna igen sig i med era killar/dejter? 

Detta gör ju såklart att jag ibland känns mer drivande och mer ? needy ? i vår kontakt där vi planerar ses. 

Jag vill ha enkla svar helt enkelt på när, var hur vi ska ses om vi bestämt ett speciellt datum. Att vi ska ses det vet jag men allt runt omkring? Ja, somsagt där är det typ bara jag som styr upp, annars är jag nästan rädd för att det inte blir något bra utav det. Visst jag kanske måste släppa lite på min kontroll där och låta han ta steget före någon gång men då blir det mycket mer spontana träffar och jag känner då att jag måste sitta stand-by. 

Som nu tex i helgen (imorgon) så ska vi ha lite stay- cation här i stan och lyxa till det bara han och jag. Ska bli jätte mysigt. Hotell var hans förslag men på eftermiddagen ska han fira sin dotter som fyller år hemma hos barnets mamma. Men därefter är han alltså min under tidig kväll och framåt och hela helgen ut.

Men som nu då...jag vill ju ha en tid att kunna förhålla mig till imorgon och inte bara sitta och vänta på att han ska bli klar med ett födelsedagskalas. Jag kanske vill veta vad jag ska packa och veta lite kring när jag ska börja göra mig oordning osv? 
    Jag skrev precis nu att han gärna får höra av sig till mig vad jag kan räkna med och vilken tid jag ska förhålla mig till? 
    Han svarade ganska fort därefter att runt tidig kväll men att han skulle återkomma. 

Vet inte varför, men jag känner mig så jagande gentemot honom när mina frågor om när och var vi ska ses så jag känner tillslut att dessa egentligen rimliga frågorna där jag styr upp är på tok för mycket när man jämför med hans mer nonchalanta approach till träffarna? 

• Svar på tråden Vi talar olika språk om helg-planeringar
  • Dexter dot com

Du får väl fråga om man tycker det är ok att du styr upp mycket. Annars får du förklara att då behöver han styra upp det så du kan planera i god tid.

• Anonym (Ickeproblem)

Du får väl vara tydlig helt enkelt  inte fråga utan faktiskt säga att du vill att n8 bokar en tid som han ska hålla. 
    Nästa gång ni planerar något så skriver du helt enkelt "Jag ser gärna att vi bokar en tid att ses, jag föreslår klan xx. Annat förslag?" Vill han hålla det det öppet så säger du att han får höra av sig när han har en tid och så betraktar du det som obokat till dess. Han kommer liksom inte lära sig om du inte är tydlig och fortsätter hålla dig öppen utan att ni bokat.

• Anonym (S)

Klart han inte kan säga hur länge han ska fira med sin dotter... Planera en annan helg ihop!

• Anonym (Dejt)

Nu ställde han in med och säger bara att ? vi ses någon gång nästa vecka ? för att han kände sig lite hängig och här har jag gått runt i en hel vecka och sett fram emot lördagskvällen. Hade packat min lilla weekend-bag, köpt lite bubbel vi kunde ta med till hotellet att börja med, unnat mig en ny fin topp för att känna mig lite extra, skrubbat mig, fönat håret extra noga osv.... 
    Men han skrev bara ett sms om att ? sorry typ, får
    bli nästa vecka jobbig hosta och hängig ha en bra kväll ? 

• Anonym (Blä)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-07 15:56:49 följande:

Nu ställde han in med och säger bara att ? vi ses någon gång nästa vecka ? för att han kände sig lite hängig och här har jag gått runt i en hel vecka och sett fram emot lördagskvällen. Hade packat min lilla weekend-bag, köpt lite bubbel vi kunde ta med till hotellet att börja med, unnat mig en ny fin topp för att känna mig lite extra, skrubbat mig, fönat håret extra noga osv.... 

Fy fasiken så oseriöst. Hade dumpat honom.
  • Anonym (Dejt)

Ja det var längesen jag var såhär besviken....
    Kände det på mig någonstans att han skulle ställa in när han imorse vid 09.00 skrev från ingenstans och frågade om jag ville komma på morgonkaffe... Jag tackade då för inbjudan men sa att vi ses ju sen ikväll och att jag hade lite att ordna med under förmiddagen så att det inte passade så bra. 
    Redan där kände jag att han skrev som han gjorde för att han innerst inne visste att han skulle ställa in kvällen och att han då isåfall säga att han iallafall träffat mig en stund som på morgonen när han försökte få dit mig. 

Jag tycker att en sak om man är magsjuk, visst ska man vara hemma och vila. Men hosta och hängig? Snäpper man inte upp sig då och är kamratlig och håller det man bestämt såhär tätt Inpå? En sak att man förvarnar inför träffen och säger att man kanske inte är sitt bästa jag..
    Men dotterns kalas ska han gå på. Sen skulle han bara gå och lägga sig sa han pga sin sjukdomskänsla huxflux.

Liksom ? sorry , vi får ses nästa vecka ?
    Ja men jag kanske inte kan då....har han inte tänkt på det?

• Anonym (Dejt)

Synd att man för länge sen här nu tidigare i veckan tackade nej till både vänner och familj som skulle iväg på lite julmys och ville ha med mig till helgen på olika äventyr, och nu sitter man här själv med risk för att låta bitter men jag blev verkligen putt och besviken rakt igenom. 

När jag sa det i telefon då jag ringde upp honom för sånt här tycker jag inte man bara skriver och skickar ett sms och ställer in i sista sekund så sa han bara att ? ja men jag ställer ju in nu och liksom inte vid 20 ikväll ? Och han tyckte nästan mer synd om sig själv och sa att jag fick han till dåligt samvete när jag sa att jag blir själv nu ikväll pga alla andra vänner har stuckit redan där jag kunde vart med. 

Han kom med förslag på måndag att vi kunde ses EN STUND om han blivit piggare och syftade typ på en lunch i första taget men HALLÅ vad är en liten stressig lunch en måndag jämfört med en hotell vistelse ned middag, vin, sovmorgon dagen på och mys? 

kokar!!!

• Anonym (Dejt)

Är det bara jag Som tycker att det är dålig stil Eller har han rätt?

• Anonym (S)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-07 15:56:49 följande:

Hoppas du inte är besviken på honom bara! Man kan faktiskt inte rå för virus. Du får hitta på något annat roligt istället.
  • Anonym (S)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-07 17:58:02 följande:

Är det bara jag Som tycker att det är dålig stil Eller har han rätt?

Ja, det är nog bara du ska du se. Har du funderat på hur det hade varit om DU var sjuk och han hade betett sig så där? Då skulle det nog låta annorlunda...

Och ja, en kort lunch är inte samma sak som hotellvistele, men normalt sett måste man ju fatta att man får ta det man kan.
Svar på tråden Vi talar olika språk om helg-planeringar