• Anonym (Dejt)

Vi talar olika språk om helg-planeringar

Hej! 

Jag dejtar en man och har gjort ett bra tag, det känns bra. 
    Något jag kan leva med men där vi är olika så är det kontakten när det kommer till planering kring våra träffar. 
    Han vill ses och allt sånt givetvis men han är inte den bästa på att liksom styra vilken tid, när, var och hur utan det känns som att det alltid får ligga på mig mer eller mindre att rodda i. 

Väl när vi är tillsammans så är han dock inte sen på bollen att se till vart vi kan äta, göra och när. Men det är kommunikationen däremellan träffarna som är delvis oklar ibland. 
    Är detta ett typiskt manligt drag som fler av er kvinnor kan känna igen sig i med era killar/dejter? 

Detta gör ju såklart att jag ibland känns mer drivande och mer ? needy ? i vår kontakt där vi planerar ses. 

Jag vill ha enkla svar helt enkelt på när, var hur vi ska ses om vi bestämt ett speciellt datum. Att vi ska ses det vet jag men allt runt omkring? Ja, somsagt där är det typ bara jag som styr upp, annars är jag nästan rädd för att det inte blir något bra utav det. Visst jag kanske måste släppa lite på min kontroll där och låta han ta steget före någon gång men då blir det mycket mer spontana träffar och jag känner då att jag måste sitta stand-by. 

Som nu tex i helgen (imorgon) så ska vi ha lite stay- cation här i stan och lyxa till det bara han och jag. Ska bli jätte mysigt. Hotell var hans förslag men på eftermiddagen ska han fira sin dotter som fyller år hemma hos barnets mamma. Men därefter är han alltså min under tidig kväll och framåt och hela helgen ut.

Men som nu då...jag vill ju ha en tid att kunna förhålla mig till imorgon och inte bara sitta och vänta på att han ska bli klar med ett födelsedagskalas. Jag kanske vill veta vad jag ska packa och veta lite kring när jag ska börja göra mig oordning osv? 
    Jag skrev precis nu att han gärna får höra av sig till mig vad jag kan räkna med och vilken tid jag ska förhålla mig till? 
    Han svarade ganska fort därefter att runt tidig kväll men att han skulle återkomma. 

Vet inte varför, men jag känner mig så jagande gentemot honom när mina frågor om när och var vi ska ses så jag känner tillslut att dessa egentligen rimliga frågorna där jag styr upp är på tok för mycket när man jämför med hans mer nonchalanta approach till träffarna? 

• Svar på tråden Vi talar olika språk om helg-planeringar
  • Anonym (Dejt)

Han har sån respekt för henne som jag skrivit tidigare, nästan lite rädd i många fall tror jag. 
    Men barnen vet ju om att jag finns med i bilden och vi hittar på saker ihop ibland när dom är hos son pappa så tror inte dom är i en relation? 
    Dom pratade inte med varandra på knappt 2 år efter deras infekterade uppbrott och nu sen 3 år tillbaka kan dom kommunicera och umgås. 
    Men jag blir bara less på att han återigen inte tänker efter om detta med måndag nu.
    Han sa till mig senast i telefon igår när jag blev besviken att ' vi ses på måndag så har vi det trevligt och mysigt då istället, det blir bra ' .
    Sååååå att hoppas han skäms om han återigen ställer in. Å andra sidan blir jag förvånad om han inte ska fira henne. Eller var det det dom samtidigt gjorde igår men det har jag svårt att tro...

• Anonym (S)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-08 10:32:53 följande:

Han har sån respekt för henne som jag skrivit tidigare, nästan lite rädd i många fall tror jag. 
    Men barnen vet ju om att jag finns med i bilden och vi hittar på saker ihop ibland när dom är hos son pappa så tror inte dom är i en relation? 
    Dom pratade inte med varandra på knappt 2 år efter deras infekterade uppbrott och nu sen 3 år tillbaka kan dom kommunicera och umgås. 
    Men jag blir bara less på att han återigen inte tänker efter om detta med måndag nu.
    Han sa till mig senast i telefon igår när jag blev besviken att ' vi ses på måndag så har vi det trevligt och mysigt då istället, det blir bra ' .
    Sååååå att hoppas han skäms om han återigen ställer in. Å andra sidan blir jag förvånad om han inte ska fira henne. Eller var det det dom samtidigt gjorde igår men det har jag svårt att tro...

Ok, du fattar inte citationstecken. Jag menar inte att de är ett PAR men de är fortfarande i en slags skuggrelation där de gör saker man normalt sett gör som ett par. De har inte släppt relationsdelen. Snarare började de hitta tillbaka till varandra efter två år.
  • Anonym (Dejt)

Borde dom inte blivit ett par vid detta laget och hittat tillbaka till varandra om dom firat födelsedagar gemensamt i 3 års tid nu?

• Anonym (Dejt)

Om det blir så att han återigen ställer in imorgon fast det är han som kom med nytt förslag av måndag - att han ställer in pga han skyller på att han fortfarande är hängig eller att han ska fira sin ex-fru och är ärlig med det.....Visst ska jag egentligen bara skita i att ge respons då? 

Nu är jag trött på att vara den förstående och snälla och tillmötesgående som man bara kan skjuta upp hela tiden.
    Så får han undra med min tystnad vart jag tog vägen och hur jag mår i det hela.

• Eurydike
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-08 11:17:56 följande:

Om det blir så att han återigen ställer in imorgon fast det är han som kom med nytt förslag av måndag - att han ställer in pga han skyller på att han fortfarande är hängig eller att han ska fira sin ex-fru och är ärlig med det.....Visst ska jag egentligen bara skita i att ge respons då? 

Nu är jag trött på att vara den förstående och snälla och tillmötesgående som man bara kan skjuta upp hela tiden.
    Så får han undra med min tystnad vart jag tog vägen och hur jag mår i det hela.

Fundera över var dina gränser går. Vad är okej att göra mot dig och vad är inte det? Vad känner du inför det här? Strunta i vad han och exet tycker är normalt och fokusera på dig själv och dina värderingar. Låt honom visa vad han går för, på gott och ont, och se vad som händer. Kanske blir du positivt överraskad, kanske inte. Om han skriver att han ska fira med exet istället för att träffa dig, då skulle jag nog göra det svårt för honom genom att skriva ?Sluta skämta nu, det är inte ens kul 😅 Ser fram emot att ses!? För att göra det hela tydligare för er båda.
  • Anonym (Nej)

Om du är så känslig tror jag du måste avsluta. Han har och kommer alltid ha barn att förhålla sig till. Det verkar som det inte är för dig att vara tillsammans med någon med barn. Du kommer aldrig komma i första hand i ett sådant förhållande. Är det inte bättre du satsar på någon som är mer lik dig?

• Anonym (Kompis)

Du dejtar inte honom; du jagar honom och han flyr genom att leta efter ursäkter eftersom han är för feg för att säga direkt att han vill inte dejta dig (längre). Istället använder han sig av av såna strategier som att ställa in era möten, undvika dig, låta dig vänta i osäkerhet osv. hoppas på att du tröttnar och låter honom vara. Allt detta som du beskriver är väldigt, väldigt tydliga tecken på att han är inte intresserad. Sorry men någon var tvungen att säga det rakt ut. Du slösar din tid och energi åt att oroa dig över hans ex-fru, medan han förmodligen redan dejtar någon annan kvinna. Sluta överanalysera och move on.

• Anonym (Dejt)

Okej men om han nu absolut inte är intresserad varför bokade han självmant in en staycation med mig för en vecka sen (den som inte blev av igår.) Det var liksom inte mitt förslag. Och varför bjöd han in mig till frukost och morgonkaffe igårmorse om han planerar att inte fortsätta träffa mig?

• Anonym (Lo)

TS han har barn, barnet kommer alltid prioriteras över dig. Han kommer även alltid ha en kontakt med barnets mamma, även om det är platoniskt och ett samarbete mellan föräldrar. Vissa är okej med det, men känns som att du behöver mer i ett förhållande så du borde fundera på om ni två verkligen ska vara ihop. Det känns som att detta kommer vara en grogrund för konflikt även i framtiden och det kommer vara destruktivt för både dig och din partner. 

• Anonym (Dejt)

Och varför kommer han med nytt förslag på att ses under kommande vecka som tex måndag om han inte vill ha med mig att göra?

Jag känner nog han bättre än dig och den här mannen är den mest brutalt ärliga människan jag träffat så om han inte vill eller tycker lika om något säger han det rakt ut bara utan att tänka på något. Om han INTE VILLE träffa mig så hade han sagt det, tro mig. 

Men vi är olika, jag är super principfast med planer och tider, han är inte som jag där och är mer spontan av sig. Inget är rätt eller fel men jag märker att det är en krock och gjort sen ett tag tillbaka. 

Svar på tråden Vi talar olika språk om helg-planeringar