• Anonym (Dejt)

Vi talar olika språk om helg-planeringar

Hej! 

Jag dejtar en man och har gjort ett bra tag, det känns bra. 
    Något jag kan leva med men där vi är olika så är det kontakten när det kommer till planering kring våra träffar. 
    Han vill ses och allt sånt givetvis men han är inte den bästa på att liksom styra vilken tid, när, var och hur utan det känns som att det alltid får ligga på mig mer eller mindre att rodda i. 

Väl när vi är tillsammans så är han dock inte sen på bollen att se till vart vi kan äta, göra och när. Men det är kommunikationen däremellan träffarna som är delvis oklar ibland. 
    Är detta ett typiskt manligt drag som fler av er kvinnor kan känna igen sig i med era killar/dejter? 

Detta gör ju såklart att jag ibland känns mer drivande och mer ? needy ? i vår kontakt där vi planerar ses. 

Jag vill ha enkla svar helt enkelt på när, var hur vi ska ses om vi bestämt ett speciellt datum. Att vi ska ses det vet jag men allt runt omkring? Ja, somsagt där är det typ bara jag som styr upp, annars är jag nästan rädd för att det inte blir något bra utav det. Visst jag kanske måste släppa lite på min kontroll där och låta han ta steget före någon gång men då blir det mycket mer spontana träffar och jag känner då att jag måste sitta stand-by. 

Som nu tex i helgen (imorgon) så ska vi ha lite stay- cation här i stan och lyxa till det bara han och jag. Ska bli jätte mysigt. Hotell var hans förslag men på eftermiddagen ska han fira sin dotter som fyller år hemma hos barnets mamma. Men därefter är han alltså min under tidig kväll och framåt och hela helgen ut.

Men som nu då...jag vill ju ha en tid att kunna förhålla mig till imorgon och inte bara sitta och vänta på att han ska bli klar med ett födelsedagskalas. Jag kanske vill veta vad jag ska packa och veta lite kring när jag ska börja göra mig oordning osv? 
    Jag skrev precis nu att han gärna får höra av sig till mig vad jag kan räkna med och vilken tid jag ska förhålla mig till? 
    Han svarade ganska fort därefter att runt tidig kväll men att han skulle återkomma. 

Vet inte varför, men jag känner mig så jagande gentemot honom när mina frågor om när och var vi ska ses så jag känner tillslut att dessa egentligen rimliga frågorna där jag styr upp är på tok för mycket när man jämför med hans mer nonchalanta approach till träffarna? 

• Svar på tråden Vi talar olika språk om helg-planeringar
  • Anonym (Blä)

Han är inte sjuk. Herregud. Det fattar ju vem som helst. Orkar man gå ut på middag och bowla. Så hade han orkat träffa dig också. Han vill inte och hade ingen lust. Enkelt. 

• Anonym (Dejt)

Jag börjar snart tro att det är barnens mamma som sätter käppar i hjulet för honom så han inte kan träffa mig. Jag känner inte henne och vem vet, hon kanske tyckte att det var en lysande idé att sova över allihopa idag när dom ändå firar dotterns födelsedag ihop? 
    Det var hon som blev lämnad av honom när de gick skilda vägar för ca 5 år sen och hon är fortfarande singel och alltid vart sen dess. Det känns som att sålänge han träffar någon då och då (mig) men en relation som inte är helt offentlig än så har hon fortfarande chansen att påverka honom kanske? Han verkar ha en otrolig respekt för henne...
    Dom sover kanske ihop ikväll och han lever dubbelliv?

• Anonym (l)
    Anonym (Blä) skrev 2024-12-07 22:07:38 följande:

Han är inte sjuk. Herregud. Det fattar ju vem som helst. Orkar man gå ut på middag och bowla. Så hade han orkat träffa dig också. Han vill inte och hade ingen lust. Enkelt. 

Du verkar väldigt säker på allt möjligt. Att hålla ihop för en viktig aktivitet är inte samma som att orka båda.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (l) skrev 2024-12-07 22:24:00 följande:
    Du verkar väldigt säker på allt möjligt. Att hålla ihop för en viktig aktivitet är inte samma som att orka båda.
    Fast så är det ju inte. Om det varit så hade han ju redan innan kalaset berättat för TS att deras planet skulle ställas in pga han känner sig dålig. Det är vanligt hyfs.
  • Anonym (Dejt)

Till Lena: Han ställde in med mig innan kalaset. Typ 2 timmar innan kalaset...

• Anonym (Lena)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-08 08:51:44 följande:

Till Lena: Han ställde in med mig innan kalaset. Typ 2 timmar innan kalaset...

Ok, det missade jag. 

Fast nu när jag läst alla dina inlägg så ser det ut som att det bara var en dålig ursäkt, eftersom han inte åkte hem och vilade efter att varit på kalaset en stund. 

Men skyll inte på mamman. Det är han som är respektlös mot dig. 

Fråga dig istället varför du låter honom bete sig så som han gör. 

• Anonym (Dejt)

Ja det är just därför jag tänkte backa ganska tunga steg nu och låta han gottgöra mig på något sätt efter denna händelse. 
    Dvs låta han ta initiativ till kontakt och till hur träffen ska styras upp angående vart när och hur. 
    Alltid jag som gör sånt annars. Redan vart lite less på det sen start men än mer less på det blir man när det går bra att göra så mycket annat istället för att träffa mig som bokat. 
    Nej, jag vet att många av mina vänner och våra gemensamma bekanta där ute i stan ofta säger till mig att han borde skatta sig lycklig som har fått tag i mig. 
    Många tycker även att jag är för bra för honom, både utseende och personlighet. Något jag ibland kan bli lite generad över men jag tycker ju om honom jätte mycket.
    Så det känns liksom inte som att han uppskattar det jag tillför tillslut för han får allt serverat av mig hela tiddn och jag har tendenser till att bli för snäll mot honom. 
    Men det är lite nog med det nu, dags för han att kliva fram mer om han fortsatt ska vara en del av mitt liv.

• Anonym (Dejt)

Tanken slog mig NU som först och det han glömt bort när vi istället snackade lite löst om att ses på måndag istället är att hans ex-fru fyller år imorgon. Dom har firat varandras födelsedagar sen 3 år tillbaka även som frånskilda. Undrar om han har tänkt på det nu när han själv kommit med förslag om måndag i affekt när jag blev besviken på att han ställde in med kort varsel igår?
    Det tror inte jag att han hade i tankarna då vilket betyder att han återigen säkert kommer behöva ställa in träffen med mig efter jobbet pga han ska vara med på plats och fira henne. Alternativt kommer han då komma med ursäkten att han fortfarande känner sig hängig och därför skjuter på oss framåt återigen. Isåfall blir det riktigt pinsamt för honom. Återstår att se, men jag ska inte förekomma honom somsagt om måndag. 

• Anonym (Blä)

Kanske dags och inse att du inte betyder något för denne man...

Man firar inte sitt ex födelsedag när man har en ny om inte ens barn är väldigt små. Då hjälper man dom med en present.

• Anonym (S)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-08 09:31:07 följande:

Tanken slog mig NU som först och det han glömt bort när vi istället snackade lite löst om att ses på måndag istället är att hans ex-fru fyller år imorgon. Dom har firat varandras födelsedagar sen 3 år tillbaka även som frånskilda. Undrar om han har tänkt på det nu när han själv kommit med förslag om måndag i affekt när jag blev besviken på att han ställde in med kort varsel igår?
    Det tror inte jag att han hade i tankarna då vilket betyder att han återigen säkert kommer behöva ställa in träffen med mig efter jobbet pga han ska vara med på plats och fira henne. Alternativt kommer han då komma med ursäkten att han fortfarande känner sig hängig och därför skjuter på oss framåt återigen. Isåfall blir det riktigt pinsamt för honom. Återstår att se, men jag ska inte förekomma honom somsagt om måndag. 

Så de har fortfarande "en relation". Han var inte singel när ni började ses iaf och det är han fortfarande inte när det gäller henne. Det är en sak att fira barnets födelsedag, men att umgås så där med exet är inte ok.
Svar på tråden Vi talar olika språk om helg-planeringar