• beli

Vi talar olika språk om helg-planeringar

Det här är en av orsakerna till att jag håller mig borta från män just nu. Jag vet att jag är ganska känslig och lätt blir besviken om planer ändras. Bara att läsa TS gav mig lite ångest eftersom jag själv blivit så brutalt besviken så många gånger och hellre lever ensam än utsätter mig för sånt där.

TS, risken är stor att detta kommer att upprepas gång på gång med den här mannen. Du måste fråga dig själv om du orkar. Din relation med honom verkar innebära mer bedrövelse än nöje, och då är det inte värt det.

• beli
    Anonym (M) skrev 2024-12-08 20:12:26 följande:

Utsätter dig ?för sånt här?? Karln ställde in en dejt. Om man inte klarar av det så ska man nog inte dejta nej.

Jag har gått på några rejäla nitar med män men då har det handlat om otrohet, andra allvarliga svek och i ett fall våld och stalking när jag gick. 

Det gör mig förstås mer försiktig men det har också givit mig perspektiv på relationer och vad som är ett problem eller inte.  

Som jag skrev ovan hade jag förstås blivit besviken precis som TS men inte börja ifrågasätta hans känslor, mitt eget värde, spekulera i hans relation till dotterns mamma etc..

Det är inte en rimlig nivå och den enda som förlorar på det är TS. 

Om det däremot händer fler gånger så hade jag funderat över vad jag vill, inte vad han vill, och sedan utgått ifrån det. 

Med risk för att generalisera så mäter många kvinnor sitt egenvärde i mäns bekräftelse och blir fixerade vid vad han möjligen känner och tänker, i stället för att känna efter själv. 

Jag vet inte hur många gånger väninnor har ältat och analyserat vad en man har sagt och gjort. När jag sedan har frågat vad hon känner för honom så har hon inte reflekterat så mycket över det. 

Om man håller på så blir det väldigt plågsamt att dejta. 

Karln ställde inte bara in en dejt, han verkar rent allmänt vara mindre intresserad än TS. Hör inte av sig osv. Själv har jag många gånger känt mig underlägsen på just det här sättet, att jag håller igen för att inte vara för på eftersom den andra knappt hör av sig. Då är det ju inte värt det.
  • beli
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-10 12:51:22 följande:

Vi träffades och han förekom med att han hade bokat om hotellet och att vi kunde mötas i baren runt 19. Så träffen blev av! Om det är jag som övertänker nu eller är för krävande vet jag inte men vi har haft det trevligare. Inte för att det var otrevligt men jag tycker han var väldigt sval och utstrålade ingen värme eller någon vidare kärlek åt mitt håll. Skulle säga att han kändes lite avstängd.
    Sen var han fortfarande lite hängig och man hörde på rösten att han fortfarande var förkyld men han kunde nog inte med att ställa in en gång till så visst ansträngde han sig lite men det var inte den mys-känslan från hans håll som jag hoppats på tyvärr med fina ord, spontan beröring och emotionell närvaro. Han pratade mest om sitt och när vi kom in på mitt så sa han vid något tillfälle att han inte gillade min bästa tjejkompis när vi pratade om något vi gjort ihop hon och jag för att hon beter sig slampigt i hans ögon. 
    Och när jag pratade glatt om mina nya varumärken som jag ska börja sälja så var han snabb på att klaga på ett av varumärkenas grundare och att den personen var si och så på ett negativt sätt. 

Nu såhär dagen efter så är jag tacksam för att vi sågs och att det blev av men allt var lite mediokert typ. 

Du kan säkert hitta nån bättre. Han låter inget vidare.

Svar på tråden Vi talar olika språk om helg-planeringar