Anonym (M) skrev 2024-12-08 20:12:26 följande:
Utsätter dig ?för sånt här?? Karln ställde in en dejt. Om man inte klarar av det så ska man nog inte dejta nej.
Jag har gått på några rejäla nitar med män men då har det handlat om otrohet, andra allvarliga svek och i ett fall våld och stalking när jag gick.
Det gör mig förstås mer försiktig men det har också givit mig perspektiv på relationer och vad som är ett problem eller inte.
Som jag skrev ovan hade jag förstås blivit besviken precis som TS men inte börja ifrågasätta hans känslor, mitt eget värde, spekulera i hans relation till dotterns mamma etc..
Det är inte en rimlig nivå och den enda som förlorar på det är TS.
Om det däremot händer fler gånger så hade jag funderat över vad jag vill, inte vad han vill, och sedan utgått ifrån det.
Med risk för att generalisera så mäter många kvinnor sitt egenvärde i mäns bekräftelse och blir fixerade vid vad han möjligen känner och tänker, i stället för att känna efter själv.
Jag vet inte hur många gånger väninnor har ältat och analyserat vad en man har sagt och gjort. När jag sedan har frågat vad hon känner för honom så har hon inte reflekterat så mycket över det.
Om man håller på så blir det väldigt plågsamt att dejta.
Karln ställde inte bara in en dejt, han verkar rent allmänt vara mindre intresserad än TS. Hör inte av sig osv. Själv har jag många gånger känt mig underlägsen på just det här sättet, att jag håller igen för att inte vara för på eftersom den andra knappt hör av sig. Då är det ju inte värt det.