• Anonym (Dejt)

Vi talar olika språk om helg-planeringar

Hej! 

Jag dejtar en man och har gjort ett bra tag, det känns bra. 
    Något jag kan leva med men där vi är olika så är det kontakten när det kommer till planering kring våra träffar. 
    Han vill ses och allt sånt givetvis men han är inte den bästa på att liksom styra vilken tid, när, var och hur utan det känns som att det alltid får ligga på mig mer eller mindre att rodda i. 

Väl när vi är tillsammans så är han dock inte sen på bollen att se till vart vi kan äta, göra och när. Men det är kommunikationen däremellan träffarna som är delvis oklar ibland. 
    Är detta ett typiskt manligt drag som fler av er kvinnor kan känna igen sig i med era killar/dejter? 

Detta gör ju såklart att jag ibland känns mer drivande och mer ? needy ? i vår kontakt där vi planerar ses. 

Jag vill ha enkla svar helt enkelt på när, var hur vi ska ses om vi bestämt ett speciellt datum. Att vi ska ses det vet jag men allt runt omkring? Ja, somsagt där är det typ bara jag som styr upp, annars är jag nästan rädd för att det inte blir något bra utav det. Visst jag kanske måste släppa lite på min kontroll där och låta han ta steget före någon gång men då blir det mycket mer spontana träffar och jag känner då att jag måste sitta stand-by. 

Som nu tex i helgen (imorgon) så ska vi ha lite stay- cation här i stan och lyxa till det bara han och jag. Ska bli jätte mysigt. Hotell var hans förslag men på eftermiddagen ska han fira sin dotter som fyller år hemma hos barnets mamma. Men därefter är han alltså min under tidig kväll och framåt och hela helgen ut.

Men som nu då...jag vill ju ha en tid att kunna förhålla mig till imorgon och inte bara sitta och vänta på att han ska bli klar med ett födelsedagskalas. Jag kanske vill veta vad jag ska packa och veta lite kring när jag ska börja göra mig oordning osv? 
    Jag skrev precis nu att han gärna får höra av sig till mig vad jag kan räkna med och vilken tid jag ska förhålla mig till? 
    Han svarade ganska fort därefter att runt tidig kväll men att han skulle återkomma. 

Vet inte varför, men jag känner mig så jagande gentemot honom när mina frågor om när och var vi ska ses så jag känner tillslut att dessa egentligen rimliga frågorna där jag styr upp är på tok för mycket när man jämför med hans mer nonchalanta approach till träffarna? 

• Svar på tråden Vi talar olika språk om helg-planeringar
  • Anonym (Dejt)

Nu ställde han in med och säger bara att ? vi ses någon gång nästa vecka ? för att han kände sig lite hängig och här har jag gått runt i en hel vecka och sett fram emot lördagskvällen. Hade packat min lilla weekend-bag, köpt lite bubbel vi kunde ta med till hotellet att börja med, unnat mig en ny fin topp för att känna mig lite extra, skrubbat mig, fönat håret extra noga osv.... 
    Men han skrev bara ett sms om att ? sorry typ, får
    bli nästa vecka jobbig hosta och hängig ha en bra kväll ? 

• Anonym (Dejt)

Ja det var längesen jag var såhär besviken....
    Kände det på mig någonstans att han skulle ställa in när han imorse vid 09.00 skrev från ingenstans och frågade om jag ville komma på morgonkaffe... Jag tackade då för inbjudan men sa att vi ses ju sen ikväll och att jag hade lite att ordna med under förmiddagen så att det inte passade så bra. 
    Redan där kände jag att han skrev som han gjorde för att han innerst inne visste att han skulle ställa in kvällen och att han då isåfall säga att han iallafall träffat mig en stund som på morgonen när han försökte få dit mig. 

Jag tycker att en sak om man är magsjuk, visst ska man vara hemma och vila. Men hosta och hängig? Snäpper man inte upp sig då och är kamratlig och håller det man bestämt såhär tätt Inpå? En sak att man förvarnar inför träffen och säger att man kanske inte är sitt bästa jag..
    Men dotterns kalas ska han gå på. Sen skulle han bara gå och lägga sig sa han pga sin sjukdomskänsla huxflux.

Liksom ? sorry , vi får ses nästa vecka ?
    Ja men jag kanske inte kan då....har han inte tänkt på det?

• Anonym (Dejt)

Synd att man för länge sen här nu tidigare i veckan tackade nej till både vänner och familj som skulle iväg på lite julmys och ville ha med mig till helgen på olika äventyr, och nu sitter man här själv med risk för att låta bitter men jag blev verkligen putt och besviken rakt igenom. 

När jag sa det i telefon då jag ringde upp honom för sånt här tycker jag inte man bara skriver och skickar ett sms och ställer in i sista sekund så sa han bara att ? ja men jag ställer ju in nu och liksom inte vid 20 ikväll ? Och han tyckte nästan mer synd om sig själv och sa att jag fick han till dåligt samvete när jag sa att jag blir själv nu ikväll pga alla andra vänner har stuckit redan där jag kunde vart med. 

Han kom med förslag på måndag att vi kunde ses EN STUND om han blivit piggare och syftade typ på en lunch i första taget men HALLÅ vad är en liten stressig lunch en måndag jämfört med en hotell vistelse ned middag, vin, sovmorgon dagen på och mys? 

kokar!!!

• Anonym (Dejt)

Är det bara jag Som tycker att det är dålig stil Eller har han rätt?

• Anonym (Dejt)

Men gå ut och käka med sin ex-fru och sina barn och fira födelsedag kan man göra....Det har man kraft och ork till.

• Anonym (Dejt)

Det vet jag. Men jag förstår inte hur man kan orka hänga med henne / dom hela eftermiddagen och kvällen och vara på aktiviteter i stan men inte ha ork för att mysa på ett hotellrum med mig? 

Min vän som följer hans ex-fru på instagram hade precis sett att dom var och bowlade på hennes Insta-Story. 

• Anonym (Dejt)

Jag vet. Jag ska lägga allt ansvar angående nästa kontakt och träff på honom nu. Ingen rolig känsla att känna sig såhär bortvald som man gör nu under kvällen när man ser på hans ex sociala medier vad han sysslar med istället och verkar ha kul. Känns piss rent av och jag känner mig så liten & osynlig på många sätt, känner mig tagen för givet. Och ni som vart där och känt liknande vet att det inte är roliga känslor, man blir nästan förbannad på sig själv att man kunde se fram emot något så mycket som så lättvindigt bara avbokades så abrupt med kort varsel pga ganska mesiga anledningar. 

Nej, nu tror ju han att vi ska ses på måndag och det kanske vi gör men jag ska verkligen backa och släppa mina initativtaganden till att styra upp tid och plats som jag alltid annars brukar göra 9/10 gånger när vi planerar att ses. 
    Han får steppa upp om den träffen ska bli av, vara lite man, ta för sig och själv komma med en stabil plan på vilket sätt vi ska ses på måndag. Och hör jag inget om måndag kommer jag vara fortsatt tyst. Man leker inte med min tid såhär hur som helst och tro att jag inte fattar bättre än att han kom på bättre tankar för kvällen med sin familj och inte vågar säga det till mig, med tanke på att dom fortfarande verkar fira dottern. 

• Anonym (Dejt)

Varför vissa av er kanske tycker att jag gör en höna av en fjäder ikväll då jag blir besviken för att han ställde in...
    Det handlar om att han och jag gått om varandra i 3,5 vecka. vi har alltså inte setts på snart en månad pga att han har vart sjuk, jag vart sjuk, jobben har krockat och han har haft fullt upp med annat privat. Så att jag längtar efter honom är inte konstigt. Kontakten har inte heller vart super intensiv under denna tid, Så att han nu skriver att han är hängig återigen, ja jag tycker att jag har all rätt att bli srött, framförallt när han orkar allt det andra han pysslar med ikväll. Kalas eller inte så vet jag att han hade haft orken till att träffa mig, det känns mer som en bekvämlighets - grej att skjuta upp träffen. 
    Det är min KÄNSLA och den äger jag. Det behöver nödvändigtvis inte vara så. 

Och förr förra gången vi skulle ses ställde han också in pga han var lite trött så jag börjar bli rastlös och som ett alternativ mer än en prioritet. 

Men jag har vänt den hör kvällen till det bättre och det känns lite lugnare nu i mina negativa känslor som uppstog när jag väl fick beskedet om att det inte blir något i helgen.

Men likaså, så står jag fortfarande kvar vid åsikten och beslutet att han nu får komma till mig om han vill ses och ta kontakt och styra upp, göra om göra rätt helt enkelt. 
    Återstår att se på måndag. Detta handlar om att se sitt egna värde i långa loppet och faktiskt se som en del av er skriver, vad som sker om man själv backar som i mitt fall..
    Upp till bevis!

• Anonym (Dejt)

Jag börjar snart tro att det är barnens mamma som sätter käppar i hjulet för honom så han inte kan träffa mig. Jag känner inte henne och vem vet, hon kanske tyckte att det var en lysande idé att sova över allihopa idag när dom ändå firar dotterns födelsedag ihop? 
    Det var hon som blev lämnad av honom när de gick skilda vägar för ca 5 år sen och hon är fortfarande singel och alltid vart sen dess. Det känns som att sålänge han träffar någon då och då (mig) men en relation som inte är helt offentlig än så har hon fortfarande chansen att påverka honom kanske? Han verkar ha en otrolig respekt för henne...
    Dom sover kanske ihop ikväll och han lever dubbelliv?

Svar på tråden Vi talar olika språk om helg-planeringar