• Anonym (Hmm)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Ja, jag fattar att "killar som är intresserade hör av sig", men jag hoppas att det inte är enda förklaringen. De senaste åren har jag träffat fem olika killar och alla visar liknande mönster. Den gemensamma nämnaren är att de är usla på att höra av sig, oavsett om de varit väldigt på i början eller lite lugnare. Och jag vill inte vara den som jagar, frågar om vi ska ses osv. Ändå är det tydligt att det finns/har funnits starkt intresse hos vissa av dem, så varför hör man då inte av sig själv?

Som killen jag träffar just nu. Superfin och underbar, varm och positiv på alla sätt, både när vi ses och i meddelanden, han är snabb att svara på meddelanden och visar verkligen att han vill ses om jag frågar. Men han frågar inte själv längre. Och nu har vi inte hörts sedan förra helgen, det senaste var att han skulle höra av sig inom några dagar (han har varit upptagen också, men det var iaf vad vi kom överens om då) så efter helgen är det två veckor sedan han skulle ha skrivit. Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag är bara rädd att det ska rinna ut i sanden om vi inte tar tag i det, men jag vet inte hur jag ska säga, om jag ska säga något.

Jag vill att han hör av sig först ibland och jag vill att han ska fråga om vi ska ses ibland, inte alltid men att det är mer jämvikt mellan oss där. Jag vill att vi har kontakt även om vi inte kan ses på ett tag. Hur kan jag ta upp det på ett bra sätt utan att låta klängig?

• Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-18 22:15:37 följande:

Usch då Ts, hoppas han piggar på sig snart!
    Hur är ditt mående kring honom när ni ej kan ses / höras så mycket nu? Känns det jobbigt eller är det helt ok?

Jag fick som svar ikväll kl 19.54:
    kollar och en tumme upp 

Det tog alltså 7 timmar för honom att svara på vad han skulle göra i helgen och om han ville ses. Återigen varken ett ja eller nej...Återigen bara skjuter det på framtiden...
    Han kan ju inte tycka om mig?

Jo det hoppas jag också... Men vi har andra problem att reda ut och jag är inte säker på hur länge vi kommer att fortsätta ses. Jag vill inte ta det här i tråden, men jag känner att han inte alls tar hänsyn till mina känslor utan tycker att det är saker jag får hantera på egen hand. Om man inte kan kompromissa så har man inte mycket till framtid. Just nu tar det emot att ens önska honom en god natt. Det är meningen att vi ska ses till helgen och jag känner mig inte alls glad. Jag vet inte om jag kommer att vara på bra humör, medelbra, bitter, känslokall eller något annat.

Kollar, ja det var ju inte mycket till svar. Men gör så att du backar nu då och låter honom ta bollen? Han kan väl ha varit upptagen idag, men det borde vara han som hör av sig med besked.
  • Anonym (Heter?)

Jag fattar Ts din känsla, att man egentligen vill vara glad och härlig när man ses men är det något som ligger och pyr och stör så blir man ju inte den bästa versionen av sig själv.
    Om du känner att du inte kan spela glad riktigt så hade jag avbokat i ditt fall, för det kanske sätter lite griller i huvudet på honom med om du vart som mig i min sits och fått ta tag i mycket på egen hand och styra upp er mellan...

Kollar och en tumme upp som emoji - njaa fattar inte varför han är så kort i sina svar. Liksom sist skrev han bara VI kan höras nästa vecka. 
    Det gemensamma med dessa svar från hans sida är ju definitivt att han inte vill tacka nej till mig men skjuter liksom upp det gång på gång som att det får vänta hela tiden ( hade han absolut INTE velat träffas mer så hade han skrivit det, för tro mig han är den ärligaste person jag någonsin stött på, och ibland kanske lite för ärlig haha.) 
    Liksom vad samma sak här - såååå långt är det ju inte till helgen nu och han borde veta om han kan ses eller inte. 
    Och detta med högtalaren - inte ett ord i hans sms om han har bestämt sig? 
    Och detta med VI hörs nästa vecka som han skrev i fredags- återigen uppenbart att han inte hade tagit kontakten om inte jag skrivit och frågat om en träff hans kommande helg. Det var inte den känslan man fick av svaret ? kollar ? iallafall.

Blir också putt och less när det är såhär Ts..

• eija76
    Anonym (Hmm) skrev 2024-12-19 06:44:38 följande:
    Jo det hoppas jag också... Men vi har andra problem att reda ut och jag är inte säker på hur länge vi kommer att fortsätta ses. Jag vill inte ta det här i tråden, men jag känner att han inte alls tar hänsyn till mina känslor utan tycker att det är saker jag får hantera på egen hand. Om man inte kan kompromissa så har man inte mycket till framtid. Just nu tar det emot att ens önska honom en god natt. Det är meningen att vi ska ses till helgen och jag känner mig inte alls glad. Jag vet inte om jag kommer att vara på bra humör, medelbra, bitter, känslokall eller något annat.

Kollar, ja det var ju inte mycket till svar. Men gör så att du backar nu då och låter honom ta bollen? Han kan väl ha varit upptagen idag, men det borde vara han som hör av sig med besked.
    Var så ärlig och tydlig i samtal med honom du känner är möjligt utan att vara typ otrevlig. Vet inte hur länge ni setts men att vara ärlig med sina känslor och begränsningar är ju en bra grund i såna här situationer. 
  • Anonym (Hmm)
    eija76 skrev 2024-12-19 08:09:38 följande:
    Var så ärlig och tydlig i samtal med honom du känner är möjligt utan att vara typ otrevlig. Vet inte hur länge ni setts men att vara ärlig med sina känslor och begränsningar är ju en bra grund i såna här situationer. 
    Tre månader nu. Ja jag känner att jag behöver prata med honom. Se hur han tänker egentligen. Det handlar om en sak som han vet gör djupt ont i mig men som han inte verkar vilja kompromissa kring, och jag vill veta om det verkligen är så. Det måste inte vara så att vi slutar ses för det, men jag måste isf vidta åtgärder för att inte bli sårad på det sättet. Och det kommer också att påverka hur jag ser honom som person.
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-12-19 08:28:06 följande:
    Tre månader nu. Ja jag känner att jag behöver prata med honom. Se hur han tänker egentligen. Det handlar om en sak som han vet gör djupt ont i mig men som han inte verkar vilja kompromissa kring, och jag vill veta om det verkligen är så. Det måste inte vara så att vi slutar ses för det, men jag måste isf vidta åtgärder för att inte bli sårad på det sättet. Och det kommer också att påverka hur jag ser honom som person.
    Ja ni måste prata. Du måste ta hand om dig. samt du har inga skyldigheter hålla uppe en konversation. Ibland är det ju det känner jag, att man tror att man måste vara den som fixar med sånt och känner sig dålig annars. 
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-19 07:29:36 följande:

Jag fattar Ts din känsla, att man egentligen vill vara glad och härlig när man ses men är det något som ligger och pyr och stör så blir man ju inte den bästa versionen av sig själv.
    Om du känner att du inte kan spela glad riktigt så hade jag avbokat i ditt fall, för det kanske sätter lite griller i huvudet på honom med om du vart som mig i min sits och fått ta tag i mycket på egen hand och styra upp er mellan...

Kollar och en tumme upp som emoji - njaa fattar inte varför han är så kort i sina svar. Liksom sist skrev han bara VI kan höras nästa vecka. 
    Det gemensamma med dessa svar från hans sida är ju definitivt att han inte vill tacka nej till mig men skjuter liksom upp det gång på gång som att det får vänta hela tiden ( hade han absolut INTE velat träffas mer så hade han skrivit det, för tro mig han är den ärligaste person jag någonsin stött på, och ibland kanske lite för ärlig haha.) 
    Liksom vad samma sak här - såååå långt är det ju inte till helgen nu och han borde veta om han kan ses eller inte. 
    Och detta med VI hörs nästa vecka som han skrev i fredags- återigen uppenbart att han inte hade tagit kontakten om inte jag skrivit och frågat om en träff hans kommande helg. Det var inte den känslan man fick av svaret ? kollar ? iallafall.

Tror du har rätt i att han nog hade varit tydlig med om han inte velat träffa dig. Men att som det är nu så verkar det inte vara prio för honom. 

För det är ju så typiskt det där med hur man beter sig, att det kan vara avgörande för hur ett intresse ökar eller minskar. 

Det jag inte förstod med mig själv förut, det var att det är så sjukt lätt att avslöja sin angelägenhet. Och att det är så  tydligt när du följer dina egna ramar för vad som är sunt och bra för dig. Dessa två tillstånd har gett mig helt olika resultat i kontakten med män.

Men så länge du inte är hel och fått bearbeta det som gör att du beter dig så här i början av en kontakt så kommer det att fortsätta på samma sätt. Både du och han går miste om något jättefint pga att ni kommunicerar olika.
    För det är stor risk att han har ögonen på någon annan och att du är en reserv. Men du skulle mycket väl kunna bli den han har ögonen på om du lär dig leva i det som faktiskt händer istället för i dina behov.

• Anonym (Heter?)

Ja det är ju sant det du säger. 
    Man vill ju inte servera sig själv på ett silverfat så lätt om det inte är riktigt  ömsesidigt och får tillbaka samma engagemang.
    Tror dock inte han träffar någon annan, utan mer har fullt upp med omvärlden runt omkring och åtaganden.
    Han har tex 3 barn mellan 8-14 år samt 3 företag. 

Så ny är inte våran kontakt då vi först vart kollegor för några år sen, sen blev vi vänner och umgicks på fritiden och det ledde sig djupare till en flirt, sen vidare till en exklusiv relation. Sen hade vi en paus i ett halvår. Nu har vi tagit upp kontakten igen sen i september ungefär men somsagt det går ju lååångsamt denna gång och jag är den som är mer på hugget att få till träffar etc som ni kanske märkt haha. 
    Det jag vill komma till är att vi ej är nya för varandra. 
    Jag vet att han kan va lite knepig ibland, dvs ge mycket en tid för att sen backa ett steg för att sen ge lite till. 

Han har vart ärlig med att han under denna paus/avbrott mellan oss inte har rört en annan kvinna, utan det är bara jag som har vart med en annan kille för en natt. Det vet han också om, men han dömer inte för det - vi hade ju ingen kontakt då och detta är ca 9 månader sen. 

Bara svårt för mig själv att jag inte vill inse att jag kanske inte är prio just nu. Det går emot. Medan vi tidigare i relationen har firat högtider ihop, umgåtts både spontant och planera. Men nu känns det mer sexuellt från hans sida, blandat med lite lite uppvaktning när HAN har tid, därmellan tyst.

Som svar på hans ? Kollar ? angående helgen så svarade jag att då får han höra av sig när han kollat på helgens planer, på andra sätt tex genom Messenger för nu lämnar jag in telefonen och det var han snabb med att trycka gilla på meddelandet. Så tar det som att han kommer höra av sig?
    Men man vågar ju inte hoppas på något.

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-19 10:34:04 följande:

Ja det är ju sant det du säger. 
    Man vill ju inte servera sig själv på ett silverfat så lätt om det inte är riktigt  ömsesidigt och får tillbaka samma engagemang.
    Tror dock inte han träffar någon annan, utan mer har fullt upp med omvärlden runt omkring och åtaganden.
    Han har tex 3 barn mellan 8-14 år samt 3 företag. 

Så ny är inte våran kontakt då vi först vart kollegor för några år sen, sen blev vi vänner och umgicks på fritiden och det ledde sig djupare till en flirt, sen vidare till en exklusiv relation. Sen hade vi en paus i ett halvår. Nu har vi tagit upp kontakten igen sen i september ungefär men somsagt det går ju lååångsamt denna gång och jag är den som är mer på hugget att få till träffar etc som ni kanske märkt haha. 
    Det jag vill komma till är att vi ej är nya för varandra. 
    Jag vet att han kan va lite knepig ibland, dvs ge mycket en tid för att sen backa ett steg för att sen ge lite till. 

Han har vart ärlig med att han under denna paus/avbrott mellan oss inte har rört en annan kvinna, utan det är bara jag som har vart med en annan kille för en natt. Det vet han också om, men han dömer inte för det - vi hade ju ingen kontakt då och detta är ca 9 månader sen. 

Bara svårt för mig själv att jag inte vill inse att jag kanske inte är prio just nu. Det går emot. Medan vi tidigare i relationen har firat högtider ihop, umgåtts både spontant och planera. Men nu känns det mer sexuellt från hans sida, blandat med lite lite uppvaktning när HAN har tid, därmellan tyst.

Som svar på hans ? Kollar ? angående helgen så svarade jag att då får han höra av sig när han kollat på helgens planer, på andra sätt tex genom Messenger för nu lämnar jag in telefonen och det var han snabb med att trycka gilla på meddelandet. Så tar det som att han kommer höra av sig?
    Men man vågar ju inte hoppas på något.

Aha ja med den historian ni har så blir det ju annorlunda. Det är ju så svårt når man liksom fastnat. Ja han verkar minst sagt sysselsatt med annat. Som du skrivit då blivit bekväm med att du sköter kontakten. Men det är ju inte bra. Om han får lägga takten för hur ni ska ha en relation så kommer det ju bli väldigt energikrävande. 

så då är det ju antigen eller som gäller, tyvärr! Skitjobbigt men vill du ha något mer och slippa ovissheten så är det ultimatum som gäller.

Ni har ju känt varandra tillräckligt länge för att veta vad ni känner i fråga om relation.

• Anonym (Heter?)

Vi har ju haft en betydligt större relation tidigare men nu efter uppbrottet så har vi inte vaggats in under vi brukade göra förr så fort... Utan träffar lite här och där. 

Inte för att skuldbelägga sig själv men mina behov och då mitt beteende genom att vilja boka upp honom osv har ju kanske sabbat intresset på nytt lite. 

Jag är beredd att offra ganska mycket för att få den där glöden tillbaka mellan oss som jag vet finns där även från honom innerst inne, men som just nu bara jag verkar jobba för medan han blir bekväm och vet att jag både för tillfället är väldigt tillgänglig samt att han vet om att jag älskar att planera i förväg så där kommer han ju undan med egna initiariv.
    Men med tanke på att han var snabb med att gilla markera mitt meddelande om att han nu får kontakta mig på annat sätt gällande helgen så tar jag det som att han bör höra av sig senast imorgonkväll. 
    Om det dyker upp andra planer för mig så kommer jag inte stämma av med honom först utan låta han ta kontakt om han vill ses. Eller vill och vill, uppenbarligen så VILL han ju ses men skjuter lite på att planera och där han tror sig ska ha någon betänketid kring vad han ska prioritera som först. 

Jag kan ändå vila i tanken, att hade han inte velat ha med mig att göra mer så hade han klippt På nytt.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-19 07:29:36 följande:

Ja jag vet ärligt talat inte alls hur jag mår eller hur jag känner för honom längre. Det är inte sakfrågan som är springpunkten utan hans ovilja att hitta en gemensam lösning. Det känns inte som att han bryr sig särskilt mycket om att saker han gör sårar mig.

Ja helgen närmar sig ju med stormsteg! Det är hög tid att spika planer, man vill ju gärna ha minst ett dygns förvarning. Men ta inte upp det där med högtalaren mer, vill han ha den får han komma med ett besked själv.

Vi borde definitivt ta en fika över det här!
Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?