• Anonym (Hmm)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Ja, jag fattar att "killar som är intresserade hör av sig", men jag hoppas att det inte är enda förklaringen. De senaste åren har jag träffat fem olika killar och alla visar liknande mönster. Den gemensamma nämnaren är att de är usla på att höra av sig, oavsett om de varit väldigt på i början eller lite lugnare. Och jag vill inte vara den som jagar, frågar om vi ska ses osv. Ändå är det tydligt att det finns/har funnits starkt intresse hos vissa av dem, så varför hör man då inte av sig själv?

Som killen jag träffar just nu. Superfin och underbar, varm och positiv på alla sätt, både när vi ses och i meddelanden, han är snabb att svara på meddelanden och visar verkligen att han vill ses om jag frågar. Men han frågar inte själv längre. Och nu har vi inte hörts sedan förra helgen, det senaste var att han skulle höra av sig inom några dagar (han har varit upptagen också, men det var iaf vad vi kom överens om då) så efter helgen är det två veckor sedan han skulle ha skrivit. Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag är bara rädd att det ska rinna ut i sanden om vi inte tar tag i det, men jag vet inte hur jag ska säga, om jag ska säga något.

Jag vill att han hör av sig först ibland och jag vill att han ska fråga om vi ska ses ibland, inte alltid men att det är mer jämvikt mellan oss där. Jag vill att vi har kontakt även om vi inte kan ses på ett tag. Hur kan jag ta upp det på ett bra sätt utan att låta klängig?

• Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?
  • Anonym (Barbro)

Män som på riktigt vill ses och prioriterar dig kommer alltid ta initiativ själva. Allt annat är bara ursäkter. 
    Det är den enkla sanningen.  

Problemet med många idag oavsett kön är att man alltid har kontakt med flera samtidigt och den som har störst chans är ju den som alltid tar för sig och tar ständiga initiativ och kan prata för sig.  Bara jämför med tex Bonde söker fru,  den som blir bortvald är ju oftast den som fått minst med tid, varit mer försynt  och visat hänsyn till gruppen etc.. något man alltså förlorar på. Medan den  som är fantasifull, tar risker, gamblar lite etc oftast är den som också blir vald.

Så denna kille har förmodligen också haft kontakt med andra tjejer samtidigt och nån där har kanske varit mer på hugget och han har blivit mer intresserad och släppt kontakten med dig allt mer. 

• Eurydike

För vissa enstaka kan det nog bero på osäkerhet. Om du hör av dig först så får han bekräftelse på att du vill ha kontakt. Annars är det nog tyvärr så som du skriver i din trådstart, att killar som är intresserade hör av sig.

• Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-07 22:29:08 följande:

Och jag vill inte vara den som jagar, frågar om vi ska ses osv. 

Och du vill inte göra det här, för att kvinnor har sagt till dig att du måste leka lite svår och "inte vara jobbig". Samtidigt är det mest normala att det är kvinnan som hör av sig mest och vill bli tillsammans med just killen.

Det är iaf så alla mina förhållanden har börjat att det är hon som jagat mig. Det motsatta fungerar absolut inte. 
Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?