• Anonym (Hmm)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Ja, jag fattar att "killar som är intresserade hör av sig", men jag hoppas att det inte är enda förklaringen. De senaste åren har jag träffat fem olika killar och alla visar liknande mönster. Den gemensamma nämnaren är att de är usla på att höra av sig, oavsett om de varit väldigt på i början eller lite lugnare. Och jag vill inte vara den som jagar, frågar om vi ska ses osv. Ändå är det tydligt att det finns/har funnits starkt intresse hos vissa av dem, så varför hör man då inte av sig själv?

Som killen jag träffar just nu. Superfin och underbar, varm och positiv på alla sätt, både när vi ses och i meddelanden, han är snabb att svara på meddelanden och visar verkligen att han vill ses om jag frågar. Men han frågar inte själv längre. Och nu har vi inte hörts sedan förra helgen, det senaste var att han skulle höra av sig inom några dagar (han har varit upptagen också, men det var iaf vad vi kom överens om då) så efter helgen är det två veckor sedan han skulle ha skrivit. Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag är bara rädd att det ska rinna ut i sanden om vi inte tar tag i det, men jag vet inte hur jag ska säga, om jag ska säga något.

Jag vill att han hör av sig först ibland och jag vill att han ska fråga om vi ska ses ibland, inte alltid men att det är mer jämvikt mellan oss där. Jag vill att vi har kontakt även om vi inte kan ses på ett tag. Hur kan jag ta upp det på ett bra sätt utan att låta klängig?

• Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-12-16 09:25:47 följande:
    Tror att många av oss singlar har en eller flera såna killar i bagaget. Så din C- erfarenhet i staden J finns nog i varje stad och by med skillnaden på flesta bokstav då Skäms

Har märkt själv att jag drar mig för att svara om jag känner att vi inte kommer ha något djupare. Men är det någon som hör av sig, och jag av någon anledning inte själv hört av mig, som är väldigt intressant. Då finns det alltid tid att svara och det rätt snabbt. Men, alla är inte så. Och nu utgår jag inte ifrån kön. Jag är själv kvinna. Men känner en annan kvinna som var störtkär, men som alltid, även med mannen hon förälskat sig i, svarade väääldigt långsamt dvs kunde ta ett dygn ibland.
    Får jag fråga varför hon inte hörde av sig tidigare, trots att hon var störtkär? Var hon väldigt upptagen i sitt liv? Själv är jag mer som dig, känner väl igen mig i hur du beskriver att du gör, och jag tror det gäller för de flesta som har känslor.
  • Anonym (Heter?)

Ja jag är i liknande situation. 
    Jag känner mig som den drivande i vår kommunikation för att föra den framåt och också 8/10 av fallen så är det jag som tar initiativ till att både höras och ses. Vet inte om jag gjort det för llätt eller bekvämt för honom? 
    Men kanske är befogat att bli förvirrad när vi däremot ses ca 1-2 ggr varannan vecka och när vi då är face to face så är HAN den som är mycket närvarande, i stunden och bryr sig etc. Men därenellan är det super snålt med sms från hans sida. Och om jag skriver kan han ibland svara efter 20 min men kan också svara efter typ 7 timmar. 
    Jag har sen i fredags självmant bestämt i mig själv att backa lite så att han inte tar mina handlingar och kontakt för given, utan se vad som händer om jag ger han space och möjlighet till att komma mot mig på egen hand. Svårt att för hans del kanske sakna mig när jag hela tiden skriver var/varannan dag. Så vill jag inte ha det i längden därför väljer jag att vara allt mer tyst i hopp om att väcka han lite till liv kanske?

Förra veckan i torsdags så erbjöd jag på sms honom en högtalare som jag hade 3 st likadana utav jag fått genom jobbet, men eftersom jag bara själv behöver 1 så erbjöd jag att han eller hans dotter kunde få den som han då kunde ge henne i julklapp. Det var nämligen han själv som frågade
    om han fick köpa den utav mig sist vi såg men jag sa då att han kunde få den gratis. När jag då alltså påminde på sms 1 vecka senare om högtalaren nu när det närmar sig jul så skrev han bara 5 timmar senare att ? vi kan höras nästa vecka ? 
    Så nu tänker inte jag vara dum-snäll längre och bara för att det är ny vecka återigen påminna han om högtalaren han kan då av mig bara för att det närmar sig jul, utan jag gör väl rätt som låter han styra ett sms till mig med tanke på det korta svaret jag fick och med tanke på att det var han som skrev vi kunde höras till veckan...?

• Anonym (Gift med latino)

Därför att svenska killar är dumma i huvudet. Det enda som pratar om är när det kommer till kvinnor. Är vikt, feminism. Våra utseenden och hur vi förfaller.
    Sen gnäller dom att dom inte kan träffa kvinnor, att kvinnor är bortskämda bla bla

Som  inte är intelligenta nog att förstå att dom själva bidrar med att kvinnor tar avstånd och att färre barn föds. Det finns där svart på vitt. Men nä då, då.är det feminismens del. Hur argumenterar man ens det? Att kvinnor inte ska få ha likvärdiga liv som män eller vaddå? Helt genom rutten kvinnosyn.

Jag gav upp för flera år sedan, nu är jag lyckligt gift med en latinamerikansk man. Som är helt fantastiskt. Sp jävla mycket bättre i sängen. Än tråkiga svenska män. Som både är lata och snåla.

Kriget emellan svenska kvinnor och män existerar i allra högsta grad. Bara titta på att allt färre barn föds. Utbilda det inte till förskollärare eller lärare. Don har sagt att om några år kommer många skolor och förskolor tvingas stänga för att det inte kommer finnas tillräckligt med barn. Svenska män förstör för sig själva, men dom kommer aldrig bättra sig.  Svenskar som folkslag kommer bli utrotat. Ja, era barn kan säkert gifta sig med en muslim eller afrikan.

Så skönt att jag lämnat Sverige.

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Gift med latino) skrev 2024-12-16 09:37:42 följande:

Därför att svenska killar är dumma i huvudet. Det enda som pratar om är när det kommer till kvinnor. Är vikt, feminism. Våra utseenden och hur vi förfaller.
    Sen gnäller dom att dom inte kan träffa kvinnor, att kvinnor är bortskämda bla bla

Som  inte är intelligenta nog att förstå att dom själva bidrar med att kvinnor tar avstånd och att färre barn föds. Det finns där svart på vitt. Men nä då, då.är det feminismens del. Hur argumenterar man ens det? Att kvinnor inte ska få ha likvärdiga liv som män eller vaddå? Helt genom rutten kvinnosyn.

Jag gav upp för flera år sedan, nu är jag lyckligt gift med en latinamerikansk man. Som är helt fantastiskt. Sp jävla mycket bättre i sängen. Än tråkiga svenska män. Som både är lata och snåla.

Kriget emellan svenska kvinnor och män existerar i allra högsta grad. Bara titta på att allt färre barn föds. Utbilda det inte till förskollärare eller lärare. Don har sagt att om några år kommer många skolor och förskolor tvingas stänga för att det inte kommer finnas tillräckligt med barn. Svenska män förstör för sig själva, men dom kommer aldrig bättra sig.  Svenskar som folkslag kommer bli utrotat. Ja, era barn kan säkert gifta sig med en muslim eller afrikan.

Så skönt att jag lämnat Sverige.

Det med färre barnfödslar är inte bara i Sverige. Det är ett tydligt mönster under lågkonjunktur.
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-12-16 09:29:52 följande:
    Får jag fråga varför hon inte hörde av sig tidigare, trots att hon var störtkär? Var hon väldigt upptagen i sitt liv? Själv är jag mer som dig, känner väl igen mig i hur du beskriver att du gör, och jag tror det gäller för de flesta som har känslor.

Det var länge sen, i början av deras förhållande. Nu har de barn och villa. Hon bara är så med mobilen. 

Känner igen mig så i din beskrivning i situationen med högtalarna. 

Att man tar ansvar för något som inte överhuvudtaget är ens uppgift. Ja du ska verkligen absolut och under inga omständigheter låta bli att ta mer kontakt och speciellt inte ifrån om julklappen. 

visst han gillar nog dig men han hinner nog inte längta efter dig. Ni är på olika stadier när det kommer till behov. se till att alltid få tillbaka det du i starten ger i en relation. Annars backa, även om det är jobbigt. 

Det att du är märkt av tidigare killens beteende kan ju också göra att du får ett ännu mer behov av respons och glömmer vart en sund gräns går. Vad som är sunt i längden mot dig själv.

• Anonym (Hejhej)

*ifråga om julklappen

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-16 09:36:43 följande:

Ja jag är i liknande situation. 
    Jag känner mig som den drivande i vår kommunikation för att föra den framåt och också 8/10 av fallen så är det jag som tar initiativ till att både höras och ses. Vet inte om jag gjort det för llätt eller bekvämt för honom? 
    Men kanske är befogat att bli förvirrad när vi däremot ses ca 1-2 ggr varannan vecka och när vi då är face to face så är HAN den som är mycket närvarande, i stunden och bryr sig etc. Men därenellan är det super snålt med sms från hans sida. Och om jag skriver kan han ibland svara efter 20 min men kan också svara efter typ 7 timmar. 
    Jag har sen i fredags självmant bestämt i mig själv att backa lite så att han inte tar mina handlingar och kontakt för given, utan se vad som händer om jag ger han space och möjlighet till att komma mot mig på egen hand. Svårt att för hans del kanske sakna mig när jag hela tiden skriver var/varannan dag. Så vill jag inte ha det i längden därför väljer jag att vara allt mer tyst i hopp om att väcka han lite till liv kanske?

Förra veckan i torsdags så erbjöd jag på sms honom en högtalare som jag hade 3 st likadana utav jag fått genom jobbet, men eftersom jag bara själv behöver 1 så erbjöd jag att han eller hans dotter kunde få den som han då kunde ge henne i julklapp. Det var nämligen han själv som frågade
    om han fick köpa den utav mig sist vi såg men jag sa då att han kunde få den gratis. När jag då alltså påminde på sms 1 vecka senare om högtalaren nu när det närmar sig jul så skrev han bara 5 timmar senare att ? vi kan höras nästa vecka ? 
    Så nu tänker inte jag vara dum-snäll längre och bara för att det är ny vecka återigen påminna han om högtalaren han kan då av mig bara för att det närmar sig jul, utan jag gör väl rätt som låter han styra ett sms till mig med tanke på det korta svaret jag fick och med tanke på att det var han som skrev vi kunde höras till veckan...?

Mm det är lätt hänt att man själv blir den som hör av sig har jag märkt, men det där är så olika mellan personer. De flesta killar jag har varit med har detta inte ens varit en tanke, båda har hört av sig och det har liksom känts helt naturligt. Det är först nu sedan jag började dejta igen för ett par år sedan som det här mönstret har dykt upp bland killar, att de är dåliga på att höra av sig. Kanske en generationsfråga...? De jag träffar nu är något yngre, 30+ kan man säga. De som är 35+ har inga problem med att höra av sig verkar det som. Jag tycker däremot att det är helt ok att det kan ta några timmar att svara, jag vet ju att folk jobbar och det kan vara samma för mig att man är upptagen med något, men om svar dröjer till dagen efter så känns det nonchigt. De killarna är uppenbart inte särskilt intresserade.

Helt rätt, om han vill ha de där högtalarna så får han höra av sig, särskilt som han sa att ni kan höras i nästa vecka. Jag tycker att du gör helt rätt där. Och kanske bra att backa lite generellt också med meddelanden. Är det något viktigt så självklart måste man kommunicera, men lite längtan skadar inte.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-12-16 10:04:21 följande:

Det var länge sen, i början av deras förhållande. Nu har de barn och villa. Hon bara är så med mobilen. 

Känner igen mig så i din beskrivning i situationen med högtalarna. 

Att man tar ansvar för något som inte överhuvudtaget är ens uppgift. Ja du ska verkligen absolut och under inga omständigheter låta bli att ta mer kontakt och speciellt inte ifrån om julklappen. 

visst han gillar nog dig men han hinner nog inte längta efter dig. Ni är på olika stadier när det kommer till behov. se till att alltid få tillbaka det du i starten ger i en relation. Annars backa, även om det är jobbigt. 

Det att du är märkt av tidigare killens beteende kan ju också göra att du får ett ännu mer behov av respons och glömmer vart en sund gräns går. Vad som är sunt i längden mot dig själv.

Jaha, ja så kan man förstås vara som person :) Då är det iaf inget personligt.

Det var dock inte jag som hade högtalarna, men håller med i det du skriver.
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-12-16 10:12:27 följande:
    Jaha, ja så kan man förstås vara som person :) Då är det iaf inget personligt.

Det var dock inte jag som hade högtalarna, men håller med i det du skriver.
    Nej men just, ser ju nu haha, det med högtalarna.

ja precis kan ju vara bara så man är med att svara men ska nog ses mer som ett undantag. 
  • Anonym (Heter?)

Men typ som nu, kliar det så enoooormt mycket i fingrarna att vilja skriva till honom även att jag vet att jag bör undvika det för min egna skull i längden. 

Jag har lite tråkigt på jobbet, inser att jag är totalt ledig helt och hållet från nu på fredag och 3 veckor framöver.
    Har heller inte mycket till planer att fylla denna ledighet med, förutom julfirande med familjen den 24:e. 

Helgen som kommer denna vecka somsagt så är jag precis i starten på min ledighet, utan planer, min bästa vän är bortrest då, mina andra tjejkompisar har åkt iväg från stan och jag syter så för att sitta själv. I detta fallet så vet jag med mig att han jag träffar är barnfri denna vecka ut och det är väl därför jag känner behov av att skriva ännu mer och kanske då styra upp en träff till helgen så man har något att längta till och det hade passat så bra att tillbringa någon kväll med honom lite såhär innan jul och hinna mysa lite ihop innan nästa vecka då han har barnen på nytt och allt julstök är igång.
    MEN som ni också skriver - Varför ska jag vara den som kommer på den planen och för fram den till honom så han slipper tänka och planera upp mig återigeeeeen? Varför ska jag höra av mig när det är HAN som skrivit i fredags att vi hörs under veckan som kommer? Varför ska jag skriva när HAN inte än gett ett tydligt svar på om han ville ta emot en högtalare eller ej till sig själv eller hans dotter som julklapp? HAN ska vara tacksam, men med det korta messet att vi hörs nästa vecka bara så känns det inte så kul om jag återigen skulle skriva om högtalaren, nej där går gränsen. 
    I en drömvärld (vilket inte är för mycket begärt) efter allt jag gett och i den mån jag tidigare här nu sträckt ut handen med olika slags initiativ så önskar jag att HAN faktiskt tog tag i saken och messade mig likt såhär:
    Hej! Hoppas allt är bra? Schysst av dig med högtalaren, jag tar gärna emot den, min dotter kommer bli så glad. Om du vill kan du komma hit på lördag så har vi lite trevligt med god mat och glögg, 18 funkar för mig, ha en fin dag. 

ALLTSÅ den lilla texten hade jag blivit överlycklig för om den kom självmant från hans sida. Och speciellt den här kommande helgen med tanke på en otroligt lång ledighet framför sig, jag sitter själv hemma, han är barnfri och det är juletider. 

Återstår att se, men min skavande känsla att vilja höra av mig ändå kommer bara växa mer och mer ju längre tiden går utan att ha hört något.....
    Hoppas han känner sig riktigt oförskämd om han bara väntar på min kontakt och själv inte agerar och detta med högtalaren som jag erbjöd, att han glömmer bort eller skiter i att ge respons på hur han ville göra. Då kan han sitta där i sin ensamhet och känna sig dum.

Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?