• Anonym (Hmm)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Ja, jag fattar att "killar som är intresserade hör av sig", men jag hoppas att det inte är enda förklaringen. De senaste åren har jag träffat fem olika killar och alla visar liknande mönster. Den gemensamma nämnaren är att de är usla på att höra av sig, oavsett om de varit väldigt på i början eller lite lugnare. Och jag vill inte vara den som jagar, frågar om vi ska ses osv. Ändå är det tydligt att det finns/har funnits starkt intresse hos vissa av dem, så varför hör man då inte av sig själv?

Som killen jag träffar just nu. Superfin och underbar, varm och positiv på alla sätt, både när vi ses och i meddelanden, han är snabb att svara på meddelanden och visar verkligen att han vill ses om jag frågar. Men han frågar inte själv längre. Och nu har vi inte hörts sedan förra helgen, det senaste var att han skulle höra av sig inom några dagar (han har varit upptagen också, men det var iaf vad vi kom överens om då) så efter helgen är det två veckor sedan han skulle ha skrivit. Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag är bara rädd att det ska rinna ut i sanden om vi inte tar tag i det, men jag vet inte hur jag ska säga, om jag ska säga något.

Jag vill att han hör av sig först ibland och jag vill att han ska fråga om vi ska ses ibland, inte alltid men att det är mer jämvikt mellan oss där. Jag vill att vi har kontakt även om vi inte kan ses på ett tag. Hur kan jag ta upp det på ett bra sätt utan att låta klängig?

• Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 08:29:16 följande:
    Hoppas att du har rätt. Han vet egentligen att jag är intresserad, jag vet däremot inte riktigt var jag har honom.
    För mig har det i vilket fall varit så, och jag tror inte på det där med det som coacher faktiskt säger till er tjejer. Visst, det kanske är bra om ni vill få någon stackare att jaga. Men min erfarenhet är att kvinnor tröttnar ganska fort på just dom männen som faktiskt börjar jaga. Och jagar efter han som inte jagar.

Det har till och med varit så att jag har visat att jag varit intresserad av någon tjej ganska tydligt, för att sen direkt få dissen, och sen börjar höra av sig igen efter några månader, och då har man ju redan skrivit av henne som att hon ej var intresserad. 

Det mest naturliga känns som och verkar vara när en kvinna visar att hon vill snacka med en nästan hela dagarna en bit sen in i början. Så har det varit enda sedan jag har varit ung iaf. Och det är då man faktiskt också ser till att träffas. 
  • Anonym (A)

I mitt fall är det mycket för att jag inte ahr en aning om vem du är och aldrig har träffat dig. Det skulle mest bli konstig stämning om jag började höra av mig.

• Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 08:27:47 följande:
    Intressant det sista du skriver där, det kanske kan funka så..? Jag har iaf skickat ett meddelande till honom nu, att det var ett tag sedan vi hördes och frågade hur det är. Inte världens mest spännande kanske men måste ju bryta isen på något sätt. Och då ska jag alltså inte vara den som frågar om vi ska ses utan låta honom ta den bollen? 

Ja, så har det alltid varit. Mannen är den som frågar ut kvinnan, och det är kvinnan som visar att hon vill ringa/prata/skriva. 

En del män kanske är lite tröga och vet inte att när en kvinna ringer är det upp till han att fråga. Men det är hans jobb att möta upp dig där, så du ska inte fråga. Du behöver inte hålla på och säga att du saknar han om det är för tidigt för allt det där. Men en bit in i ett förhållande kan det ju vara trevligt att få höra något sånt med. 

För mig som kille har upplevelsen och upprinnelsen till relationen varit typ såhär... 
    En tjej står bredvid mig och är intresserad när jag pratar. Hon börjar dyka upp lite här och var. Hon är intresserad av en och ställer massa frågor. Sen har jag förstått att hon är intresserad av något mera så jag har typ frågat, skall vi "dejta"?.

Hon har alltså aktivt faktiskt visat mig klart och tydligt att hon vill vara väldigt nära. Men hon har inte överöst med komplimanger eller visat något alls, mer än att hon gillar mest att prata. 

• Anonym (Em)

Jag skulle tyvärr tolka det som att han inte är så intresserad. Två veckor är lång tid när man dejtar. 

Men visst kan du höra av dig ändå om Du verkligen vill. 

• Freddie K

Jag är tvärtom. Jag kan vara väldigt på. Så på att det blir jobbigt, men jag jobbar på att inte vara så på. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-08 09:05:57 följande:

Jag skulle tyvärr tolka det som att han inte är så intresserad. Två veckor är lång tid när man dejtar. 

Men visst kan du höra av dig ändå om Du verkligen vill. 

Två veckor? Har som sagt haft kvinnor som spelat ointresserade i flera månader innan dom ens har börjat ringa till mig själva. 

Är en kvinna intresserad kan hon vänta 4 dagar om hon vill spela upptagen och svårflörtad och sen kan hon börja ringa. Är en man intresserad vilket han ofta säkert är, men han utgår nog ifrån att hon är upptagen eftersom att hon försvinnre i några dagar där hon inte ens hör av sig, så ska han se till att dom kan träffas.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Cx) skrev 2024-11-08 08:47:45 följande:
    För mig har det i vilket fall varit så, och jag tror inte på det där med det som coacher faktiskt säger till er tjejer. Visst, det kanske är bra om ni vill få någon stackare att jaga. Men min erfarenhet är att kvinnor tröttnar ganska fort på just dom männen som faktiskt börjar jaga. Och jagar efter han som inte jagar.

Det har till och med varit så att jag har visat att jag varit intresserad av någon tjej ganska tydligt, för att sen direkt få dissen, och sen börjar höra av sig igen efter några månader, och då har man ju redan skrivit av henne som att hon ej var intresserad. 

Det mest naturliga känns som och verkar vara när en kvinna visar att hon vill snacka med en nästan hela dagarna en bit sen in i början. Så har det varit enda sedan jag har varit ung iaf. Och det är då man faktiskt också ser till att träffas. 
    Ja jag har sagt till honom att jag skulle kunna höras dagligen (jag är väldigt social av mig), det är lite för mycket för honom men han sa att han skulle kunna höra av sig varannan dag ungefär, det var sist vi sågs men ändå har vi inte hörts sedan ungefär en vecka efter det. Jag är bara orolig att allt ska rinna ut i sanden...

Han sa att han skulle höra av sig, det gjorde han inte. Sedan vet jag att han var upptagen så jag skrev inte, och nu är det ytterligare då några dagar sedan vi borde ha kunnat höras av.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Cx) skrev 2024-11-08 09:12:55 följande:
    Två veckor? Har som sagt haft kvinnor som spelat ointresserade i flera månader innan dom ens har börjat ringa till mig själva. 

Är en kvinna intresserad kan hon vänta 4 dagar om hon vill spela upptagen och svårflörtad och sen kan hon börja ringa. Är en man intresserad vilket han ofta säkert är, men han utgår nog ifrån att hon är upptagen eftersom att hon försvinnre i några dagar där hon inte ens hör av sig, så ska han se till att dom kan träffas.
    Är en skillnad i kvinno- och mansrollen. Att bli jagad kontra att jaga. Därför betyder det generellt (inte alltid!!!) olika saker om en man inte hör av sig eller om en kvinna inte gör det.
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 09:20:08 följande:
    Ja jag har sagt till honom att jag skulle kunna höras dagligen (jag är väldigt social av mig), det är lite för mycket för honom men han sa att han skulle kunna höra av sig varannan dag ungefär, det var sist vi sågs men ändå har vi inte hörts sedan ungefär en vecka efter det. Jag är bara orolig att allt ska rinna ut i sanden...

Han sa att han skulle höra av sig, det gjorde han inte. Sedan vet jag att han var upptagen så jag skrev inte, och nu är det ytterligare då några dagar sedan vi borde ha kunnat höras av.
    Okej, ja det har jag i så fall missat. 

Nu är jag intresserad här, för har han sagt att han ska höra av sig så ska han göra det. i så fall får du backa av nu litegrann.

Men du skriver två saker här, att han har sagt att han skulle kunna höra av sig varannan dag... Och sen att han skall ringa? Så vad gäller faktiskt här? 
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-08 09:23:52 följande:
    Är en skillnad i kvinno- och mansrollen. Att bli jagad kontra att jaga. Därför betyder det generellt (inte alltid!!!) olika saker om en man inte hör av sig eller om en kvinna inte gör det.
    För mig har det varit så att en man jagar igenom att visa att han vill ha henne i början, sen börjar en kvinna jaga igenom att visa att hon vill mera.

Så när folk säger åt kvinnor att absolut inte höra av sig trotts att hon är jätteintresserad, och det har gått typ 4 dagar.. Så tror jag att dom gör er en otjänst där. 

Nu verkar dock TS situation vara någon helt annan. Där han har sagt att han ska ringa, och då är det konstigt faktiskt om han inte ens har gjort det. Då får han ju skylla sig själv om det är så att hon inte svarar till han alls. 
Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?