Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Jag skulle tyvärr tolka det som att han inte är så intresserad. Två veckor är lång tid när man dejtar. 

Men visst kan du höra av dig ändå om Du verkligen vill. 

• Anonym (Em)
    Anonym (Cx) skrev 2024-11-08 09:12:55 följande:
    Två veckor? Har som sagt haft kvinnor som spelat ointresserade i flera månader innan dom ens har börjat ringa till mig själva. 

Är en kvinna intresserad kan hon vänta 4 dagar om hon vill spela upptagen och svårflörtad och sen kan hon börja ringa. Är en man intresserad vilket han ofta säkert är, men han utgår nog ifrån att hon är upptagen eftersom att hon försvinnre i några dagar där hon inte ens hör av sig, så ska han se till att dom kan träffas.
    Är en skillnad i kvinno- och mansrollen. Att bli jagad kontra att jaga. Därför betyder det generellt (inte alltid!!!) olika saker om en man inte hör av sig eller om en kvinna inte gör det.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Cx) skrev 2024-11-08 09:32:01 följande:
    För mig har det varit så att en man jagar igenom att visa att han vill ha henne i början, sen börjar en kvinna jaga igenom att visa att hon vill mera.

Så när folk säger åt kvinnor att absolut inte höra av sig trotts att hon är jätteintresserad, och det har gått typ 4 dagar.. Så tror jag att dom gör er en otjänst där. 

Nu verkar dock TS situation vara någon helt annan. Där han har sagt att han ska ringa, och då är det konstigt faktiskt om han inte ens har gjort det. Då får han ju skylla sig själv om det är så att hon inte svarar till han alls. 
    Även om könsrollerna luckrats upp med frminismen så skulle jag säga att det kan gälla längre tid än alldeles i början. Det är fortfarande ofta männen som friar t ex.

Ja, jag tycker också att det låter som ointresse i ts fall. Särskilt när han sagt att han ska höra av sig men inte gör det. 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Cx) skrev 2024-11-08 10:00:34 följande:
    Självklart är det mannen som friar. Men det är kvinnor som efter några månader in i förhållandet brukar ställa frågan "vad tycker du att vi är?"  Vilket betyder att hon vill nog bli tillsammans.

Men jag har sett kvinnor på det här forumet skriva trådar och frågat när han ska göra det? Men det är det kvinnan som brukar göra. 

Kommer inte att gå väl för någon man som gör det där. 
    Intressant. Du kan ha rätt i att kvinnan kan fråga om förhållande. I mitt fall brukar det vara mannen som lyfter även det men kan tänka mig att det är mer jämnt i den frågan
Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?