Anonym (Heter?) skrev 2024-12-18 08:40:31 följande:
Usch, har sovit konstigt inatt då jag drömt om honom till stor del.
Kan inte släppa tanken på vad han skulle skriva om jag skrev först ändå...
Risken till 80% är väl att han skriver något liknande som förra veckan vi sist hade kontakt. typ att - vi hörs efter jul det är mycket nu, eller typ - Har planer i helgen och tack för högtalaren men behövs inte.
Ja men något i den stilen lär han ju svara OM jag hade skrivit. Somsagt, ingen vidare verbal person på sms.
Såhär länge brukar jag inte kunna hålla mig...därför det far och flyger massa tankar om jag bara ska skicka något men vad isåfall?
Vill ju heller inte tjata hål i huvudet på honom om några högtalare jag själv egentligen inte bryr mig om.
Det enda jag vill, vare sig jag skrivit först eller på hans initativ är att höras med glada sms där man planerar att ses.
Känns som han glömt bort mig? Tänk så tror han att jag är sur? Tänk så tror han att jag sitter här jätte upptagen och därför inte skriver något som jag brukar och att han då ej vill störa och håller sig borta?
Ska tilläggas att vi har alltid mer eller mindre haft kontakt på min jobbtelefon eller Messenger, för den använder jag mest men eftersom jag sagt upp mig och ska börja nytt jobb så lämnas den in imorgon och det skrev jag till honom sist vi hade kontakt (att han bara kan nå mig på detta nummer till Tors). Som svar på det då fick jag bara en glad emoji.
Det har gått 5 dagar idag utan livstecken.
Och detta med nytt jobb och byte av det, varför visar han inget intresse för min sista dag på jobbet liksom, frågar hur det känns, frågar vad jag har för planer på
min 3 veckors ledighet? Nope, inget. Bara jag som är drivande på sms somsagt. Han mer face to face.
Vad hade ni gjort?
Det är ju det där med vad som pågår i din fantasi och förväntningar kontra det som faktiskt pågår i verkligheten och i hans värld.
Tro mig jag har varit i din sits, många gånger. Terapi hjälpte tillslut.
Du har en förväntan och förhoppning som gör det lätt att måla upp scenarier på varför han inte hör av sig. Men jag lovar dig att hade han velat få tag på dig så lyckas han med det, trots att du lämnar in mobilen och slutar det här jobbet.
Du måste bryta fantasierna och endast ta fasta på det som är konkreta bevis på hans vilja att ses. Han vill säkert ses men inte ifall du bestämmer hans känslor.
Menar, bestämmer hans känslor på så sätt att du inte hinner ta det långsamt och låta honom upptäcka dig.
Jag är sjukskriven pga för mycket energi åt fel håll (orsaken till att jag har möjlighet skriva här). Nu är jag mycket bättre och en stor orsak till det är att verkligheten är tydlig och lättare förhålla mig till.
Kanske du också har varit med om som barn att bekräftelse, trygghet och kärlek har varit otydligt och skiftat.
Det behöver inte vara så att han är undvikande person men att han inte är i samma ja typ verklighet som du är när det gäller er kontakt.
Mitt förslag är faktiskt att du åker hem till en kompis eller vem som helst och bara pratar och pratar om allt det här. Släpp ut så mycket som möjligt. Låter du det fortsätta runt runt i ditt huvud så kommer det stanna där.