• Anonym (Hmm)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Ja, jag fattar att "killar som är intresserade hör av sig", men jag hoppas att det inte är enda förklaringen. De senaste åren har jag träffat fem olika killar och alla visar liknande mönster. Den gemensamma nämnaren är att de är usla på att höra av sig, oavsett om de varit väldigt på i början eller lite lugnare. Och jag vill inte vara den som jagar, frågar om vi ska ses osv. Ändå är det tydligt att det finns/har funnits starkt intresse hos vissa av dem, så varför hör man då inte av sig själv?

Som killen jag träffar just nu. Superfin och underbar, varm och positiv på alla sätt, både när vi ses och i meddelanden, han är snabb att svara på meddelanden och visar verkligen att han vill ses om jag frågar. Men han frågar inte själv längre. Och nu har vi inte hörts sedan förra helgen, det senaste var att han skulle höra av sig inom några dagar (han har varit upptagen också, men det var iaf vad vi kom överens om då) så efter helgen är det två veckor sedan han skulle ha skrivit. Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag är bara rädd att det ska rinna ut i sanden om vi inte tar tag i det, men jag vet inte hur jag ska säga, om jag ska säga något.

Jag vill att han hör av sig först ibland och jag vill att han ska fråga om vi ska ses ibland, inte alltid men att det är mer jämvikt mellan oss där. Jag vill att vi har kontakt även om vi inte kan ses på ett tag. Hur kan jag ta upp det på ett bra sätt utan att låta klängig?

• Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?
  • Anonym (Heter?)

Fortfarande tyst?och känner på mig att det kommer vara tyst hela helgen om inte jag skriver?
    Det gör ju redan lite ont så varför inte bara skicka en bild på vinet och det och skriva, så blir det något i helgen?

• Anonym (Heter?)

Och om han då svarar nej pga vad som så vet jag ju iallafall 

• Anonym (Man)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-20 15:15:47 följande:

Du som skrev sist, är du man?
     Vad hade du känt och tyckt om jag nu på fredags eftermiddagen/kvällen hade skrivit och frågat om du hunnit kolla helgen? Hade du tyckt jag var desperat och jobbig? Eller hade du förstått att jag undrade med tanke på att det dröjt sen svaret kollar, och vipps nu så är det ju helg?

Om han är lite avslagen så blir det inget om du backar. Mitt tips är att fråga honom om helgen om du nu vill att det ska bli nåt med denna karl.

Men kom inte med en öppen fråga som om han vill hitta på något i helgen, utan kom med ett konkret förslag om att gå ut och käka på en restaurant du gillar, se en film, ta en promenad, kaffe på ett ställe du bestämt innan.

Jag tror att kvinnor kan fånga in halvsugna män genom att föreslå konkreta saker och sen vips, efter ett tag, så känner man varann lite bättre och tar det därifrån.
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-20 16:35:23 följande:
    Om han är lite avslagen så blir det inget om du backar. Mitt tips är att fråga honom om helgen om du nu vill att det ska bli nåt med denna karl.

Men kom inte med en öppen fråga som om han vill hitta på något i helgen, utan kom med ett konkret förslag om att gå ut och käka på en restaurant du gillar, se en film, ta en promenad, kaffe på ett ställe du bestämt innan.

Jag tror att kvinnor kan fånga in halvsugna män genom att föreslå konkreta saker och sen vips, efter ett tag, så känner man varann lite bättre och tar det därifrån.

Ja det där är nog smart. Konkret fråga. Gäller ju också båda kvinnor och män med avslagen attityd.

Jag tycker du (Heter?) ska antigen inse att han antagligen om och om kommer bete sig så här. 

Eller så säger du till honom att han måste bestämma sig. Du vill veta nu om han vill träffa dig mer eller så får det vara.

• Anonym (Man)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-12-20 16:45:56 följande:

Ja det där är nog smart. Konkret fråga. Gäller ju också båda kvinnor och män med avslagen attityd.

Jag tycker du (Heter?) ska antigen inse att han antagligen om och om kommer bete sig så här. 

Eller så säger du till honom att han måste bestämma sig. Du vill veta nu om han vill träffa dig mer eller så får det vara.

Man kan inte komma med motkrav eller ultimatum till en velpelle. Då kommer han backa. Men det går att komma med konkreta förslag så att man får chans att visa mer av sig själv och lära känna varandra bättre.
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-20 16:56:23 följande:
    Man kan inte komma med motkrav eller ultimatum till en velpelle. Då kommer han backa. Men det går att komma med konkreta förslag så att man får chans att visa mer av sig själv och lära känna varandra bättre.

Jo men nu har dessa två känt varandra i flera år. 

men annars inte i början, nej inga krav på någon då.

• Anonym (Heter?)

Men då gör jag helt enkelt så att jag framåt 19.30 tiden om jag inte hört något innan dess skickar en bild på vinet och det och skriver, dela på denna flaska imorgon någonstans? hemma hos dig eller mig?

• Anonym (Elsa)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-20 17:31:20 följande:

Men då gör jag helt enkelt så att jag framåt 19.30 tiden om jag inte hört något innan dess skickar en bild på vinet och det och skriver, dela på denna flaska imorgon någonstans? hemma hos dig eller mig?

Finns absolut vissa killar man behöver vara tydlig med. Har själv aldrig "råkat ut" för någon sådan. Min bästa vän har däremot haft en sådan älskare i 4år... Hon har slutat ställa frågor utan bestämt och skickat. 
    Har ofta gått väst att göra så, han har inte förmågan att "läsa av" eller tänka att han ska höra av sig sen som han sagt. Tror inte det hänt en enda gång att han hört av sig när han sagt att han ska det. Hon får styra upp om dom ska ses. Sen kan man ju diskutera varför... 
  • Anonym (Heter?)

Skickade nu såhär:

Hej! Hoppas allt är bra, det där med helgen, med tanke på att jag ej hört något - vad säger du om lite bubbel och kök imorgon kväll kl 19, antingen ute eller hos mig?

Som svar fick jag 5 minuter senare: Måste ligga lågt med alkohol nu för mina värden är dåliga fick jag reda på vid ett läkarbesök. (Han har tagit blodprover osv vad jag vet på hälsokontroll). Men jag ringer i helgen ha en fin kväll

Då svarade jag: Fast vi måste ju inte dricka alkohol? Man kan ju ha trevligt ändå, det brukar vi ju! 

Han svarade: Ja men nu har det vart mycket och måste tänka på hälsan först?

Då skrev jag det sista såhär: Nästa gång får du höra av dig då, för nu känns det som att det vart jag som mest velat ha det lite trevligt och njutbart det senaste?👍

Förresten högtalarna som vi pratade om antar jag att du inte ville ha sen, för vill minnas att jag ej fick respons där?🙂Önskar en bra jul

Så vad tycker ni?

• Anonym (Elsa)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-20 18:34:51 följande:

Skickade nu såhär:

Hej! Hoppas allt är bra, det där med helgen, med tanke på att jag ej hört något - vad säger du om lite bubbel och kök imorgon kväll kl 19, antingen ute eller hos mig?

Som svar fick jag 5 minuter senare: Måste ligga lågt med alkohol nu för mina värden är dåliga fick jag reda på vid ett läkarbesök. (Han har tagit blodprover osv vad jag vet på hälsokontroll). Men jag ringer i helgen ha en fin kväll

Då svarade jag: Fast vi måste ju inte dricka alkohol? Man kan ju ha trevligt ändå, det brukar vi ju! 

Han svarade: Ja men nu har det vart mycket och måste tänka på hälsan först?

Då skrev jag det sista såhär: Nästa gång får du höra av dig då, för nu känns det som att det vart jag som mest velat ha det lite trevligt och njutbart det senaste?👍

Förresten högtalarna som vi pratade om antar jag att du inte ville ha sen, för vill minnas att jag ej fick respons där?🙂Önskar en bra jul

Så vad tycker ni?

Låt honom va nu tycker jag 
Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?