• Anonym (Hmm)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Ja, jag fattar att "killar som är intresserade hör av sig", men jag hoppas att det inte är enda förklaringen. De senaste åren har jag träffat fem olika killar och alla visar liknande mönster. Den gemensamma nämnaren är att de är usla på att höra av sig, oavsett om de varit väldigt på i början eller lite lugnare. Och jag vill inte vara den som jagar, frågar om vi ska ses osv. Ändå är det tydligt att det finns/har funnits starkt intresse hos vissa av dem, så varför hör man då inte av sig själv?

Som killen jag träffar just nu. Superfin och underbar, varm och positiv på alla sätt, både när vi ses och i meddelanden, han är snabb att svara på meddelanden och visar verkligen att han vill ses om jag frågar. Men han frågar inte själv längre. Och nu har vi inte hörts sedan förra helgen, det senaste var att han skulle höra av sig inom några dagar (han har varit upptagen också, men det var iaf vad vi kom överens om då) så efter helgen är det två veckor sedan han skulle ha skrivit. Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag är bara rädd att det ska rinna ut i sanden om vi inte tar tag i det, men jag vet inte hur jag ska säga, om jag ska säga något.

Jag vill att han hör av sig först ibland och jag vill att han ska fråga om vi ska ses ibland, inte alltid men att det är mer jämvikt mellan oss där. Jag vill att vi har kontakt även om vi inte kan ses på ett tag. Hur kan jag ta upp det på ett bra sätt utan att låta klängig?

• Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?
  • Anonym (Heter?)

Blev så hämnd lysten där ett tag när jag såg med mina ögon att han faktiskt bara ignorerar mina samtal, att jag ville skriva:

Ville bara säga att jag är gravid och bokat tid för abort, men tänk inte på mig och ha en fortsatt bra fredag. Hejdå.

Då hade han ringt upp illa kvickt. 
    Men det skulle bara pajat ännu mer på sikt 

• Anonym (Heter?)

Han var typ extra fin och i ordning så som han brukar se ut när han ska se lite extra ut för någon och som att han ansträngt sig 

• Anonym (M)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-27 19:47:40 följande:

Eller ska jag bara skita i att svara när han ringer upp? Lika mycket som han uppenbarligen skiter i att svara mig på sina villkor, där han uppenbarligen bara kollar på telefonen när jag ringer och lägger den i fickan 

Varför spela ett spel? 
  • Anonym (Heter?)

Men vad ska jag säga då? Vad kommer ha bäst utfall?
    Vill ju inte han ska tro jag sitter här nu själv en fredag och väntar på hans samtal hundra timmar senare när jag själv sett att han skiter i mig när jag ringer 3 gånger i rad.
    På ett sätt så vill jag att han ska undra lite vad jag egentligen ville, speciellt nu när jag blev så dissad.
    Inte bara på hans villkor. Och somsagt jag kommer låta som en bitch rakt igenom för kommer inte kunna hålla mig och när jag inte håller mig kommer jag låta som en stalker. 

• Anonym (Elsa)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-27 20:44:21 följande:

Men vad ska jag säga då? Vad kommer ha bäst utfall?
    Vill ju inte han ska tro jag sitter här nu själv en fredag och väntar på hans samtal hundra timmar senare när jag själv sett att han skiter i mig när jag ringer 3 gånger i rad.
    På ett sätt så vill jag att han ska undra lite vad jag egentligen ville, speciellt nu när jag blev så dissad.
    Inte bara på hans villkor. Och somsagt jag kommer låta som en bitch rakt igenom för kommer inte kunna hålla mig och när jag inte håller mig kommer jag låta som en stalker. 

Vad är det igentligen du vill ha av honom... vad är det som gör att du behöver hans uppmärksamhet?. Det känns lite som att du inte vet ditt värde ❤️
  • Anonym (H)

Är du lite väl inriktad för att hitta en relation? Har ganska lite dejtingerfarenhet men min upplevelse var totalt tvärt om. Tinderdejterna flyttade mentalt in hos mig redan efter första dejten, de ville flytta land och rike för att göra en relation möjlig. Något jag inte var intresserad utav. Lev livet, dejta för att det är skoj. Tillslut så kommer du fastna med någon där känslorna är ömsesidig.

• Anonym (Heter?)

Jag vill ha tillbaka den relationen vi hade för ett år sen. Då vi var ett par mer. Sen hade vi ett uppehåll på ett halvår och nu börjar ses igen då och då, jag vill ha det som förr, och jag vet att han innerst inne vill vara närmare mig men har blockeringar 

• Anonym (Man)

Kvinnor blir mer intresserade av män som inte är lika på. Dom män som är rejält på blir oftare kompismaterial.

• Anonym (Jo)
    Anonym (M) skrev 2024-12-27 20:36:18 följande:
    Varför spela ett spel? 
    Verkar vara han som spelar ett spel.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-26 14:39:05 följande:

Usch då Ts - vad tråkigt att det inte känts bättre. Låter som att han är väldigt konflikträdd och precis som många män bara vill ha det på sina villkor. Fattar dock inte detta med att han bjöd in dig till sig för att den tycka att du tränger dig på? Hur han man ens mage att säga så? Detta med kommunikation verkar inte vara helt lätt alltid. 

Ja han är konflikträdd, och trots att han är så principfast lyckas han inte prata om varken känslor eller gränser, förrän det är för sent iaf. Han kan inte kommunicera helt enkelt. Och nu är han skitsur på mig verkar det som. Jag ska ge det ett sista försök, antagligen imorgon. Om han inte lyckas ta till sig det jag försöker förklara så får det vara så. Jag kan inte tvinga någon att förstå när de inte vill förstå. Och ja, allt på hans villkor! Och så har det varit hela tiden känns det som, under ytan på något sätt.

Men ja precis! HUR kan det vara jag som tränger mig på när han BER mig vara där?! Och hur svårt ska det vara att om inte annat skylla på att man inte har ork att umgås på några dagar om han nu behövde paus? Konstig kille det där...

Jag har iaf sett hur jag har utvecklats som människa av de utmaningar som kom med att vara med honom och det ser jag som ett stort plus. Jag ser varningssignalerna mycket tydligare, även om jag kanske inte riktigt följer dem än (för jag borde bara be honom dra eller inte ens säga ett pip mer), men det är också en utveckling. Man blir klokare.
    Anonym (Anonym) skrev 2024-12-26 21:26:21 följande:
    Usch så tråkigt att höra. Mycket märkligt agerande av honom. Han verkar vara svår inom vissa områden ja. Inget svar än?
    Ja, mycket svår... Och inget meddelande än. Jag tror att han inte kommer att svara alls på det där sista jag skrev. Har fäst två av mina viktigaste meddelanden i chatten (snap) så kan han läsa dem igen om han går in. Svårt att låta bli. Dessutom är han otroligt nyfiken som person så om jag skriver något mer så lär han läsa det. Och imorgon ska jag lägga ut en story-bild dessutom. All is fair in love and war. Jag ger det iaf ett sista försök, sedan släpper jag honom. Kanske för all framtid. Och det kanske är bäst så med tanke på hur totalt utdömande han är.

Jag förstår inte hans beteende däremot. Han är skitsur, säger att det känns över mellan oss, skriver statusuppdateringar online som kanske/kanske inte är medvetet för att såra mig, han har avmatchat mig på dejtingsidan. Och ändå har han kvar mig på snap...? Och inte blockerat mig någonstans.
Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?