• Anonym (Hmm)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Ja, jag fattar att "killar som är intresserade hör av sig", men jag hoppas att det inte är enda förklaringen. De senaste åren har jag träffat fem olika killar och alla visar liknande mönster. Den gemensamma nämnaren är att de är usla på att höra av sig, oavsett om de varit väldigt på i början eller lite lugnare. Och jag vill inte vara den som jagar, frågar om vi ska ses osv. Ändå är det tydligt att det finns/har funnits starkt intresse hos vissa av dem, så varför hör man då inte av sig själv?

Som killen jag träffar just nu. Superfin och underbar, varm och positiv på alla sätt, både när vi ses och i meddelanden, han är snabb att svara på meddelanden och visar verkligen att han vill ses om jag frågar. Men han frågar inte själv längre. Och nu har vi inte hörts sedan förra helgen, det senaste var att han skulle höra av sig inom några dagar (han har varit upptagen också, men det var iaf vad vi kom överens om då) så efter helgen är det två veckor sedan han skulle ha skrivit. Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag är bara rädd att det ska rinna ut i sanden om vi inte tar tag i det, men jag vet inte hur jag ska säga, om jag ska säga något.

Jag vill att han hör av sig först ibland och jag vill att han ska fråga om vi ska ses ibland, inte alltid men att det är mer jämvikt mellan oss där. Jag vill att vi har kontakt även om vi inte kan ses på ett tag. Hur kan jag ta upp det på ett bra sätt utan att låta klängig?

• Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?
  • Anonym (Hejhej)

Menar att ni ska få massa kärlek! Från bra män, lovar att dom finns!

• Anonym (Heter?)

Han hörde precis av sig, sa att han vunnit budgivningen på huset han länge vart kär i, där han själv tidigare sagt att han ser en framtid med mig och undrade om jag vill komma till han ikväll, fira lite. Han sa att nu ligger det bästa framför oss och att han vart tyst för att han inte velat ge sken av något förens det var klart och ville överraska mig. 

• Anonym (Elsa)
    Anonym (Heter?) skrev 2024-12-28 16:17:48 följande:

Han hörde precis av sig, sa att han vunnit budgivningen på huset han länge vart kär i, där han själv tidigare sagt att han ser en framtid med mig och undrade om jag vill komma till han ikväll, fira lite. Han sa att nu ligger det bästa framför oss och att han vart tyst för att han inte velat ge sken av något förens det var klart och ville överraska mig. 

Men det va väl bra !! Skönt att höra och se vad lätt det är att börja tolka allting negativt. Grattis till dig. Hoppas det känns bra
  • Anonym (Hejhej)

Vad bra! Även om det inte förklarar något. Märklig anledning. Hade det varit någon annan som inte har ditt tålamod så hade han ju förlorat den han nu hade tänkt kontakta när han vann budgivningen.
    Så från att inte ha hört av sig på lång tid till att ha vunnit en budgivning där han vill att du ska bo med honom?
    Hm
  • Anonym (Nada)

Vilken skummis. Påminner mig om någon som hade också sådana scenarier som inte förklarar något. Han passade på för han fattade att jag köpte vad som helst för jag var kär i ?idén om honom? vi blev ihop och idén om honom började blekna för varje dag och jag började se vem han egentligen var? Ja, en skitstövel. Gjorde sedan slut, han brydde sig inte alls. Ångrade den tiden jag lade på honom, men klandrar inte honom för att han visade sitt sanna jag i varje lögn. Din kille och hans dumma ursäkter påminner så mycket om honom. Det finns flera sådana killar. De söker tjejer som du och ?jag förut? tjejer som är romantiker, ser inte verkligheten utan bygger upp en prins av en skitstövel, låta viktiga detaljer att passera men fastnar i dem ?varma? stunder. Tjejer som inte prioriterar sig själva och sina behov?
    Du inser inte det nu för att du vill tro att han pr bra för dig. Du ser inte att han behandlar dig illa och att du själv låtar honom föra det. 

Jag önskar att jag hade nån som kunde förklara för mig varför jag alltid hamnade med fel killar. 

• Mkay

Du ska inte vara den enda drivande, tar inte killen tag i att kontakta/ses/skriva och som du skriver att det gått någon vecka sedan ni hörts för att han inte skriver på eget initiativ så är han helt enkelt inte så intresserad. Gå vidare och låt det vara, vill han göra något av er relation så kommer han till dig. 

Jag var i exakt samma sits som dig i dejtandet tills att jag började dejta enligt regeln att låta killarna vara mer drivande i det och släppa de som lekte svåra - är han intresserad så är det enkelt. Då träffade jag äntligen min nuvarande fästman, med honom var allt enkelt.

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Nada) skrev 2024-12-29 00:41:43 följande:

Vilken skummis. Påminner mig om någon som hade också sådana scenarier som inte förklarar något. Han passade på för han fattade att jag köpte vad som helst för jag var kär i ?idén om honom? vi blev ihop och idén om honom började blekna för varje dag och jag började se vem han egentligen var? Ja, en skitstövel. Gjorde sedan slut, han brydde sig inte alls. Ångrade den tiden jag lade på honom, men klandrar inte honom för att han visade sitt sanna jag i varje lögn. Din kille och hans dumma ursäkter påminner så mycket om honom. Det finns flera sådana killar. De söker tjejer som du och ?jag förut? tjejer som är romantiker, ser inte verkligheten utan bygger upp en prins av en skitstövel, låta viktiga detaljer att passera men fastnar i dem ?varma? stunder. Tjejer som inte prioriterar sig själva och sina behov?
    Du inser inte det nu för att du vill tro att han pr bra för dig. Du ser inte att han behandlar dig illa och att du själv låtar honom föra det. 

Jag önskar att jag hade nån som kunde förklara för mig varför jag alltid hamnade med fel killar. 

Ja precis. Känner att jag som yngre levde någon slags idé om att män skulle vara karaktärer i någon av alla sagor jag som liten matats med samt filmer under tonåren. Om att kärleken är så där total och romantisk. Le de i en idé som inte var verklighet. En prins på en häst skulle visst komma och rädda mig men det hände ju inte mer än i sagorna.
  • Anonym (Nada)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-12-29 09:04:57 följande:
    Ja precis. Känner att jag som yngre levde någon slags idé om att män skulle vara karaktärer i någon av alla sagor jag som liten matats med samt filmer under tonåren. Om att kärleken är så där total och romantisk. Le de i en idé som inte var verklighet. En prins på en häst skulle visst komma och rädda mig men det hände ju inte mer än i sagorna.
    Ja, helt sjukt hur sådana böcker och filmer kan göra att man blir så romansfixerad (om det är ny ett ord:)) Romans räcker inte hela vägen om man vill ha ett jämlikt och stadigt förhållande. Det krävs mer..
  • Anonym (Hmm)
    Mkay skrev 2024-12-29 01:53:15 följande:

Du ska inte vara den enda drivande, tar inte killen tag i att kontakta/ses/skriva och som du skriver att det gått någon vecka sedan ni hörts för att han inte skriver på eget initiativ så är han helt enkelt inte så intresserad. Gå vidare och låt det vara, vill han göra något av er relation så kommer han till dig. 

Jag var i exakt samma sits som dig i dejtandet tills att jag började dejta enligt regeln att låta killarna vara mer drivande i det och släppa de som lekte svåra - är han intresserad så är det enkelt. Då träffade jag äntligen min nuvarande fästman, med honom var allt enkelt.

Jo, det är väl så det ska vara förstås. Synd bara att så många killar verkar så nonchalanta. Om de inte är intresserade kan de väl bara säga det och gå vidare istället för att hålla kvar en som reserv..? För det är lite så det känns.

Jag gjorde ett sista försök att nå ut till den här killen igår kväll, han har inte läst det så antagligen är han fortfarande sur på mig. Men bollen ligger på hans planhalva nu.
  • Anonym (Meh)

Fast det troligaste här är väl att han hörde av sig och dumpade (Heter?) eftersom att han varit så sjukt nonchalant och hon så sjukt på redan från början, och att hon tycker att det känns jobbigt och pinsamt och därför inte pallar berätta det här i tråden?

I någon utsträckning har vi nog alla varit fast i den där typen av dynamik, men tyvärr stämmer vad som sades tidigt i tråden: bryr de sig visar de det, tydligt. Är det rätt är den delen enkel.

Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?