• Anonym (Hmm)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Ja, jag fattar att "killar som är intresserade hör av sig", men jag hoppas att det inte är enda förklaringen. De senaste åren har jag träffat fem olika killar och alla visar liknande mönster. Den gemensamma nämnaren är att de är usla på att höra av sig, oavsett om de varit väldigt på i början eller lite lugnare. Och jag vill inte vara den som jagar, frågar om vi ska ses osv. Ändå är det tydligt att det finns/har funnits starkt intresse hos vissa av dem, så varför hör man då inte av sig själv?

Som killen jag träffar just nu. Superfin och underbar, varm och positiv på alla sätt, både när vi ses och i meddelanden, han är snabb att svara på meddelanden och visar verkligen att han vill ses om jag frågar. Men han frågar inte själv längre. Och nu har vi inte hörts sedan förra helgen, det senaste var att han skulle höra av sig inom några dagar (han har varit upptagen också, men det var iaf vad vi kom överens om då) så efter helgen är det två veckor sedan han skulle ha skrivit. Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag är bara rädd att det ska rinna ut i sanden om vi inte tar tag i det, men jag vet inte hur jag ska säga, om jag ska säga något.

Jag vill att han hör av sig först ibland och jag vill att han ska fråga om vi ska ses ibland, inte alltid men att det är mer jämvikt mellan oss där. Jag vill att vi har kontakt även om vi inte kan ses på ett tag. Hur kan jag ta upp det på ett bra sätt utan att låta klängig?

• Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-12-20 21:38:56 följande:

Ts du får inte tolka mig fel nu. Har varit där du är och har vänner som hamnar där också än idag. Man blir helt knäpp. Jag vet. Men eftersom du är den som "jagat" honom så vet han ju vart han har dig. Tyvärr värdesätter få män kvinnor som (missförstå mig rätt) jagar. 

Nu går du in helt i honom och jag fattar känslan, den är hemsk MEN vad tror du hade hänt om valt att vara tyst istället. Inte en dag inte en vecka utan längre... ? Kommer han börja undra vart du tog vägen kanske?

Det du såg i hans hem idag kan ju mkt väl ha varit att hans familj kom hem och åt mat då han fått tråkiga besked om sin hälsa. Hans son kommer ju inte hem på moppen och är med om pappa har en dejt? Och vilken dejt köper med en presentkorg? 

Hej Elsa! Du har nog tagit fel på person när du skrev :)
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-12-21 08:53:48 följande:
    Eftersom vi har bestämt att ses idag så, ja. Jag behöver ju kolla vilken tid han kan ta emot besök. Skrev nyss, tar en morgonkaffe så länge.
    Så för att vara tydlig, han hörde inte av sig igår (inte oväntat tyvärr). Han kommer att vara upptagen i helgen, en del planerat och en del (som idag) oplanerat. Tyvärr kanske vi inte ses på mer än en vecka till eftersom jag också är upptagen framöver. Han hade nog inte förväntat sig att det skulle vara så pass tight om tid. Det kan han gott ha att fundera på. Lustigt nog fick jag samma svar som en annan i tråden: Vi kan väl höras? Ja du grabben, DU kan gärna höra av dig om du känner att du saknar mig... Så känner jag just nu iaf. Han vill att jag säger till om jag får en lucka, ja det kan jag väl göra. Skickade något neutralt tillbaka, önskade fin helg mm. Och en indirekt uppmaning om att han kan skriva också. Vi lär väl önska varandra god jul på tisdag, förväntar jag mig åtminstone! Och sedan får vi se.
  • välbärgad man i mina bästa år
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-07 22:29:08 följande:
    Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Jag vill att han hör av sig först ibland och jag vill att han ska fråga om vi ska ses ibland, inte alltid men att det är mer jämvikt mellan oss där. Jag vill att vi har kontakt även om vi inte kan ses på ett tag. Hur kan jag ta upp det på ett bra sätt utan att låta klängig?

Accepterar du ett email lika mycket som ett telefonsamtal? Varför jag frågar är att jag idag 2024 i princip helt har slutat att ringa folk då jag avskyr att snacka med dom när de sitter i väntrummet på sjukhuset, står i kön på ICA, just ska in i duschen, är ute och joggar, håller på och sätter upp nya gardiner mm mm mm mm. Att inte folk kan lära sig att ge fan i att svara i sina mobiler när de bevisligen är upptagna. Demon

Så idag skickar jag bara EMAIL! Flört

Btw, jag skickar EMAIL... INTE SMS!
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-12-21 09:31:10 följande:
    Så för att vara tydlig, han hörde inte av sig igår (inte oväntat tyvärr). Han kommer att vara upptagen i helgen, en del planerat och en del (som idag) oplanerat. Tyvärr kanske vi inte ses på mer än en vecka till eftersom jag också är upptagen framöver. Han hade nog inte förväntat sig att det skulle vara så pass tight om tid. Det kan han gott ha att fundera på. Lustigt nog fick jag samma svar som en annan i tråden: Vi kan väl höras? Ja du grabben, DU kan gärna höra av dig om du känner att du saknar mig... Så känner jag just nu iaf. Han vill att jag säger till om jag får en lucka, ja det kan jag väl göra. Skickade något neutralt tillbaka, önskade fin helg mm. Och en indirekt uppmaning om att han kan skriva också. Vi lär väl önska varandra god jul på tisdag, förväntar jag mig åtminstone! Och sedan får vi se.
    Bra där! Ja nu är det hans tur att tänka till på vad som behövs göras för att er kontakt ska bli bra, att den ger mer än tar energi. Det finns ju lägen när det kan bli ojämnt som nu att hans hälsa inte är ok. Men det går inte heller att låta honom skylla på det i alla lägen. 
  • Anonym (Julle)

Han fick väl reda på de 4 andra

• Anonym (Hejhej)

Förlåt TS nu blir det väldigt mycket att din tråd får en annan fortsättning som inte har med din situation att göra.

Men vill bara försöka göra tydligt för dig Anonym (Heter?).
    Du vet hur vissa kan kommentera i trådar att direkt lämna någon som inte beter sig bra mot en. Förr kunde jag inte förstå den grejen. Tänkte att dessa personer inte förstod vad de skrev. Det går ju inte att bara lämna någon tvärt som man har något oavslutat med samt känslor för.
    Men fattar grejen nu. Det finns ett före och ett efter när hjärnan lärt sig och liksom kodat om det som en gång blev felprogrammerat. 

Dessa personer har ju helt rätt, för när hjärnan fattat hur relationer bör fungera så går det inte att tråna efter någon som inte trånar tillbaka. 

Nu upplever jag det som att din vardag cirkulerar runt den här mannen och det är inte sunt. 

Så det jag önskar är att du tvingar dig själv att bryta detta mönster. Samt även provar hitta en terapi enskilt eller i grupp som har relevant inriktning. 

• Anonym (Hmm)
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-12-21 09:43:20 följande:
    Accepterar du ett email lika mycket som ett telefonsamtal? Varför jag frågar är att jag idag 2024 i princip helt har slutat att ringa folk då jag avskyr att snacka med dom när de sitter i väntrummet på sjukhuset, står i kön på ICA, just ska in i duschen, är ute och joggar, håller på och sätter upp nya gardiner mm mm mm mm. Att inte folk kan lära sig att ge fan i att svara i sina mobiler när de bevisligen är upptagna. Demon

Så idag skickar jag bara EMAIL! Flört

Btw, jag skickar EMAIL... INTE SMS!
    Ingen av oss använder mail för att kommunicera, sånt hör till jobbvärlden och min privata använder jag helst så lite som möjligt, det är mer av ett nödvändigt ont. Vi har ringt varandra en enda gång (det var i förra veckan då jag behövde kort info som jag behövde ringa snabbt). Det är väl det jag tänker att man har samtal till främst, vet inte om han är typen som har längre samtal via telefon, jag är ok med det iaf om det vore så. Vi använder Snap annars. Det ger bättre möjligheter än vanliga sms för att uttrycka sig.

Ledsen, men om en kille skulle skicka mail till mig så skulle jag kraftigt ifrågasätta hans intresse och hans hum om hur modern kommunikation fungerar. Jag skulle aldrig stå ut med en sådan kille. Det hör lite till "äldre" generationer att höra av sig så kanske? Jag skulle tänka att en sådan person är 55+ eller så. De enda jag själv mailar till är mina f.d. svärföräldrar och knappt ens det. Ringer hellre eftersom vi har kontakt så sällan.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-12-21 09:45:11 följande:
    Bra där! Ja nu är det hans tur att tänka till på vad som behövs göras för att er kontakt ska bli bra, att den ger mer än tar energi. Det finns ju lägen när det kan bli ojämnt som nu att hans hälsa inte är ok. Men det går inte heller att låta honom skylla på det i alla lägen. 
    Precis, hälsan och julfirande mm är goda ursäkter men det tar inte många sekunder att skicka en liten hälsning. Bästa tiden är väl när man är för sig själv på morgonen och kvällen. Så nej, man kan höra av sig om man vill! Jag avvaktar ett tag nu. Ska lägga ut en Snap story idag eller imorgon, han kan gott få sukta efter mig en stund.
  • Anonym (Heter?)

Han ringde faktiskt idag som han hade sagt, klockan var bara 10.30 när han slog mig en pling. 
    Ska börja med att säga att det var ett bra samtal, trevligt men ganska neutralt. 
    Han berättade om sin hälsa till 70% av samtalets gång då han fått ett besked från sin doktor igår om att han inte vidtar vissa åtaganden från och med NU så kan det bli rätt stora konsekvenser utav det hela och det var inga roliga sådana. 
    Så nu sa han att han verkligen måste tänka på sin hälsa, fysik och levene innan det kan vara kört. 
    Han lät själv orolig, kanske att han överdrev en smula med men jag förstod ändå hans situation. En av alla 10 grejer han nu måste välja bort är alkohol och säger sig därför ha tackat nej till min fråga om att ses ikväll på en middag med lite vin.
    Jag var snabb med att säga att det inte måste vara alkohol inblandat men då sa han bara att det inte spelade någon roll för innan jul så kunde han inte ses oavsett pga mycket annat.
    Men jag berättade också vad jag skapat för planer nu för min ledighet framåt det senaste dygnet så han förstår att jag inte bara sitter och väntar ensam i en lägenhet och deppar. Utan visar att jag har mitt egna liv och kan fylla det med saker utan att ha han inräknat med i planen. 
    Han gav inte förslag på annan dag att träffas på så därför gjorde inte jag heller det. Vill inte vara mer initativtagande än vad jag redan vart kände jag utan sa bara lite lätt att ses vi så ses vi efter jul och lycka till med din hälsa och mående nu. 

Så nu känner jag att han får höra av sig när han känner sig piggare, mindre stressad och tillbaka på banan. Han vet om att jag inte har några skyldigheter mot honom och kommer leva på med mitt tills dess. 

Ska till och med låta han ta initiativ till att skriva god jul först på julafton om det sker. 

Men efter samtalet hade jag ändå en tacksamhet för att han ringde och inte bara hade det som ord bajs igår.

• Anonym (Anonym)

Hur har det gått för er under Julen?

Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?