Inlägg från: Anonym (Cx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cx)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Anonym (Hmm) skrev 2024-11-07 22:29:08 följande:

Och jag vill inte vara den som jagar, frågar om vi ska ses osv. 

Och du vill inte göra det här, för att kvinnor har sagt till dig att du måste leka lite svår och "inte vara jobbig". Samtidigt är det mest normala att det är kvinnan som hör av sig mest och vill bli tillsammans med just killen.

Det är iaf så alla mina förhållanden har börjat att det är hon som jagat mig. Det motsatta fungerar absolut inte. 
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 06:59:56 följande:
    Ja, exakt så är det! Jaga inte för då skrämmer man bort honom. Man verkar för påstridig, desperat, killen känner sig kvävd osv. Fast med rätt människa blir det väl inte så kanske. Jag funderar på att skriva till honom idag, se om vi kanske kan ses i helgen. Då behöver jag prata med honom om de här sakerna, men vet inte hur...
    Nu vet ju inte jag vad du har för erfarenheter utav det, eller om du har råkat jaga bort män "förut", eller kanske bara är rädd för att du ska göra det?

Men enligt mina erfarenheter så är ju det här något som absolut inte stämmer.. 

Snarare är det motsatsen, att om en kille visar intresse mer och skriver till en tjej först så är det han som är den jobbige..

Och att om man gillar varandra så vet båda det redan efter första träffen.. Och att det är bättre att kvinnan hör av sig först, eftersom att det är hon som alltid slutar skriva först och alltid ska gå och träffa sina vänner... Om hon nu är intresserad på riktigt hör hon av sig, och då kan han vara mannen i förhållandet och se till att han får träffa henne.

Det vill säga, du ska inte fråga ut honom som kvinna själv, utan det är han som ska fråga ut dig efter det att du hör av dig. 
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 06:59:56 följande:
    Ja, exakt så är det! Jaga inte för då skrämmer man bort honom. Man verkar för påstridig, desperat, killen känner sig kvävd osv. Fast med rätt människa blir det väl inte så kanske. Jag funderar på att skriva till honom idag, se om vi kanske kan ses i helgen. Då behöver jag prata med honom om de här sakerna, men vet inte hur...
    Är han intresserad vill han prata med dig.. Förstår han att du gillar han så vill han hitta på nånting i helgen. 

Problemet nu, verkar vara att kvinnor verkar få höra ifrån raggningstips på internet ifrån andra kvinnor att de ska spela lite cool och inte skriva någonting. Men då så blir det onaturligt. Eller att man ser kvinnor här på familjeliv, fråga några månader in i ett förhållande "varför frågar han inte om vi ska bli tillsammans för?" och det är för att det är kvinnors lilla uppgift. 

Er uppgift är helt enkelt att visa att ni vill mer, och det är mannens uppgift att visa att han med vill det om han nu är seriös. Det vill säga att ni möter varandra halvvägs. 
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 08:29:16 följande:
    Hoppas att du har rätt. Han vet egentligen att jag är intresserad, jag vet däremot inte riktigt var jag har honom.
    För mig har det i vilket fall varit så, och jag tror inte på det där med det som coacher faktiskt säger till er tjejer. Visst, det kanske är bra om ni vill få någon stackare att jaga. Men min erfarenhet är att kvinnor tröttnar ganska fort på just dom männen som faktiskt börjar jaga. Och jagar efter han som inte jagar.

Det har till och med varit så att jag har visat att jag varit intresserad av någon tjej ganska tydligt, för att sen direkt få dissen, och sen börjar höra av sig igen efter några månader, och då har man ju redan skrivit av henne som att hon ej var intresserad. 

Det mest naturliga känns som och verkar vara när en kvinna visar att hon vill snacka med en nästan hela dagarna en bit sen in i början. Så har det varit enda sedan jag har varit ung iaf. Och det är då man faktiskt också ser till att träffas. 
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 08:27:47 följande:
    Intressant det sista du skriver där, det kanske kan funka så..? Jag har iaf skickat ett meddelande till honom nu, att det var ett tag sedan vi hördes och frågade hur det är. Inte världens mest spännande kanske men måste ju bryta isen på något sätt. Och då ska jag alltså inte vara den som frågar om vi ska ses utan låta honom ta den bollen? 

Ja, så har det alltid varit. Mannen är den som frågar ut kvinnan, och det är kvinnan som visar att hon vill ringa/prata/skriva. 

En del män kanske är lite tröga och vet inte att när en kvinna ringer är det upp till han att fråga. Men det är hans jobb att möta upp dig där, så du ska inte fråga. Du behöver inte hålla på och säga att du saknar han om det är för tidigt för allt det där. Men en bit in i ett förhållande kan det ju vara trevligt att få höra något sånt med. 

För mig som kille har upplevelsen och upprinnelsen till relationen varit typ såhär... 
    En tjej står bredvid mig och är intresserad när jag pratar. Hon börjar dyka upp lite här och var. Hon är intresserad av en och ställer massa frågor. Sen har jag förstått att hon är intresserad av något mera så jag har typ frågat, skall vi "dejta"?.

Hon har alltså aktivt faktiskt visat mig klart och tydligt att hon vill vara väldigt nära. Men hon har inte överöst med komplimanger eller visat något alls, mer än att hon gillar mest att prata. 

• Anonym (Cx)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-08 09:05:57 följande:

Jag skulle tyvärr tolka det som att han inte är så intresserad. Två veckor är lång tid när man dejtar. 

Men visst kan du höra av dig ändå om Du verkligen vill. 

Två veckor? Har som sagt haft kvinnor som spelat ointresserade i flera månader innan dom ens har börjat ringa till mig själva. 

Är en kvinna intresserad kan hon vänta 4 dagar om hon vill spela upptagen och svårflörtad och sen kan hon börja ringa. Är en man intresserad vilket han ofta säkert är, men han utgår nog ifrån att hon är upptagen eftersom att hon försvinnre i några dagar där hon inte ens hör av sig, så ska han se till att dom kan träffas.
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 09:20:08 följande:
    Ja jag har sagt till honom att jag skulle kunna höras dagligen (jag är väldigt social av mig), det är lite för mycket för honom men han sa att han skulle kunna höra av sig varannan dag ungefär, det var sist vi sågs men ändå har vi inte hörts sedan ungefär en vecka efter det. Jag är bara orolig att allt ska rinna ut i sanden...

Han sa att han skulle höra av sig, det gjorde han inte. Sedan vet jag att han var upptagen så jag skrev inte, och nu är det ytterligare då några dagar sedan vi borde ha kunnat höras av.
    Okej, ja det har jag i så fall missat. 

Nu är jag intresserad här, för har han sagt att han ska höra av sig så ska han göra det. i så fall får du backa av nu litegrann.

Men du skriver två saker här, att han har sagt att han skulle kunna höra av sig varannan dag... Och sen att han skall ringa? Så vad gäller faktiskt här? 
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-08 09:23:52 följande:
    Är en skillnad i kvinno- och mansrollen. Att bli jagad kontra att jaga. Därför betyder det generellt (inte alltid!!!) olika saker om en man inte hör av sig eller om en kvinna inte gör det.
    För mig har det varit så att en man jagar igenom att visa att han vill ha henne i början, sen börjar en kvinna jaga igenom att visa att hon vill mera.

Så när folk säger åt kvinnor att absolut inte höra av sig trotts att hon är jätteintresserad, och det har gått typ 4 dagar.. Så tror jag att dom gör er en otjänst där. 

Nu verkar dock TS situation vara någon helt annan. Där han har sagt att han ska ringa, och då är det konstigt faktiskt om han inte ens har gjort det. Då får han ju skylla sig själv om det är så att hon inte svarar till han alls. 
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 09:41:15 följande:
    Nä, det är jag som inte berättar allt... Men du kan få en tidslinje. VI hördes senast söndag den 27:e, vi skulle ev. ses inom några dagar. Jag frågade om han kunde höra av sig i början av veckan, han skrev att han skulle göra det. Jag visste att han skulle vara helt upptagen efter det och nu fram till i tisdags ungefär så under den tiden förväntade jag mig ingen kontakt. Men som sagt, inget från honom sedan dess.

Vi ringer aldrig varandra, vi skickar meddelanden bara. Höra av sig är alltså via meddelanden.
    Jag misstänkte att det var lite mera komplicerat än det där. 

Men ni har alltså sagt att ni ska träffas, och du frågade om han kunde höra av sig till dig bara för att klargöra vad det är som ni ska göra? Och han har inte ens hört av sig till dig efter det alls.. Inte ens för att säga om ens helgen kommer funka? 
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-08 09:52:02 följande:
    Även om könsrollerna luckrats upp med frminismen så skulle jag säga att det kan gälla längre tid än alldeles i början. Det är fortfarande ofta männen som friar t ex.

Ja, jag tycker också att det låter som ointresse i ts fall. Särskilt när han sagt att han ska höra av sig men inte gör det. 
    Självklart är det mannen som friar. Men det är kvinnor som efter några månader in i förhållandet brukar ställa frågan "vad tycker du att vi är?"  Vilket betyder att hon vill nog bli tillsammans.

Men jag har sett kvinnor på det här forumet skriva trådar och frågat när han ska göra det? Men det är det kvinnan som brukar göra. 

Kommer inte att gå väl för någon man som gör det där. 
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-08 10:05:11 följande:
    Intressant. Du kan ha rätt i att kvinnan kan fråga om förhållande. I mitt fall brukar det vara mannen som lyfter även det men kan tänka mig att det är mer jämnt i den frågan
    Så har det alltid varit för mig i alla fall. Och det tror jag har att göra med att killar klarar av o hänga längre utan att ett förhållande ens kommer på frågan. Så även där tror jag att kvinnor gör sig själva en rejäl otjänst om hon inte vågar fråga. 

Och då kommer vi tillbaka till det där med att kvinnor jagar "förhållandet", medans killar jagar mer med nån han gillar. 
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 10:20:42 följande:
    Nä alltså för att klargöra om vi skulle ses där i början på förra veckan. Han hade varit sjuk så han kanske inte skulle orka.

Men! Jag lyssnade på ditt råd där tidigare och skrev till honom, fick svar, väldigt positivt med många hjärtsmileys av olika slag :) Och HAN frågade om vi ska ses i helgen ;) Så det lönade sig! Jag ska försöka tänka på att det är ok att som tjej höra av sig också. Nu har jag bokat upp mig rätt rejält i helgen men klart jag hittar en lucka om det är så. Har ju saknat karln bra länge nu.

Men tack för att du sa att det är ok att jag också hör av mig. Det är svårt att beskriva hur stor skillnad det gjorde. Jag har lite trauma sedan den förra killen jag träffade och jag tror saker gick ännu mer fel pga såna där coacher som verkar vilja få en att spela spel, inte vara för på osv. Jag vet som sagt inte riktigt längre hur man "ska" bete sig, men bäst är väl att vara mer sig själv tänker jag.
    Vad bra att du gjorde det innan jag hann skriva något mer. Jag var nära på att säga att du ska hämnas för att han ej har skrivit något efter att han lovat något till dig.. 

Ja, det är helt okej att ni hör av er när ni gillar några män. Det är bara mysigt när ni skriver.. Det betyder att du som kvinna saknar en. 
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 10:20:42 följande:
    Men tack för att du sa att det är ok att jag också hör av mig. Det är svårt att beskriva hur stor skillnad det gjorde. Jag har lite trauma sedan den förra killen jag träffade och jag tror saker gick ännu mer fel pga såna där coacher som verkar vilja få en att spela spel, inte vara för på osv. Jag vet som sagt inte riktigt längre hur man "ska" bete sig, men bäst är väl att vara mer sig själv tänker jag.
    Jag vet att det finns killar som kan vara jäkligt kluriga när det kommer till sånt med... Men jag skulle säga att det är inte i majoriteten... Och en bra kille håller inte på och tränger sig på en tjej som tar avstånd, men blir glad sen när hon skriver. 
Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?