• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-12-11 23:47:20 följande:
    Du får tycka vad du vill.

Men poängen var - Trump har humor.
    Håller inte med dig. Tycker det är billigt och smaklöst. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-12-12 04:00:17 följande:
    Vissa personer är emot allt som Trump gör. Om han så skulle hjälpa en gammal dam över gatan så skulle han troligen göra det på fel sätt enligt dessa Trumphatare.
    Det är inte svårt att ogilla en sexistisk dömd sexualförbrytare hur än imponerad du är av sådana.
  • Anonym (Nyheternas fel)
    nihka skrev 2024-12-12 21:49:31 följande:
    Det är inte svårt att ogilla en sexistisk dömd sexualförbrytare hur än imponerad du är av sådana.
    Nä, din värld verkar vara mer svartvit och evigt dömande än vad min värld är.
  • nihka
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-12-12 22:02:28 följande:
    Nä, din värld verkar vara mer svartvit och evigt dömande än vad min värld är.
    Du har ingen som helst aning om hur min värld ser ut. Du får beundra sexistiska dömda sexualförbrytare allt du orkar, men jag gör det inte.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-12-13 00:56:24 följande:

Tidskriften Time utser USA:s näste president Donald Trump till ?Årets person?. Igen.

www.expressen.se/nyheter/varlden/trump-arets-person-igen/

Josef Stalin fick samma utmärkelse två gånger; 1939 och 1942. Adolf Hitler 1938 och Ayatullah Khomeni utsågs till årets person av Time 1978.

Trump passar in i galleriet finfint.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2024-12-13 01:22:31 följande:
    Josef Stalin fick samma utmärkelse två gånger; 1939 och 1942. Adolf Hitler 1938 och Ayatullah Khomeni utsågs till årets person av Time 1978.

Trump passar in i galleriet finfint.
    Gissar du inte gnällt om Kamala fått det.
  • Tow2Mater
    ' For 97 years, the editors of TIME have been picking the Person of the Year: the individual who, for better or for worse, did the most to shape the world and the headlines over the past 12 months. In many years, that choice is a difficult one.

In 2024, it was not.Since he began running for President in 2015, perhaps no single individual has played a larger role in changing the course of politics and history than Trump.'

time.com/7201547/person-of-the-year-2024-donald-trump-choice/
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-12-13 01:24:20 följande:
    Gissar du inte gnällt om Kamala fått det.
    Det är inget gnäll. Bara fakta. Donald tar sin plats bland Stalin och Hitler.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-12-13 01:26:49 följande:
    ' For 97 years, the editors of TIME have been picking the Person of the Year: the individual who, for better or for worse, did the most to shape the world and the headlines over the past 12 months. In many years, that choice is a difficult one.

In 2024, it was not.Since he began running for President in 2015, perhaps no single individual has played a larger role in changing the course of politics and history than Trump.'

time.com/7201547/person-of-the-year-2024-donald-trump-choice/
    En större roll än både Hitler och Stalin. Man får gratulera!
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?