• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • nihka
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-12-14 10:12:24 följande:
    Ja, men det kan knappast jämföras med Hitler och Stalin. som båda orsakade miljoners människors död och lidande. 
    De har fått samma utmärkelse. Det framgår ju inte om valet baseras på positiva eller  negativa faktorer och det sker heller ingen inbördes rangordning. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (F)
    Anonym (Paula) skrev 2024-11-05 11:06:21 följande:
    Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

Man behöver inte försvara hans väljare, men man kan försöka förstå. Ni bor i Sverige, det är något helt annat än att bo i USA. Hade ni verkligen satt er in i hur hans väljargrupper har det och tänker så hade ni fått mer förståelse.
  • TvillingmammaVästgöte

Enligt dagens SVD så är Trumps plan fred och hans mål är att så få som möjligt skall dödas. Det gäller både ukrainare och ryssar och israeler och Gazabor, Trump vill att ingen skall dödas. 

• Padirac
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-12-14 14:23:06 följande:

Enligt dagens SVD så är Trumps plan fred och hans mål är att så få som möjligt skall dödas. Det gäller både ukrainare och ryssar och israeler och Gazabor, Trump vill att ingen skall dödas. 

Pence var väl undantaget då?

Död
  • Padirac

www.politico.com/news/2022/05/25/trump-expressed-support-hanging-pence-capitol-riot-jan-6-00035117

The Jan. 6 select committee has heard testimony indicating that then-President Donald Trump ? after rioters who swarmed the Capitol began chanting ?hang Mike Pence? ? expressed support for hanging his vice president, according to three people familiar with the matter.

The White House chief of staff at the time, Mark Meadows, was in the dining room off the Oval Office with Trump at one point during last year?s Capitol attack, the committee has been told. Meadows then left the dining room and informed other people nearby that Trump had signaled a positive view of the prospect of hanging the vice president, the panel heard.
  • TvillingmammaVästgöte

Ingte många tycker att Trump är en bra person, men de gillar hans politik. De kristna som röstar på honom i USA, intervjuade iSVT, sa att de ber för honom, han behöver det. Men de röstar ändå på honom.

Ett problem i detta sammanhang är ju att man i princip bara har två alternativ att rösta på. Då väljer många amerikaner hellre en person som inte är en bra människa men som för en bra politik, framför en person som har sämre politik. Kamala gjorde misstaget att inte föra fram sin politik bättre, hon fokuserade för mycket på problemen med Trumps personlighet och för lite på sin egen politik. 

• Anonym (jury)

Sydkorea klarar av det självklara för en demokrati att avsätta en president som försöker att utföra en statskupp, och ställa denne inför riksrätt.

Men det politiska och juridiska systemet i USA klarar inte längre av såna konstitutionella självklarheter. Landet har numera degenererat till ett afrikanskt stamsamhälle där varje stam ställer sig bakom den egna ledaren oavsett vad denne gör. Så nu har MAGA-stammen fått sin president igen.

• Anonym (Nyheternas fel)

Tv-kanalen ABC News ska betala Trump 15miljoner dollar nu för att ett nyhetsankare felaktigt ska ha sagt att Trump är dömd för våldtäkt i sin iver att svärta ner honom.

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?