• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (Trio)
    Anonym (Hannes) skrev 2024-12-06 02:52:50 följande:

Trump är inte woke. Ett av skälen till att han vann. Någon måtta på idiotin får det vara...

Om någon hävdat att Trump är woke så ska den nästan ha ett pris... Ha ha ha

Ett viktigt svar på trådens fråga är ju som så många riktigt kunnat konstatera är för att Trump inte är woke som han är så populär.
  • Anonym (Trio)
    Anonym (Trio) skrev 2024-12-06 06:03:31 följande:
    Om någon hävdat att Trump är woke så ska den nästan ha ett pris... Ha ha ha

Ett viktigt svar på trådens fråga är ju som så många riktigt kunnat konstatera är för att Trump inte är woke som han är så populär.
    Eller snarare för att jobbar emot woke
  • Padirac
    ClumsySmurf skrev 2024-12-06 01:57:43 följande:

Padirac skrev 2024-12-04 11:33:19 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-12-03 18:42:20 följande:
    Om man tycker att hon har inte gjort något fel, det ju andra som röstat fel kanske man har tänkt lite fel. Valet blev inte stulet men om folk hade tänkt rätt hade kamala vunnit?

Har de inte prioriterat illegala invandrarna före sina egna hemlösa?

3. Så försökte vissa sälja invandring här också
    Det låter inte särskilt omtänksamt att vara för invandring så vi själva slipper plocka bär och skura toaletter.
    Just bärplockare och andra säsongsarbeten är oftast inte en fråga om invandring utan just en tillfällig anställning under en säsong i livsmedelsbranchen.

Städjobb tror jag inte förekommit i någon större omfattning i fråga om arbetskraftsinvandring.   Det finns väl de som av politiska skäl vill ha en arbetskraftsinvandringspolitik som är öppen - vad det nu betyder - och andra som av politiska skäl anser att Sverige ska eller inte ska följa internationella regler för flyktingmottagning.

Det är.väl två olika saker som tydligen lätt blandas ihop och inte hålls isär i debatten 

Omtänksamhetspåståendet ovan gränsar väl till godhetsposering om något.. 
    Jag tvivlar på arbetskraftsinvandrare siktar på skitjobb
    Kelly Osbourne jumped into a conversation about Donald Trump?s Mexican-immigration remarks with a controversial statement while on The View.

?If you kick every Latino out of this country, then who is going to be cleaning your toilet, Donald Trump?? said Osbourne as Rosie Perez talked about Trump?s comments

www.hollywoodreporter.com/tv/tv-news/kelly-osbourne-immigrants-cleaning-toilets-813080/
    Omtänksamhetspåståendet ovan gränsar väl till godhetsposering om något..
    Jag har för mig att det uppdagades att det här i Sverige förekom arbetskraftsinvandring för sk*tjobb, en del fick till och med lov att ge tillbaks till sin arbetsgivare en del av den lön som lagen föreskrev att de som arbetskraftsinvandrare måste ha som lägsta nivå.

Hur som helst verkar det finnas svårigheter att skilja på flyktingar och invandrare i debatten. 
  • Anonym (Röstar på partiet)
    Xenia skrev 2024-12-05 13:50:27 följande:
    Ja, det beror ju på var man bor. Bor immigranterna i en varm delstat, så behövs inte sådana bostäder vi har i kalla Sverige. Även i Sverige har det talats om att bygga baracker när det är bråttom. I USA bor en del i trailer parks, och inte bara immigranter.
    Och vem ska betala?

Det verkliga behovet av att kostnader ska betalas har inget att göra med var man bor och har inget göra med om det är varmt eller kallt där man bor.
    De fruktansvärda kostnaderna blir ändå ungefär de samma.

Vem ska betala dessa kostnader, och vem ska betala alla dessa fruktansvärda och ofantliga kostnader din förespråkade politik innebär?
    Du klarar väl åtminstone inse att din förespråkade politik medför ofantliga kostnader utöver bara bostäder?

Se bara på vad den politik du förespråkar har kostat Sverige.
    Det är mycket tydligt att svensk invandringspolitik kostar medborgarna fruktansvärda summor, mycket tydligt vid en jämförelse med andra jämförbara länder.

Du är säkert en god och humanistisk person som står för alla människors lika värde, och därmed anser du att alla människor i världen ska ha full rätt att strömma in i både USA och i Sverige (strömma in t ex för att komm ai åtnjutande av "gratis" svensk välfärd).

Men hur god och humanistisk man än är så finns en verklighet där detta också ska betalas.
    Hur många amerikanska och svenska medborgare vill ha mindre kvar i plånboken bara för att tillfredsställa dina och andras behov av att få känna sig goda? 

Hur och vem ska betala?
    Hittills har inte en enda god och humanistisk person i hela universum klarat att presentera hur ditt och andras behov av att få känna sig goda ska finansieras.

Den enda idé som s k godhetsknarkare ständigt upprepar är att någon annan får väl betala.
    Men vem denna någon är har vi aldrig fått veta.
  • Anonym (Röstar på partiet)
    Padirac skrev 2024-12-05 20:15:47 följande:
    Är du säker på det? Jag tror du har fel i juridisk mening.

Nu var det ju frågan om de som lagligt sökt asyl också är illegala invandrare?
    Om någon bryter mot en lag och begår en olaglig handling så kan den handlingen självfallet aldrig i ett senare skede förvandlas till att lagbrottet plötsligt skulle bli lagenligt.
  • Xenia
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-12-06 09:00:37 följande:
    Och vem ska betala?

Det verkliga behovet av att kostnader ska betalas har inget att göra med var man bor och har inget göra med om det är varmt eller kallt där man bor.
    De fruktansvärda kostnaderna blir ändå ungefär de samma.

Vem ska betala dessa kostnader, och vem ska betala alla dessa fruktansvärda och ofantliga kostnader din förespråkade politik innebär?
    Du klarar väl åtminstone inse att din förespråkade politik medför ofantliga kostnader utöver bara bostäder?

Se bara på vad den politik du förespråkar har kostat Sverige.
    Det är mycket tydligt att svensk invandringspolitik kostar medborgarna fruktansvärda summor, mycket tydligt vid en jämförelse med andra jämförbara länder.

Du är säkert en god och humanistisk person som står för alla människors lika värde, och därmed anser du att alla människor i världen ska ha full rätt att strömma in i både USA och i Sverige (strömma in t ex för att komm ai åtnjutande av "gratis" svensk välfärd).

Men hur god och humanistisk man än är så finns en verklighet där detta också ska betalas.
    Hur många amerikanska och svenska medborgare vill ha mindre kvar i plånboken bara för att tillfredsställa dina och andras behov av att få känna sig goda? 

Hur och vem ska betala?
    Hittills har inte en enda god och humanistisk person i hela universum klarat att presentera hur ditt och andras behov av att få känna sig goda ska finansieras.

Den enda idé som s k godhetsknarkare ständigt upprepar är att någon annan får väl betala.
    Men vem denna någon är har vi aldrig fått veta.
    Ja, om vi får fler skattebetalare så är det rimligt att kommunerna betalar. Det måste ju byggas nya bostäder även om de enda nytillkomna är folk från övriga Sverige. 

Om man ser allt som kostnader, så är det ju bäst att det inte tillkommer några nya människor alls, inte heller några nya barn. Skolor kostar ju.

Vad mexikanerna beträffar har de säkert vänner eller släktingar i USA. De kan få bo hos dem till en början och sedan hitta lämpliga bostäder. Arbetsgivarna har baracker till sina arbetare. Inget som myndigheterna bryr sig om.

Gäller det däremot flyktingar som fått asyl är det en annan sak. Eller är du emot att flyktingar får asyl? Du verkar ju vara emot humanitet och mänskliga rättigheter.
  • Anonym (Hannes)
    Anonym (Trio) skrev 2024-12-06 06:04:21 följande:
    Eller snarare för att jobbar emot woke
    Bra att någon gör det. Idiotin har fått hållas alldeles för länge. Roande dock alla dessa inlägg på YouTube där tjejer antingen sexstrejkar, klipper av sig håret eller uppmanar andra kvinnor att separera från sina manliga partners (4B-rörelsen). För att inte nämna alla dessa filurer i papegojfärger som går bananas för att Trumpen vann valet . Jag höll inte på Trumpen specifikt. Tycker faktiskt att båda kandidaterna är riktigt kassa, men nu börjar jag ändra mig. Inte minst nu när den sinnessjuka woke-kulturen visar sitt rätta ansikte. Det är wokeskallarna som är de sanna fascisterna.
  • Anonym (Nyheternas fel)
    Anonym (Hannes) skrev 2024-12-06 17:20:03 följande:
    Bra att någon gör det. Idiotin har fått hållas alldeles för länge. Roande dock alla dessa inlägg på YouTube där tjejer antingen sexstrejkar, klipper av sig håret eller uppmanar andra kvinnor att separera från sina manliga partners (4B-rörelsen). För att inte nämna alla dessa filurer i papegojfärger som går bananas för att Trumpen vann valet . Jag höll inte på Trumpen specifikt. Tycker faktiskt att båda kandidaterna är riktigt kassa, men nu börjar jag ändra mig. Inte minst nu när den sinnessjuka woke-kulturen visar sitt rätta ansikte. Det är wokeskallarna som är de sanna fascisterna.
    Ja, dom är helt galna efter ett demokratiskt val.
  • Anonym (Hej!)
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-12-06 18:37:59 följande:
    Att några skolor har accepterat att barn kan identifiera sig som katter, och svarar mjauu till läraren 
    kan ju med ha betydelse

Och det flyger ju inte heller så högt att bjuda in Jennifer Lopes och Beyonce då de uppenbarligen är väldigt nära barnknullaren Diddy 
  • Xenia
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-12-06 18:37:59 följande:
    De har ju rätt att visa sin besvikelse så länge det inte går till olagligheter. Undrar hur trumpianerna skulle ha gjort om Trump förlorat? Ja, vi vet ju hur det gick förra gången med stormningen av Kapitolum. Jag vet vilka jag anser vara galnast.

Många fruktar ju att Trump är en fara för demokatin. Han har t ex lovat att hämnas på sina fiender och de som åtalat honom.

Rent generellt har demokratin gått bakåt i världen. Och jag tror inte att affärsmannen Trump bryr sig om demokratin.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?