Anonym (Hopp) skrev 2024-11-02 23:16:31 följande:
Med all respekt, förstår mycket väl att du känner så. Har själv fungerat så, tro mig! Men nu når jag passerat 40 år så har jag hunnit inse att det faktiskt inte behöver vara så.
nya insikter som jag inte gjort mig otillgänglig för.
du får nog acceptera att andra inte tycker som du men mycket väl förstår att du inte hunnit se vad världen har i sitt sköte.
Jag förstår och respekterar det du skriver.
Men vi bör alla vara lite försiktiga med generaliseringar.
För mig var det ungefär tvärtom när jag passerade 40.
Med de erfarenheter och insikter jag hunnit skaffa mig genom livet har jag konstaterat att för att jag ska vara nöjd och riktigt tillfredsställd med sexlivet så behöver jag att mannen är åtminstone någorlunda välutrustad.
Det handlar givetvis först och främst om att jag gillar mannen och att han har de personliga egenskaper som jag gillar och att vi är kompatibla.
Om det inte finns så spelar det givetvis ingen roll hur stor han har.
Men när det är en man som jag gillar så har jag lärt mig och jag har numera insett att om vi ska ha bra sex tillsammans, om jag på sikt ska fortsätta känna mig nöjd, lycklig och tillfredsställd med sexlivet så vill jag att han ska vara välutrustad.
En insikt som mina erfarenheter har gett mig är att jag måste inte tvinga mig själv nöja mig med mindre än det jag önskar mig och kan få.
Jag vet att i mångas ögon är det inte PK det jag säger och tycker, men jag anser att ärlighet och öppenhet också är viktigt.
För mig är nog åtminstone medel det absolut lägsta kravet och numera vet jag att allra helst föredrar jag att han är välutrustad och gärna mycket välutrustad. Jag har i vart fall aldrig träffat någon som har varit för stor.
Men som tur är så är vi alla olika, vi prioriterar olika och vi uppskattar olika saker på olika sätt.