-
Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva.Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning.Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan.
-
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
-
Fast en spermie är 50% av ett blivande foster. Genom att masteubera, använda kondom, andra p-medel eller svälja satsen så har vi berövar spermier son chans till att stöta på ett ägg, bli ett foster och utvecklas till människa. Det är mord med dina argument.Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:14:28 följande:När ett foster existerar, då ska abort förbjudas. Man ska inte få avlägsna foster på det sättet alls.
-
Och alla de tre påståenden existerar. Precis som det kan vara tvärt om.Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:15:55 följande:Fast det jag hävdade var ett svar på era påståenden. Följande tre påståenden som ni kom med i tråden:
1. Barnet kommer påminna kvinnan om våldtäkten hela hennes liv.
2. Mamman kommer hata barnet.
3. Barnet kommer bli olyckligt. -
Ok, säg vi inte gjorde abort fast vi ville eftersom vi tog hänsyn till att fostret kanske ville leva. Barnet föds, växer upp och i tonåren prövar att ta livet av sig. Det framkommer att denne gjorde självmordsförsök för att denne aldrig ville leva, den ville aldrig få existera och därför vill avsluta sitt liv. Slutligen så lyckas individer ed att avsluta sitt liv.Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:17:27 följande:Genom att låta det bli en människa som kan svara för sig.
Skulle ändå ha avstått abort då? -
Du valde att behålla. EpicF, som också blev våldtagen, valde abort.Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-24 22:46:54 följande:
Ett tillägg till mitt senaste inlägg TS: Modigt av dig att skriva ett inlägg om detta på detta forum. I Sverige (speciellt på de här sidorna på nätet) är detta otroligt kontroversiellt men vill ge dig hopp om att det är fler som tänker som vi. Till exempel min bästa vän. Tänk att vi båda är födda här i Sverige till svenska föräldrar och på olika håll kunde komma fram till detta. Vad kan det bero på? Bara en tanke till er alla där ute. PS min dotter ligger bredvid mig i sängen, skrattade i sömnen precis. Kanske ett tecken 🤗
Anser du att hon gjorde fel?
Bara för att du ville behålla, borde alla andra också behålla?
Det klart att det finns fler som tänker som du, men de flesta i Sverige och liknande länder, är för att kvinnan ska få bestämma själv. -
Fast din dotter har faktiskt rätt till att få veta vem sin pappa är. Den rätten är faktiskt större än pappans rätt till sin dotter. Och även större än din rätt till din dotter.Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-24 22:19:13 följande:Tror du seriöst att jag har delad vårdnad? Nej nej nej. Jag skyddar henne. Och hon har aldrig träffat honom och kommer aldrig göra, inte ens jag vet vem av dem jag blev gravid av och orkar ärligt inte tänka på d heller. Och eftersom andra mänskliga individer förstod min sits och inte tvingade mig till mer i faderskapsutredningen pressades jag aldrig ta reda på d (undantag vid våldtäkt är även lagstadgat). Fattar inte varför det provocerar vissa så att min dotter lever? Du hade inte kunnat se på henne nu och tänka att hon inte var värd det. Tänk även ni i tråden på att det kan vara barn som blev till som min dotter som läser det ni skriver här, och det kan ge dem känslor som att de aldrig borde levt.
-
De känslorna kan din dotter få oberoende av vad vi skriver här...Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-24 22:19:13 följande:Tror du seriöst att jag har delad vårdnad? Nej nej nej. Jag skyddar henne. Och hon har aldrig träffat honom och kommer aldrig göra, inte ens jag vet vem av dem jag blev gravid av och orkar ärligt inte tänka på d heller. Och eftersom andra mänskliga individer förstod min sits och inte tvingade mig till mer i faderskapsutredningen pressades jag aldrig ta reda på d (undantag vid våldtäkt är även lagstadgat). Fattar inte varför det provocerar vissa så att min dotter lever? Du hade inte kunnat se på henne nu och tänka att hon inte var värd det. Tänk även ni i tråden på att det kan vara barn som blev till som min dotter som läser det ni skriver här, och det kan ge dem känslor som att de aldrig borde levt.
-
Och om fostret har t ex en missbildning och riskerar att dö innan eller efter födseln,ska man då ändå tvingas gå hela graviditeten ut för att barnet ska få födas,tycker du?Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:45:59 följande:Enligt min personliga mening så borta abort resultera i livstidsfängelse.
Jag är emot dödsstraff, men livstids utan tvekan.
Abort ska bara tillåtas om läkarna kommit fram till att kvinnan löper risk för sitt liv, en överhängande risk. Att förlossningen = 50% chans att hon dör eller högre. -
Det kan vara alla möjliga varianter.EpicF skrev 2024-10-24 22:51:05 följande:Och alla de tre påståenden existerar. Precis som det kan vara tvärt om.
Men det är mest spekulationer. Även normala förlossningar och förhållanden kan leda till extremt stora problem mellan barn å föräldrar. Det finns faktorer som har en betydligt väsentligare roll än att barnet blev till genom våldtäkt. Finns andra saker som spelar in mer.
- Om det finns doger eller alkohol med i bilden
- socioekonomisk status för vårdnadshavarna av barnet
- ärftliga neuropsykiatriska diagnoser.
Alla tre saker påverkar i betydligt större grad än om barnet blev till genom våldtäkt eller samlag med samtycke. Det är inte så avgörande. -
Din dotter är älskad. Det är bra.Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-24 22:46:54 följande:
Ett tillägg till mitt senaste inlägg TS: Modigt av dig att skriva ett inlägg om detta på detta forum. I Sverige (speciellt på de här sidorna på nätet) är detta otroligt kontroversiellt men vill ge dig hopp om att det är fler som tänker som vi. Till exempel min bästa vän. Tänk att vi båda är födda här i Sverige till svenska föräldrar och på olika håll kunde komma fram till detta. Vad kan det bero på? Bara en tanke till er alla där ute. PS min dotter ligger bredvid mig i sängen, skrattade i sömnen precis. Kanske ett tecken 🤗
Men försök separera dina egna val från andras. Det som var rätt för dig behöver inte vara rätt för någon annan.
De flesta kvinnor som gör abort, ångrar sig inte. För dig hade det varit fel beslut. Men för EpicF var det rätt beslut. -
...och ändå tycker du att man ska tvingas föda ett oönskat barn.Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:58:14 följande:Det kan vara alla möjliga varianter.
Men det är mest spekulationer. Även normala förlossningar och förhållanden kan leda till extremt stora problem mellan barn å föräldrar. Det finns faktorer som har en betydligt väsentligare roll än att barnet blev till genom våldtäkt. Finns andra saker som spelar in mer.
- Om det finns doger eller alkohol med i bilden
- socioekonomisk status för vårdnadshavarna av barnet
- ärftliga neuropsykiatriska diagnoser.
Alla tre saker påverkar i betydligt större grad än om barnet blev till genom våldtäkt eller samlag med samtycke. Det är inte så avgörande.