• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Anonym (21-årig tjej)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:04:32 följande:
    Det var meningen. 

Det var precis vad det var, 

Din dotter var meningen. Och idag är hon säkert en glad och härlig liten flicka som älskar sitt liv. Och du älskar henne. Du är otroligt bra förebild för kvinnor överlag. 

Hoppas du och din dotter får många fina dagar tillsammans. Mycket glädje. Studenten, första pojkvännen och allt det där!!! 
    Tack för dina stöttande ord 🤗 Det är exakt som du beskriver. Hon är en underbar liten tjej, sprudlande, vacker, trygg, älskad av så många. Jag är trygg i min tro redan, men dina ord gör mig glad, och faktum är att de som varit med oss på resan och ser mig och min dotter i dag i verkligheten säger som du att det var meningen att hon blev till. Att det var det bästa som kunde hända utifrån det som hände. Du ger mig även hopp om män, hoppas att du inte tar åt dig av alla kvinnor här. Jag tror många inte fattar riktigt vad abort är och hur omänskligt det är. Kanske för att de själva gjort en, och inte vill ta in det, och såklart för vad samhället lärt oss. Eller snarare inte lärt oss om abort
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-24 21:53:23 följande:

Läs gärna mitt tidigare inlägg. Min tanke var först att adoptera bort mitt barn men ändrade mig när min dotter fötts. Så tror väldigt få skulle genomföra adoptionen faktiskt. Då moderskänslorna är väldigt starka 

Ja, jag hade ett val som någon skrev och det valet tog jag utifrån min tro och kunskapen att det är ett barn därinne. Hade det inte varit för det hade jag kanske gjort abort. Och ärligt tror jag att jag kanske inte levt i dag om jag hade gjort det. Att det hade blivit två trauman i stället för ett, och att jag hade hanterat det med medicin och annat snarare än behandling för traumabehandling är skitjobbigt. Men har motivation tack vare min dotter och jag tror det var meningen att hon blev till och att det är det enda bra som kan komma ur något sånt jag var med om

Jag har läst vad du har skrivit. 

Du gjorde ditt val, ett val du förhoppningsvis inte blev tvinad till. Och förhoppningsvis så kommer din dotter aldrig att slita med psyket pga att hennes pappa var/är en våldtäkts man. Men det är du och din dotter. 
  • Anonym (Piku)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:29:07 följande:
    Du är också en klimp av celler, fast bara lite fler celler. 
    Ja, som inte parasiterar på en annan människas kropp för min överlevnad. Är man en parasit så lever man på nåder då den man parasiterar på bestämmer över ens existens. 
    Anonym (F) skrev 2024-10-24 22:28:28 följande:
    Du hävdar att du har rätt. Bevisa det. Det finns inget som tyder på att du har rätt. Inga kända fakta sett till grupper.

Det är ingen som påstår att det ÄR så i alla fall där våldtäkt lett till att barn utan att det KAN bli så. Dina egna känsloargument är tydligen däremot helt ok.... Till exempel där du tycker att man ska ta hänsyn till en samling cellers "åsikt", en entitet utan någon som helst tankeförmåga, inte ens en abstrakt sådan. Ett barn kan inte ha åsikter förrän hen är några år gammalt och har språk nog att sätta ord på sina åsikter. Att sedan kunna ta ställning till en sådan svår sak som att vilja bli född eller inte tar ett antal år ytterligare....
    Vad är hen? 

Han eller hon kan ha en åsikt när de är mogna nog att fatta det beslutet. 
    En 2 dagar gammal bebis kan inte heller reflektera kring död, liv och sånt. Kan ej ta ett beslut. Men bara för det så ska vi inte döda barnet. 
    Anonym (Piku) skrev 2024-10-24 22:32:14 följande:
    Ja, som inte parasiterar på en annan människas kropp för min överlevnad. Är man en parasit så lever man på nåder då den man parasiterar på bestämmer över ens existens. 
    Du parasiterar på andra levande arter. Du parasiterar på den här planeten och bidrar till dess förstörelse. 
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-24 21:53:23 följande:

Läs gärna mitt tidigare inlägg. Min tanke var först att adoptera bort mitt barn men ändrade mig när min dotter fötts. Så tror väldigt få skulle genomföra adoptionen faktiskt. Då moderskänslorna är väldigt starka 

Ja, jag hade ett val som någon skrev och det valet tog jag utifrån min tro och kunskapen att det är ett barn därinne. Hade det inte varit för det hade jag kanske gjort abort. Och ärligt tror jag att jag kanske inte levt i dag om jag hade gjort det. Att det hade blivit två trauman i stället för ett, och att jag hade hanterat det med medicin och annat snarare än behandling för traumabehandling är skitjobbigt. Men har motivation tack vare min dotter och jag tror det var meningen att hon blev till och att det är det enda bra som kan komma ur något sånt jag var med om

Jag har också blivit gravid genom våldtäkt (har blivit våldtagen två gånger förövrigt) och jag valde, helt frivilligt, att göra abort och har aldrig ångrat den abort. Den aborten var det bästa beslutet jag någonsin har tatt. Och det är mitt beslut och hur jag kunde. 

Andra, som ex du, kanske väljer att behålla. Och vet du va? Båda besluten är rätt. 
    EpicF skrev 2024-10-24 22:34:18 följande:
    Jag har också blivit gravid genom våldtäkt (har blivit våldtagen två gånger förövrigt) och jag valde, helt frivilligt, att göra abort och har aldrig ångrat den abort. Den aborten var det bästa beslutet jag någonsin har tatt. Och det är mitt beslut och hur jag kunde. 

Andra, som ex du, kanske väljer att behålla. Och vet du va? Båda besluten är rätt. 
    Beklagar att du blev våldtagen. 

Men man kan inte ångra nått man aldrig haft eller gjort. 
    Hade du behållet barnen hade du sannolikt varit överlycklig över att du aldrig gjorde abort. 

En döv människa kan inte förstå vad musik innebär. Du är döv. 
    EpicF skrev 2024-10-24 22:34:18 följande:

Som sagt. Jag beklagar och förringar inte det du varit med om. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:00:41 följande:
    Det finns kvinnor som fått barn den normala vägen som hatar sina barn. 
    Det finns ingen skillnad mellan grupperna på gruppnivå. 

Det kan skilja på individnivå mellan enskilda kvinnor. Majoriteten älskar sina barn, oavsett om de fått det den normala vägen eller blivit våldtagna. 

Ditt argument och det där påhittade argumentet kommer oftast från kvinnor som aldrig blivit våldtagna och fått barn genom sin våldtäkt. Det kommer oftast från folk som inbillar sig att barnet får kvinnan att tänka på sin våldtäkt så länge hon lever, vilket är fel. Det är ett känsloargument utan substans. 

1. Kvinnan glömmer inte sin våldtäkt oavsett vad.

2. Barnet kan till och med få henne att se en mening i våldtäkten då glädjen av livet med barnet väger tyngre än våldtäkten. 
    Ja, självklart finns de det. Och dessa kvinnor hade förmodligen abort i tankarna men valde att behålla. Kanske för att de lyssnar på idioter som dig. 

1. Nej, en kvinna glömmer aldrig den våldtäkten hon vlivit utsatt för. Men genom att göra abort kan man lägga det bakom sig på ett helt annat sätt och blir inte städning påmind om det. 

Jag har blivit våldragen två gånger, och inte fan har jag glömt det! 

2. Eller så blir barnet en ständig påminnelse på vad som har hänt. Och det är tyvärr inget man kan veta i förväg. 

Dessutom tror jag fler gör abort efter en våldtäkt än behåller. Men det bad jag tror. Jag har inga som helst belägg för det (tror förövrigt inte det finns statistik på det heller). 
  • Swedman

För min del är det en fråga om kvinnans rätt till sin kropp. Sin frihet. Ingen äger henne. Ingen kan peka finger åt henne oavsett vad hon väljer. Det är min syn på det hela. 
    Det är gammelvärlden att nån grupp med skrivna eller oskrivna lagar ska genom straff/böter/fängelse eller mobbning få en kvinna att göra som kollektivet vill. 

Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?