• Anonym (Nr1)

Kort man

Varför nobbar ni kvinnor korta män?

• Svar på tråden Kort man
  • Anonym (Elsy)
    Agda90 skrev 2024-10-22 13:17:54 följande:

Jag kan bara utgå ifrån mig själv. O h skillnaden på dig och mig är att jag inte vill ha en partner som har en kropp som riskerar att han blir sjuk. Dina ideal innebär en risk för kvinnans hälsa. När du förstår DET då kanske det går att diskutera med dig. 

Både över och undervikt är farligt för hälsan. Ingen av dom borde uppmuntras.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Elsy) skrev 2024-10-22 14:28:58 följande:
    Undervikt är inte heller bra. Jag tappade massor med hår när jag var underviktig och frös jämt. Hår och naglar får sist näringsämnen när kroppen prioriterar. Jag fick också höra av läkare att jag måste äta mer för jag inte längre fick regelbunden mens.  Tror inte män verkligen tycker att en tunnhårig infertil kvinna är särskilt attraktivt. Under den perioden var jag mest osynlig för män.
    Du bantade väl för hårt då.  De finns underviktiga som är hälsosamma och som inte tappar håret.
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-22 14:43:40 följande:
    Du bantade väl för hårt då.  De finns underviktiga som är hälsosamma och som inte tappar håret.
    Jag bantade inte, åtminstone var det aldrig min tanke.
    Var sällan hungrig, och när jag var det så prioriterade jag troligen inte särskilt bra mat. Har alltid haft lätt att gå ner, men svårt att gå upp i vikt.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-22 13:24:54 följande:
    Tvärtom, mitt ideal är hälsosamt för en kvinnas hälsa med ett längre liv som följd.

Ditt ideal med övervikt är direkt skadligt för kvinnor.

Jag tror också det är bättre för långt liv att ligga i underkant. Mindre belastning och slitage för hela kroppen. Och minska maten eller fasta verkar snabba på cellförnyelsen.
    Äta sig mätt 80 % eller vad det var, var ju regeln för de som levde länge och var pigga långt upp i åldrarna.
    Så jag tror att det absolut kan ha fördelar att begränsa intaget på olika sätt.
    Tror många börjar överäta av olika anledningar och sen inte kan vänja sig av med det. Det skulle bli en för stor saknad.

• Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-22 13:24:54 följande:
    Tvärtom, mitt ideal är hälsosamt för en kvinnas hälsa med ett längre liv som följd.

Ditt ideal med övervikt är direkt skadligt för kvinnor.
    Var någonstans ha jag sagt att övervikt är hälsosamt???
    Det finns fler "grader" än anorektisky smal eller fet. Men du är på allvar för korkad för att förstå det! 
  • Agda90
    Anonym (Elsy) skrev 2024-10-22 14:31:06 följande:
    Både över och undervikt är farligt för hälsan. Ingen av dom borde uppmuntras.
    Så det finns bara två lägen? Spinkig eller fet? 
  • Bunny s
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-22 08:41:07 följande:
    Men när 91% av kvinnorna tycker samma sak känns det mer som en regel än undantag.
    Ja, det tror jag också att det är.
  • Anonym (Gillar ej korta män)

För att kroppsdelarna ser väldigt korta ut och det gör att ni korta män mer ser ut som barn än vuxna män. 

• Anonym (Q55)

Korta män är sällan välhängda. 

• Anonym (Gränsen)

Hur kort är en kort man egentligen.

Svar på tråden Kort man