Inlägg från: Anonym (Elsy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elsy)

Kort man

Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 00:46:28 följande:
    Inte konstigt att korta män får komplex när 90% av alla kvinnor föredrar långa män.
    Men att tjata om det gör väl ingen nytta direkt.
    Att man föredrar något är inte detsamma som att allt annat är uteslutet. Så kanske det är för dig, men inte för många andra.

Det finns så många andra kriterier som är viktigare.
    Personlighet
    Intelligens
    Utseendet (övriga)
    Vikt
    Charm
    Kompabilitet!!!!!

För mig är ögon och leende viktigast. Ett vackert och genuint leende kan få mig att smälta.

• Anonym (Elsy)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-19 23:41:26 följande:
    Nej, tyvärr 
    Du blir attraherad av kvinnor som är 30-40 cm kortare än dig? Då kan du väl inte vara så kort?
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-20 00:29:58 följande:
    Jag är 190 cm lång 
    Åh det förklarar saken !
    Jag trodde du var kort utifrån din fråga.
    Trodde det var en bitter kort man som ställt den 😂

Jag går hur som helst inte efter längd enbart ( vill förstås inte att han är kortare än mig). Min bror är 174 och har en tjej som är ca 182 cm. Han ser mycket bra ut och har en väldigt gullig personlighet. Så det är bara en myt ( i det stora hela) att män blir nobbade pga längd. 

Sen finns det kvinnor och män som har vissa saker som krav. Det betyder inte att det är en allmän åsikt. 
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 15:29:35 följande:
    Fast det är inte okej att vara öppen med det. Det verkar otroligt känsligt med vikt för kvinnor.  Jag vet inte hur det är dig om du är öppen med att du gillar långa män ? Detta är endast något jag känner mig trygg med att säga pp ett anonymt forum.  

Blir kvinnor arga för att du säger att du föredrar tjejer med ett BMI under 20?

Ingen skulle bli arg om en man föredrar en tjej med BMI  över 30, så varför blir dom arga för det? Det låter rätt underligt faktiskt.

• Anonym (Elsy)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-22 09:41:02 följande:
    Jag har inte sagt nåt annat. Men ser du inte dubbelmoralen.  Kvinnor tycker jag är ytlig. När dom själva är minst lika ytliga eller ytligare.
    Hur vet du att kvinnorna väljer bort dig för att du är kort?
    Dom kanske väljer bort dig för att du är ytlig?
    Eller säger dom till dig att du är för kort?
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-22 13:24:54 följande:
    Tvärtom, mitt ideal är hälsosamt för en kvinnas hälsa med ett längre liv som följd.

Ditt ideal med övervikt är direkt skadligt för kvinnor.
    Undervikt är inte heller bra. Jag tappade massor med hår när jag var underviktig och frös jämt. Hår och naglar får sist näringsämnen när kroppen prioriterar. Jag fick också höra av läkare att jag måste äta mer för jag inte längre fick regelbunden mens.  Tror inte män verkligen tycker att en tunnhårig infertil kvinna är särskilt attraktivt. Under den perioden var jag mest osynlig för män.
  • Anonym (Elsy)
    Agda90 skrev 2024-10-22 13:17:54 följande:

Jag kan bara utgå ifrån mig själv. O h skillnaden på dig och mig är att jag inte vill ha en partner som har en kropp som riskerar att han blir sjuk. Dina ideal innebär en risk för kvinnans hälsa. När du förstår DET då kanske det går att diskutera med dig. 

Både över och undervikt är farligt för hälsan. Ingen av dom borde uppmuntras.
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-22 14:43:40 följande:
    Du bantade väl för hårt då.  De finns underviktiga som är hälsosamma och som inte tappar håret.
    Jag bantade inte, åtminstone var det aldrig min tanke.
    Var sällan hungrig, och när jag var det så prioriterade jag troligen inte särskilt bra mat. Har alltid haft lätt att gå ner, men svårt att gå upp i vikt.
Svar på tråden Kort man