• Anonym (Nr1)

Kort man

Varför nobbar ni kvinnor korta män?

• Svar på tråden Kort man
  • enola
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 13:29:44 följande:
    Skillnaden är att ni kvinnor kan gå ner i vikt och bli het. Men korta män kommer alltid att ses som osexiga av 9/10 kvinnor utan att aldrig någonsin kunna göra något åt det.  Finns inga bantningskurer eller piller för att få ner i lång. Ingen träning för att bli lång.
    So? Varför skulle någon vilja gå ner i vikt för att behaga dig? Jag tror att mulliga kvinnor föredrar att vara med någon som tycker om dem som de är, precis som korta män borde göra. Och det är inte oattraktivt att vara kort, men det är jävligt oattraktivt att vara bitter!
  • Anonym (Rob)
    enola skrev 2024-10-19 19:11:36 följande:
    So? Varför skulle någon vilja gå ner i vikt för att behaga dig? Jag tror att mulliga kvinnor föredrar att vara med någon som tycker om dem som de är, precis som korta män borde göra. Och det är inte oattraktivt att vara kort, men det är jävligt oattraktivt att vara bitter!
    Ja , så länge dessa kvinnor kan finna någon som älskar fläsk så...
    Men varför vill inte kvinnorna leva hälsosamt då kan man fråga sig ??  Det handlar ju inte bara om att behaga män.

Fast enligt 91 % av kvinnorna är de sexigaste männen över 180 cm.  

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast
  • Anonym (Amazonkvinna)
    enola skrev 2024-10-19 19:11:36 följande:
    Sorry, men det är oattraktivt att vara kort man enligt majoriteten av kvinnor.
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 00:46:28 följande:
    Inte konstigt att korta män får komplex när 90% av alla kvinnor föredrar långa män.
    Men att tjata om det gör väl ingen nytta direkt.
    Att man föredrar något är inte detsamma som att allt annat är uteslutet. Så kanske det är för dig, men inte för många andra.

Det finns så många andra kriterier som är viktigare.
    Personlighet
    Intelligens
    Utseendet (övriga)
    Vikt
    Charm
    Kompabilitet!!!!!

För mig är ögon och leende viktigast. Ett vackert och genuint leende kan få mig att smälta.

• Anonym (Ella)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 19:20:28 följande:
    Men varför vill inte kvinnorna leva hälsosamt då kan man fråga sig ??  Det handlar ju inte bara om att behaga män.

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast
    91% av 157 random människor (man kan ju inte garantera att alla som röstat faktiskt är kvinnor) säger faktiskt inte särkilt mycket.
  • Anonym (Amazonkvinna)

Nu måste jag bara få fråga... Vad är en "mullig" kvinna? Bmi över 20? 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Amazonkvinna) skrev 2024-10-19 19:23:46 följande:
    Nu måste jag bara få fråga... Vad är en "mullig" kvinna? Bmi över 20? 
    Har man hög fettprocent kan en kvinna vars mullig vid bmi 20.  Men skulle väl säga att de flesta blir mulliga vid bmi 22 eftersom de flesta kvinnor har för hög fettprocent då.
  • enola

Så länge de kan hitta nån som älskar DEM menar du? Alla är inte lika ytliga som du.

Och en liten undersökning på fl är knappast representativ för verkligheten. 
  • Anonym (Amazonkvinna)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 19:27:01 följande:
    Har man hög fettprocent kan en kvinna vars mullig vid bmi 20.  Men skulle väl säga att de flesta blir mulliga vid bmi 22 eftersom de flesta kvinnor har för hög fettprocent då.
    Fast många med BMI under 20 är inte speciellt hälsosamma heller. Ätstörningar härjar fritt i dom yngre åldrarna.

Nu är jag visserligen lastgammal (45+) och har ett bmi strax över 22. Med tanke på att jag tränar hyggligt hårt minst 3,5 timme per vecka skulle jag tro att jag är mer vältränad idag än då jag var 25, tränade betydligt mindre och hade bmi strax under 20.
  • Anonym (Annika)
    Anonym (Amazonkvinna) skrev 2024-10-19 19:33:55 följande:
    Fast många med BMI under 20 är inte speciellt hälsosamma heller. Ätstörningar härjar fritt i dom yngre åldrarna.

Nu är jag visserligen lastgammal (45+) och har ett bmi strax över 22. Med tanke på att jag tränar hyggligt hårt minst 3,5 timme per vecka skulle jag tro att jag är mer vältränad idag än då jag var 25, tränade betydligt mindre och hade bmi strax under 20.
    Du och Rob är hyfsat jämngamla enligt vad han sagt tidigare.

45+ är verkligen inte lastgammalt, möjligtvis i nedre delen av medelålder.

Mvh
    60-åring som tas för 50 för det mesta. 
    Känner mig inte alls gammal och skulle jag någon gång till äventyrs göra det så ser jag mig i spegeln och blir glad igen!
Svar på tråden Kort man