• Anonym (Nr1)

Kort man

Varför nobbar ni kvinnor korta män?

• Svar på tråden Kort man
  • Anonym (-)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-20 00:39:54 följande:
    Är FL en sexdejting sida?
    Verkligen inte. Klicka inte på länken, det är ett virus. Anmäl istället. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (-) skrev 2024-10-19 23:21:08 följande:

Beror på hurpass korta de är. Under 167 cm är lite för kort för mig. Annars är jag inte särskilt längdfixerad. Har gillat både korta och långa män. Är betydligt mer petig med kroppsvikt och hälsa. 

Kul att det finns kvinnor som tänker lite som jag.  Att längd är inte så viktigt men däremot vikt och hälsa.
  • Anonym (Annika)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 14:01:40 följande:
    Kul att det finns kvinnor som tänker lite som jag.  Att längd är inte så viktigt men däremot vikt och hälsa.
    Nåja, att du bryr dig om hälsa kan man ju diskutera.
  • Anonym (Jag)

Jag tycker det är osexigt. Omanligt. Alla har vi våra preferenser och jag går helt enkelt igång på långa män. Helst 190 och uppåt. Men kan nöja mig vid 185 också.
    Nuvarande pojkvän är 192 och rejäl kroppsbyggnad. Smaskens!

• Anonym (Ann)
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-20 14:12:11 följande:

Jag tycker det är osexigt. Omanligt. Alla har vi våra preferenser och jag går helt enkelt igång på långa män. Helst 190 och uppåt. Men kan nöja mig vid 185 också.

Preferenser är en sak men skulle du tycka det var ok att män uttryckte att kvinnor med vissa attribut (eller brist på dem) var osexiga och okvinnliga?
  • Anonym (Elsy)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-20 00:29:58 följande:
    Jag är 190 cm lång 
    Åh det förklarar saken !
    Jag trodde du var kort utifrån din fråga.
    Trodde det var en bitter kort man som ställt den 😂

Jag går hur som helst inte efter längd enbart ( vill förstås inte att han är kortare än mig). Min bror är 174 och har en tjej som är ca 182 cm. Han ser mycket bra ut och har en väldigt gullig personlighet. Så det är bara en myt ( i det stora hela) att män blir nobbade pga längd. 

Sen finns det kvinnor och män som har vissa saker som krav. Det betyder inte att det är en allmän åsikt. 
  • Anonym (Annika)
    Anonym (Elsy) skrev 2024-10-20 14:35:41 följande:
    Åh det förklarar saken !
    Jag trodde du var kort utifrån din fråga.
    Trodde det var en bitter kort man som ställt den 😂

Jag går hur som helst inte efter längd enbart ( vill förstås inte att han är kortare än mig). Min bror är 174 och har en tjej som är ca 182 cm. Han ser mycket bra ut och har en väldigt gullig personlighet. Så det är bara en myt ( i det stora hela) att män blir nobbade pga längd. 

Sen finns det kvinnor och män som har vissa saker som krav. Det betyder inte att det är en allmän åsikt. 
    Nej, det är ingen myt.
    Däremot finns det inga regler utan undantag.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-20 14:12:11 följande:

Jag tycker det är osexigt. Okvinnligt.  Alla har vi våra preferenser och jag går helt enkelt igång på smala kvinnor.  Helst BMI 19 och nedåt.  Men kan nöja mig med BMI 20 också om hon är vältränad.

Mitt ex hade BMI 18,5.  Smaskens!
  • Anonym (Annika)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 15:00:38 följande:
    Jag tycker det är osexigt. Okvinnligt.  Alla har vi våra preferenser och jag går helt enkelt igång på smala kvinnor.  Helst BMI 19 och nedåt.  Men kan nöja mig med BMI 20 också om hon är vältränad.

Mitt ex hade BMI 18,5.  Smaskens!
    Synd att det tog slut då, var det hon som dumpade dig?
    Hur lång var hon?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Annika) skrev 2024-10-20 15:10:44 följande:
    Synd att det tog slut då, var det hon som dumpade dig?
    Hur lång var hon?
    168
Svar på tråden Kort man