• Anonym (Nr1)

Kort man

Varför nobbar ni kvinnor korta män?

• Svar på tråden Kort man
  • Anonym (Rob)
    Anonym (-) skrev 2024-10-20 17:56:55 följande:

Nja, jag vill ju inte ha en man som är för mager heller. En sund mängd kroppsfett är ju alltid nödvändigt att ha och gärna sunda kost och träningsvanor för ett långt och lyckligt liv.

Men jag skulle ändå föredra normalslank och ingen mage. Något som är svårt att hitta hos typ alla män över 35. 
    Sen om mannen är 170 eller 190 cm i längd gör ingen större skillnad. Så länge han har en vettig personlighet så. Men många negligerar sin hälsa efter en viss ålder. Väldigt trist att det blir så.

Jag ser många vältränade män på gymmet. Även de över 35 år.   Så jag har svårt att se att du skulle ha svårt att hitta en normal slank man ?

Kvinnor däremot. Där är de flesta överviktiga som jag ser både på gymmet och överallt.  Jag undrar varför det är så ...
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 15:29:35 följande:
    Fast det är inte okej att vara öppen med det. Det verkar otroligt känsligt med vikt för kvinnor.  Jag vet inte hur det är dig om du är öppen med att du gillar långa män ? Detta är endast något jag känner mig trygg med att säga pp ett anonymt forum.  
    Ja, jag brukar inte hymla med det iallafall. Folk som känner mig vet mina preferenser. 
    Sen kan ju jag personligen tycka att det är lite märkligt att ha ett ideal som är direkt ohälsosamt. Ett så lågt bmi betyder att personen är underviktig, mager. Och det är inte hälsosamt. Precis som övervikt är ohälsosamt. 

Jag har ett bmi på precis under 21 så i dina ögon är jag tjock. I mina ögon är jag högst vanlig. Och enligt bmi fullt normalviktig
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Elsy) skrev 2024-10-20 18:24:21 följande:

Blir kvinnor arga för att du säger att du föredrar tjejer med ett BMI under 20?

Ingen skulle bli arg om en man föredrar en tjej med BMI  över 30, så varför blir dom arga för det? Det låter rätt underligt faktiskt.

Det räcker med att jag antyder att vikten spelar roll. Tex, genom att fråga efter en helkroppsbild...  Så blir de sura och sen blockar.  Verkar oerhört känsligt.  Inte beter jag mig så när kvinnor frågar hur lång jag är...
  • Anonym (-)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 18:38:23 följande:
    Jag ser många vältränade män på gymmet. Även de över 35 år.   Så jag har svårt att se att du skulle ha svårt att hitta en normal slank man ?

Kvinnor däremot. Där är de flesta överviktiga som jag ser både på gymmet och överallt.  Jag undrar varför det är så ...
    De där männen på gym är ett undantag. Svårt att se dem ute i riktiga livet, särskilt om de är i medelåldern och uppåt.
    Gym är ingen lämplig plats att närma sig män på heller. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 18:34:17 följande:
    1. Bukfett är farligare för kvinnor. Övervikt ökar risken för komplikationer vid graviditet. Sett till fettprocent är 70% av kvinnorna överviktiga.  Vilket gör att det ser mycket mer allvarligt ut för kvinnor. Dessutom ökar övervikt mest bland unga kvinnor. 

2. Väldigt många män tränar. Betydligt fler än kvinnor. Det är bara att titta på valfritt motionslopp, utom de som bara har kvinnliga deltagare. Eftersom män tränar mer och ar lättare att bygga muskler. Muskler väger dessutom mer än fett. Så hamnar många män på övervikt.  Jag själv har tex gått från bmi 19 till 23 på 5 års gymträning.  
    Men absolut finns många män som har för mycket kaffe också.

3. Jag bryr mig mer om kvinnor.
    Ökad muskelmassa kan också vara farligt. Det snabbar på cellerna så det ger en tidigare död. En av förklaringarna till att män lever kortare
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-20 18:42:29 följande:
    Ökad muskelmassa kan också vara farligt. Det snabbar på cellerna så det ger en tidigare död. En av förklaringarna till att män lever kortare
    Oj, du får väldigt gärna länka studier på det .

Det jag har läst är precis tvärtom. Eller syftar du på kroppsbyggare som tar preparat som anabola?

www.npr.org/2024/03/11/1237665808/strength-training-does-more-than-build-muscle-its-hidden-benefits-are-massive

It shows that people who do strength training actually live longer. The study is based on the habits of about 400,000 adults in the U.S., and researchers found people who did strength training 2 to 3 times a week had about a 20% reduced risk of premature death. And this is likely explained by a whole bunch of health benefits that come from making our muscles stronger. I spoke to one of the study authors, Dr. Martha Gulati. She's a preventive cardiologist at Cedars-Sinai in Los Angeles.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 18:46:27 följande:
    Oj, du får väldigt gärna länka studier på det .

Det jag har läst är precis tvärtom. Eller syftar du på kroppsbyggare som tar preparat som anabola?

www.npr.org/2024/03/11/1237665808/strength-training-does-more-than-build-muscle-its-hidden-benefits-are-massive

It shows that people who do strength training actually live longer. The study is based on the habits of about 400,000 adults in the U.S., and researchers found people who did strength training 2 to 3 times a week had about a 20% reduced risk of premature death. And this is likely explained by a whole bunch of health benefits that come from making our muscles stronger. I spoke to one of the study authors, Dr. Martha Gulati. She's a preventive cardiologist at Cedars-Sinai in Los Angeles.
    Det var typ vetenskapen värld eller nåt sånt program jag såg det. Kan ha varit ämnesomsättningen med men jag tror det var nått med cellerna de blir mer stressade ju mer muskelmassa. Och det kan säkert vara en hälsofördel med muskler men man måste kanske inte ha stora mängder av det
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-20 18:57:59 följande:
    Det var typ vetenskapen värld eller nåt sånt program jag såg det. Kan ha varit ämnesomsättningen med men jag tror det var nått med cellerna de blir mer stressade ju mer muskelmassa. Och det kan säkert vara en hälsofördel med muskler men man måste kanske inte ha stora mängder av det
    Ok, bästa sättet att förlänga livet är dock att begränsa kaloriintaget.

www.vetenskaphalsa.se/langt-och-friskt-liv-anda-till-slutet/

? Det finns många sätt att gå ner i vikt, men att äta långsamt och sluta äta när man är 80 procent mätt är något som bevisat kan förlänga livet.

Okinawa tillhör en av världens fyra blå zoner där det finns ovanligt många 100-åringar.

? Gemensamma nämnare för områden där folk lever längre är att man bland annat har ett måttligt intag av kalorier och alkohol samt är fysiskt aktiva. Studier har också visat att man kan få möss att leva längre genom att begränsa deras kaloriintag. En sänkning av kalorier med runt 20 procent, leder till betydligt längre liv och frånvaro av sjukdomar.
  • Anonym (Fixering av utseende!)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 18:34:17 följande:
    1. Bukfett är farligare för kvinnor. Övervikt ökar risken för komplikationer vid graviditet. Sett till fettprocent är 70% av kvinnorna överviktiga.  Vilket gör att det ser mycket mer allvarligt ut för kvinnor. Dessutom ökar övervikt mest bland unga kvinnor. 

2. Väldigt många män tränar. Betydligt fler än kvinnor. Det är bara att titta på valfritt motionslopp, utom de som bara har kvinnliga deltagare. Eftersom män tränar mer och ar lättare att bygga muskler. Muskler väger dessutom mer än fett. Så hamnar många män på övervikt.  Jag själv har tex gått från bmi 19 till 23 på 5 års gymträning.  
    Men absolut finns många män som har för mycket kaffe också.

3. Jag bryr mig mer om kvinnor.
    Varför bryr du dig mer om kvinnor?
    Har du inte manliga vänner och släktingar som du bryr dig lika mycket om som kvinnliga vänner och släktingar?

Varför bryr du dig så mycket om kvinnors BMI förutom dom du känner och bryr dig om och dom kvinnor du attraheras av?

Varför bryr du dig om random kvinna eller kvinnor i grupp?
    Varför bryr du dig inte om random man eller män i grupp?

Ja fetma är farligt men de flesta är inte feta utan har ett par extra kilon.
    Nej det är inte bra och ett växande hälsoproblem  i världen men kvinnors
    övervikt är inte värre än mäns som du inte ens nämner.

Du får som sagt attraheras av vem du vill men du vill ha kvinnor precis på gränsen till undervikt. BMI 18,5-25 är normal.
    BMI 18 uppmanas prata med sjukvården.

Det är inte bättre att ha undervikt än att ha ett par kilos övervikt ( typ 5 kg)
    Tro mig som haft ätstörning och träffat många kvinnor i samma sits i diskussionsgrupper.

Alla vet att övervikt är dåligt men undervikt är inte heller bra och några kilos övervikt kan vara bättre än undervikt om du blir sjuk t ex.

Ja fetma är väldigt farligt men du går på kvinnor som har ett normalt BMI så antingen är du besatt eftersom du resonerar precis som personer med ätstörning gör eller så vill du bara skamma kvinnor av någon anledning och klaga på deras utseenden om dom har ett par kilos övervikt.
    Bra att du vill att folk ska må bra men att du bryr dig så mycket om random kvinna som har ett par kilos övervikt är ju att vara besatt av andra okända personers vikt.
    Varför bryr du dig om okända kvinnors vikt?
    de flesta oroar sig inte för okända personers vikt dom ser på bussen eller affären 
    speciellt inte som du som ser dom flesta över 50 % runt dig som överviktiga,
    till på köpet bara kvinnor du ser som överviktiga fast fler är män, du förstår att det inte är normalt eller hur? 
    Så antingen resonerar du som folk som har ätstörning eller så vill du av någon anledning klaga på kvinnors utseende, för var det okända personers hälsa du brydde dig om skulle du även bry dig om mäns hälsa.
    Är inte dina manliga vänners och släktingars hälsa lika viktig som dina kvinnliga släktingars och vänners hälsa?

Skilj på kvinnors hälsa och vilka kvinnor du attraheras av,
    ingen bryr sig om vilka kvinnor du attraheras av, andra män attraheras av
    andra kvinnor än du precis som kvinnor attraheras av olika män
    men blanda inte inte kvinnor som grupps hälsa med vilka du attraheras av.
    Det blir lite överdrivet att du oroar dig för kvinnor du ser med ett par kilo extra.
    Då är du ju verkligen besatt av vikt. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-20 18:57:59 följande:
    Ok, det fanns ett program om ämnesomsättning. Måste varit de då...
Svar på tråden Kort man