• Anonym (Nr1)

Kort man

Varför nobbar ni kvinnor korta män?

• Svar på tråden Kort man
  • Anonym (Annika)
    Anonym (H) skrev 2024-10-19 17:22:13 följande:
    Vad konstigt, jag känner till ganska många relationer där mannen är kortare än kvinnan. Så att det skulle vara kört stämmer inte alls. Det är snarare ren lögn. Men har man din inställning är det nog kört men det är en annan sak.
    Jag vet inte en enda, och har aldrig gjort.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Annika) skrev 2024-10-19 17:51:03 följande:
    Nåja, alla blir nog inte vad du kallar för "het" även om de skulle gå ner i vikt.
    Eller är det den enda preferens du har, att kvinnan ska vara smal?

Kvinnan i fråga kanske inte är intresserad av att vara ögongodis för okända män heller.

Att du aldrig kommer att bli ögongodis för kvinnor är det som det är med. Möjligtvis på bild men jag tvivlar på det, hade du sett bra ut så hade du nog inte hållt på som du gör.

För övrigt var min första make 174 cm, på pricken lika lång som jag. Tänk att vår son blev en dm till! Han växte efter mig såklart.  Det var ju bra.

Idag attraheras jag inte av korta män längre. Mina krav har ökat med åldern och min man är en dm längre, det är SÅ sexigt!
    Nej, smal är bara grunden. Sen kommer andra preferenser.  

Hade du blivit ledsen om din son hade blivit lika lång som sin far?  

Ja, du får tycka att det är sexigt att din man är lång.
    Precis , som jag tycker det är SÅ sexigt med smala och slanka tjejer !!
  • Anonym (Annika)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 18:03:51 följande:
    Nej, smal är bara grunden. Sen kommer andra preferenser.  

Hade du blivit ledsen om din son hade blivit lika lång som sin far?  

Ja, du får tycka att det är sexigt att din man är lång.
    Precis , som jag tycker det är SÅ sexigt med smala och slanka tjejer !!
    Nej, jag hade inte blivit ledsen. Men jag är glad att det blev som det blev.

Får jag fråga vilka fler preferenser du har?
  • Anonym (Lilo)

Jag har ingenting emot korta killar. Hellre kort och snygg än lång och ful. 

• Anonym (Amazonkvinna)

Det är lite lustigt och samtidigt lite sorgligt att längden på mannen ska vara en så stor grej som det är. Det låter nästan som kvinnor vill skryta med att deras man är 10 eller 20 cm längre än dom trots att han i övrigt skulle kunna vara skitful, alkoholist, korkad, elak, trist personlighet eller vad som helst. Längd trumfar allt för män. Antar att det är samma för riktigt snygga kvinnor. Dom får ha många fler brister än normalsnygga kvinnor.

• Anonym (Hm)

Längden har ingen betydelse. 

• Anonym (Nja)

Längden är en grej för kvinnor! Så är det bara. Det är väl nåt biologiskt.. 

Däremot så är ju längden liksom inte allt. Känner till massor av korta män som inte är singlar...

• Anonym (Ann)
    Anonym (Annika) skrev 2024-10-19 17:52:12 följande:
    Jag vet inte en enda, och har aldrig gjort.
    Antar att ditt umgänge är rätt begränsat. Känner också många par där mannen är kortare. Men det är klart att i de flesta fall är mannen längst. Men långt ifrån alltid.
  • Anonym (Nja)

Alltså vad fn jag skulle säga att en majoritet av alla alphamales jag träffat på är normallånga eller kortare än normallångt.

• Anonym (Annika)
    Anonym (Ann) skrev 2024-10-19 18:43:54 följande:
    Antar att ditt umgänge är rätt begränsat. Känner också många par där mannen är kortare. Men det är klart att i de flesta fall är mannen längst. Men långt ifrån alltid.
    Du antar du fel.
    Jag har suttit här och funderat men kommer faktiskt inte på ett enda par.
    Inte nu, inte någonsin.

Givetvis finns de, men inte bland mina vänner och bekanta.
Svar på tråden Kort man