• Anonym (Nr1)

Kort man

Varför nobbar ni kvinnor korta män?

• Svar på tråden Kort man
  • Anonym (Bibbis)

Det gör jag inte. Bittra och sura män går däremot fetbort.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Linda) skrev 2024-10-19 09:18:52 följande:
    Så då har vi återigen hamnat i en diskussion där gnälliga män får ha vilka grisiga preferenser som helst men kvinnor får inte ha det för då är vi elaka....
    Haha, är det någon som har grisiga preferenser så är det väl kvinnor!   En man kan inte påverka sin längd. Men kvinnor kan gå ner i vikt ! 
    Och nu får absolut ha preferenser. Men det är en sjuk dubbelmoral att ha preferens om något som en man aldrig kan påverka.  Men ni har alla möjligheter att bli het genom att gå ner i vikt!  Så tala inte om grisiga preferenser när själv har de grisigaste av preferenser!
  • Core

Det finns korta och det finns långa som inte träffar någon. Den gemensamma nämnaren generellt sätt är inte längd, utan bristande självförtroende och komplex som lyser om personligheten mer än du själv förstår.

Tjocka kvinnor är inte attraktiva, men helt plötsligt stöter man på nån med en otrolig utstrålning och karisma som överglänser fysiska attribut. Och från första början kanske det är att tjocka kvinnor antingen bär ett komplex som utlyser passiv aggressivitet som tvingar sig på omgivningen med sin uppenbarelse och säger jag är tjock, men du ska bara hålla käften eller så är det flackande blick och skam. Eller så är det något annat.

Min poäng är att när du på ett komplex, så blir du oattraktiv oavsett hur hanteringen av det komplexet är, det är inget man kan fejka bort. Och människor med attribut utanför det vi kan kalla normen har i större utsträckning problem med sig själva.

• Anonym (Rob)
    enola skrev 2024-10-19 09:46:31 följande:
    Och vissa kvinnor (vissa, inte alla!) faller inte för korta män. Vad är skillnaden? Är det bara du som får ha preferenser?
    Skillnaden är att ni kvinnor kan gå ner i vikt och bli het. Men korta män kommer alltid att ses som osexiga av 9/10 kvinnor utan att aldrig någonsin kunna göra något åt det.  Finns inga bantningskurer eller piller för att få ner i lång. Ingen träning för att bli lång.
  • Core
    Core skrev 2024-10-19 13:28:10 följande:

Det finns korta och det finns långa som inte träffar någon. Den gemensamma nämnaren generellt sätt är inte längd, utan bristande självförtroende och komplex som lyser om personligheten mer än du själv förstår.

Tjocka kvinnor är inte attraktiva, men helt plötsligt stöter man på nån med en otrolig utstrålning och karisma som överglänser fysiska attribut. Och från första början kanske det är att tjocka kvinnor antingen bär ett komplex som utlyser passiv aggressivitet som tvingar sig på omgivningen med sin uppenbarelse och säger jag är tjock, men du ska bara hålla käften eller så är det flackande blick och skam. Eller så är det något annat.

Min poäng är att när du på ett komplex, så blir du oattraktiv oavsett hur hanteringen av det komplexet är, det är inget man kan fejka bort. Och människor med attribut utanför det vi kan kalla normen har i större utsträckning problem med sig själva.

bär, inte när, jävla piss sida 
  • Anonym (G)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 13:29:44 följande:
    Skillnaden är att ni kvinnor kan gå ner i vikt och bli het. Men korta män kommer alltid att ses som osexiga av 9/10 kvinnor utan att aldrig någonsin kunna göra något åt det.  Finns inga bantningskurer eller piller för att få ner i lång. Ingen träning för att bli lång.
    Så om en väldigt fet kvinna kan visa dig ett läkarintyg på att övervikten beror på medincinsk orsak friar du genast?
  • Anonym (G)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 13:29:44 följande:
    Och den feta kvinnan trivs kanske som hon är och har ingen lust att svälta för din skull.

Dina åsikter att kvinnor ska ta någon som de finner oattraktiva medan du vill inte ha någon du finner oattraktiv är ologisk och det är om någonting som kan kallas dubbelmoral...

Ska en kvinna som trivs med sin vikt banta för att kunna välja en man hon inte vill ha?

Istället av att se ut som hon vill och välja en man hon finner attraktiv?

Varför skulle hon? 
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 13:26:59 följande:
    Haha, är det någon som har grisiga preferenser så är det väl kvinnor!   En man kan inte påverka sin längd. Men kvinnor kan gå ner i vikt ! 
    Och nu får absolut ha preferenser. Men det är en sjuk dubbelmoral att ha preferens om något som en man aldrig kan påverka.  Men ni har alla möjligheter att bli het genom att gå ner i vikt!  Så tala inte om grisiga preferenser när själv har de grisigaste av preferenser!
  • Anonym (Oktober 2024)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-19 06:04:35 följande:

Morgan Johansson verkar inte ha problem med att skaffa längre tjejer i alla fall. Hans fru måste ju vara minst 1.70.

Han är född på 1970 talet. Yngre män har fått det svårare 
  • Anonym (Oktober 2024)
    Hjelm skrev 2024-10-18 23:55:09 följande:

Gör vi?

Jag har aldrig nobbat en man för att han är kort. Jag har haft flera pojkvänner som är jämnlånga eller kortare än mig.

Däremot har jag väl nobbat en och annan kort man som är självömkande och bitter på grund av sin längd och helt fixerad av den.

Det är attityden det handlar om.

Attityd som påverkas av vilket längd man har. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 13:26:59 följande:
    DET om något är väl en sunkigt grisig preferens att förvänta sig att nån bantar sig ner till osund vikt bara för att behaga dig? 
    Varför skulle nån göra det? 

Komplex jobbar man på men du är inte villig att göra ett skit tillbaka för då blir du gnällig och tycker vi har dubbelmoral som har mage att ställa krav. 

Vi är många som mer än gärna dejtar kortare män men ingen nånsin kommenterar det faktum att vi finns. 
    Om fyra smala kvinnor skulle vilja ha dig skulle du ändå inte välja någon för då är det plötsligt nåt annat som inte duger.. dom är för långa förmodligen... 

Dubbelmoral much? 
Svar på tråden Kort man