• Anonym (Nr1)

Kort man

Varför nobbar ni kvinnor korta män?

• Svar på tråden Kort man
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Hannes Thörd) skrev 2024-10-19 00:09:53 följande:
    Vad gör han då? Firar detta faktum, eller gnäller?

Hur mycket tror du att han måste ha rätt på ett forum innan han vinner och brudarna klänger på honom? Strategin är det ju inga fel på?
    Nej, det är inte så mycket att göra åt. Men man kan väl svara ärligt, iaf.  
    Alla har inte lika stor chans.  Tjejer kan banta och bli attraktiva medan korta män får finna sig i att vara osexig.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Rob)
    Anonym (I) skrev 2024-10-18 23:27:52 följande:

Dejtar inte korta män med trist attityd. Oftast känns det som att de som är kortare än mig eller bara nån cm längre  antingen har mindervärdeskomplex eller blir besvärade av att jag är längre.
    Såna personligheter är inte kul att dejta.

På vilket sätt har de visat mindervärdeskomplex?

Jag upplever precis tvärtom att tjejer har problem/komplex med att vara länge än killen.
  • Anonym (I)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 00:23:40 följande:
    På vilket sätt har de visat mindervärdeskomplex?

Jag upplever precis tvärtom att tjejer har problem/komplex med att vara länge än killen.
    De tjatar om längden hela tiden, påpekar skoval, sträcker på sig extra för att se om de är längre. Frågar om det är ok med deras längd upprepade gånger, beklagar sig över att de är så korta osv.
  • Anonym (I)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-18 23:44:49 följande:
    Så är det
    Så din tråd handlar egentligen om att män vill ha kvinnor som är 20 cm kortare?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (I) skrev 2024-10-19 00:41:47 följande:
    De tjatar om längden hela tiden, påpekar skoval, sträcker på sig extra för att se om de är längre. Frågar om det är ok med deras längd upprepade gånger, beklagar sig över att de är så korta osv.
    Inte konstigt att korta män får komplex när 90% av alla kvinnor föredrar långa män.
    Men att tjata om det gör väl ingen nytta direkt.
  • Anonym (I)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 00:46:28 följande:
    Inte konstigt att korta män får komplex när 90% av alla kvinnor föredrar långa män.
    Men att tjata om det gör väl ingen nytta direkt.
    Nej läser man såna här trådar så verkar merparten av kvinnorna som nekat korta män ha gjort det pga mannens personlighet och förhållande till sin egen korthet. Enbart en mindre del har nekat pga enbart den faktiska längden.
    Jag var själv öppen för kortare män till att börja med, även om jag föredrog längre. Men efter flertalet misslyckade dejter med män som återkommer till sin längd så tenderar jag ännu mer att välja bort det. 
    Han behöver ha en extra intressant profil om jag ska svajpa på honom om han är kortare än medel.
  • Fjäril kär

Exakt vilken längd är egentligen för kort? Hur många centimeter pratar vi om? Och enligt vem är det för kort?  

På riktigt är det INGEN nånsin som ser skillnad på om nån är 171 eller 173 cm. Testa själv och avgör längden på dom i kön till bussen tex.. fråga sen hur lång dom är...

Jag är 165 cm lång. Är jag för kort eller lång? Jämfört med vem?  

• Anonym (Rob)
    Anonym (I) skrev 2024-10-19 00:52:39 följande:
    Nej läser man såna här trådar så verkar merparten av kvinnorna som nekat korta män ha gjort det pga mannens personlighet och förhållande till sin egen korthet. Enbart en mindre del har nekat pga enbart den faktiska längden.
    Jag var själv öppen för kortare män till att börja med, även om jag föredrog längre. Men efter flertalet misslyckade dejter med män som återkommer till sin längd så tenderar jag ännu mer att välja bort det. 
    Han behöver ha en extra intressant profil om jag ska svajpa på honom om han är kortare än medel.
    Det är väl inte konstigt att kortare män är fundersam över längden då kvinnor generellt inte vill dejta kortare män. De vill väl bara bekräfta att du är ok med det ? För 99% av alla kvinnor vill inte dejta en kortare man.
Svar på tråden Kort man