Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Kort man

Dejtar inte korta män med trist attityd. Oftast känns det som att de som är kortare än mig eller bara nån cm längre  antingen har mindervärdeskomplex eller blir besvärade av att jag är längre.
    Såna personligheter är inte kul att dejta.

• Anonym (I)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-18 23:34:55 följande:
    Ok, om kvinnan är 20 cm kortare än mannen, är det inga problem. Intressant
    Oj, hoppas inte de Flesta män håller med dig, jag som är nästan 180 får ju väldigt litet urval om de flesta män tycker kvinnan ska vara 20 cm kortare?
  • Anonym (I)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 00:23:40 följande:
    På vilket sätt har de visat mindervärdeskomplex?

Jag upplever precis tvärtom att tjejer har problem/komplex med att vara länge än killen.
    De tjatar om längden hela tiden, påpekar skoval, sträcker på sig extra för att se om de är längre. Frågar om det är ok med deras längd upprepade gånger, beklagar sig över att de är så korta osv.
  • Anonym (I)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-18 23:44:49 följande:
    Så är det
    Så din tråd handlar egentligen om att män vill ha kvinnor som är 20 cm kortare?
  • Anonym (I)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 00:46:28 följande:
    Inte konstigt att korta män får komplex när 90% av alla kvinnor föredrar långa män.
    Men att tjata om det gör väl ingen nytta direkt.
    Nej läser man såna här trådar så verkar merparten av kvinnorna som nekat korta män ha gjort det pga mannens personlighet och förhållande till sin egen korthet. Enbart en mindre del har nekat pga enbart den faktiska längden.
    Jag var själv öppen för kortare män till att börja med, även om jag föredrog längre. Men efter flertalet misslyckade dejter med män som återkommer till sin längd så tenderar jag ännu mer att välja bort det. 
    Han behöver ha en extra intressant profil om jag ska svajpa på honom om han är kortare än medel.
  • Anonym (I)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 01:44:19 följande:
    Det är väl inte konstigt att kortare män är fundersam över längden då kvinnor generellt inte vill dejta kortare män. De vill väl bara bekräfta att du är ok med det ? För 99% av alla kvinnor vill inte dejta en kortare man.
    Nej det konstiga är när de tjatar om det och gör det till en grej. De Gör det konstigt. DE får det att bli konstigt och obekvämt.
  • Anonym (I)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-19 23:17:02 följande:
    Varför går en kortare man bort? Varför ingen attraktion? Jag blir attraherad av korta kvinnor, gärna 30, 40 cm kortare än vad jag är.
    Blir du attraherad av betydligt längre kvinnor?
  • Anonym (I)
    Bunny s skrev 2024-10-22 07:02:50 följande:
    Svår fråga du ställer. Vissa saker attraheras man av och vissa inte. Det är ju samma sak som att en del attraheras av övervikt, andra inte, en del av silikonbröst och för andra går det bort osv. Listan kan ju göras hur lång som helst.
    Och lite märkligt av ta att ifrågasätta kvinnor som vill ha längre män när han själv vill ha korta kvinnor mellan 150-160 cm..
Svar på tråden Kort man