• Anonym (Nr1)

Kort man

Varför nobbar ni kvinnor korta män?

• Svar på tråden Kort man
  • Fjäril kär
    Anonym (Oktober 2024) skrev 2024-10-19 13:59:38 följande:
    Attityd som påverkas av vilket längd man har. 
    Fel. Självförtroende och självkänsla styr. Finns många korta män som inte bryr sig ett skit om längd åt ena eller andra hållet. 

Tänk på alla korta sydländska män tex som är ihop med långa kvinnor .. 
  • Anonym (Maria)

Därför jag får inte samma känsla. Jag tänder på utpräglad könsdimorfism och att känna mig liten mot mannen. Och dessutom känslan att krypa in i famnen på en riktigt stor man eller när han lyfter upp mig och kramar om mig är så underbar och mysig. (Och börja inte tjata om betydelsen av personlighet och inre egenskaper nu, att de sakerna ska klicka är givetvis en självklarhet)

• Harnok

Kvinnor väljer nog bort korta män för att idealet för män är att vara medellängd eller längre. Precis som kvinnor och vikt, men undantag finns ju där killar gillar tjocka tjejer också.

Men ja vi korta killar har det betydligt svårare.

• Anonym (U)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 01:59:41 följande:
    Vet inte var du syftar med längdliga. För det det finns inge sån. Då korta kvinnor söker långa män lika mycket som långa kvinnor.

Eftersom 91% av kvinnorna söker en man över 180cm.  Kvinnas egna längd kvittar med andra ord.
    Var hämtar du de siffrorna?
  • Anonym (H)

Definiera kort man. Vissa menar att 170 cm är kort. Andra att 150 cm är kort.

• Anonym (Nr1)
    Anonym (H) skrev 2024-10-19 17:06:56 följande:

Behövs inte. Det räcker att mannen är kortare, så är det kört. Om kvinnan är kortare än mannen är det ok. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-19 17:18:14 följande:
    Behövs inte. Det räcker att mannen är kortare, så är det kört. Om kvinnan är kortare än mannen är det ok. 
    Vad konstigt, jag känner till ganska många relationer där mannen är kortare än kvinnan. Så att det skulle vara kört stämmer inte alls. Det är snarare ren lögn. Men har man din inställning är det nog kört men det är en annan sak.
  • Harnok
    Anonym (H) skrev 2024-10-19 17:06:56 följande:

Det är ju individuell bedömning. Men en kille som är under 1.70 är ju kort enligt mig och de flesta kvinnor. Hade en tjejkompis som kallade en kille som flirtade med henne som kort (uppskattar hans längd till runt 175cm).
  • Anonym (Osexigt)

För jag kan och vill så osexigt med män under 180cm.

• Anonym (Annika)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 13:29:44 följande:
    Skillnaden är att ni kvinnor kan gå ner i vikt och bli het. Men korta män kommer alltid att ses som osexiga av 9/10 kvinnor utan att aldrig någonsin kunna göra något åt det.  Finns inga bantningskurer eller piller för att få ner i lång. Ingen träning för att bli lång.
    Nåja, alla blir nog inte vad du kallar för "het" även om de skulle gå ner i vikt.
    Eller är det den enda preferens du har, att kvinnan ska vara smal?

Kvinnan i fråga kanske inte är intresserad av att vara ögongodis för okända män heller.

Att du aldrig kommer att bli ögongodis för kvinnor är det som det är med. Möjligtvis på bild men jag tvivlar på det, hade du sett bra ut så hade du nog inte hållt på som du gör.

För övrigt var min första make 174 cm, på pricken lika lång som jag. Tänk att vår son blev en dm till! Han växte efter mig såklart.  Det var ju bra.

Idag attraheras jag inte av korta män längre. Mina krav har ökat med åldern och min man är en dm längre, det är SÅ sexigt!
Svar på tråden Kort man