• Anonym (Nr1)

Kort man

Varför nobbar ni kvinnor korta män?

• Svar på tråden Kort man
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-20 17:10:49 följande:
    Över 33 % alltså vid BMI 22?
    Du var exempel på feta kvinnor på hemsidan där med med BMI 22.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Fixering av utseende!) skrev 2024-10-20 17:13:03 följande:

Folkhälsomyndigheten:

56 procent av männen och 41 procent av kvinnorna i åldern 16?84 år har övervikt eller fetma.

Räknar du i fettprocent så leder kvinnorna.  Där 70% är feta.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 17:14:24 följande:
    Du var exempel på feta kvinnor på hemsidan där med med BMI 22.
    Är 33 % gränsen? Förstod du vad jag frågade om? 32% är alltså ok?
  • BeautifulLiz
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 17:15:15 följande:
    Kan du inte bara sluta?
    Du erkänner själv att du bara vågar sprida din skit anonymt, dubbelanonymt till och med, på nätet.

Du är en fegis som inte står upp för dina åsikter. 
    Lågt.
    Jävligt lågt.

Och jag behöver inte vara dubbelanonym för att säga det.
    För övrigt väntar jag ännu på svar i den andra tråden där du fegade ur.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-20 17:17:01 följande:
    Är 33 % gränsen? Förstod du vad jag frågade om? 32% är alltså ok?
    Jag tycker den definitionen är väldigt konservativ. Man ser ju på bilderna att kvinnorna är feta.
  • Anonym (Fixering av utseende!)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 17:15:15 följande:
    Rob du måste skilja på övervikt och fetma, det är inte samma sak.
    Se info ifrån 1177.

Men varför tar du bara upp kvinnor?
    Bryr du dig inte om mäns hälsa?
    Du skriver bara om kvinnor hela tiden?
    En sak att du attraheras av smala kvinnor, det är din sak men sen
    tar du upp hälsoaspekter för enbart kvinnor och är det kvinnor som grupp
    hälsa du ska diskutera borde ju även mäns hälsa vara något du funderar på.

Det blir som två diskussioner:
    Den ena vad som är hälsosamt för kvinnor som grupp och då borde även vad som är hälsosamt för män vara intressant.
    Den andra är vad för kvinnor du attraheras av och att du då tar upp att du attraheras av smala kvinnor och då inte tar upp män.

Att du attraheras av smala/magra kvinnor är din ensak, det får du göra så mycket du vill.
    Ska du diskutera vad som är hälsosamt för kvinnor som grupp måste du skilja på normalvikt, undervikt, övervikt och fetma.
    Då borde du även vara intresserad av mäns hälsa eftersom fler män än kvinnor har övervikt och jag antar att du har både kvinnliga och manliga släktingar och kvinnliga och manliga vänner som du borde vara lika orolig för då du nästan verkar besatt av BMI.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, var jag själv besatt och fick ätstörning och vägde till slut för lite.
    Det är fler kvinnor(flickor) än män (pojkar) som får ätstörningar men det ökar bland unga män, många killar som sportar på hög nivå.

Ditt sätt att skriva om kvinnors BMI låter väldigt mycket precis som personer som har ätstörningar, du verkar nästan besatt.
  • Anonym (-)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 14:01:40 följande:
    Kul att det finns kvinnor som tänker lite som jag.  Att längd är inte så viktigt men däremot vikt och hälsa.

Nja, jag vill ju inte ha en man som är för mager heller. En sund mängd kroppsfett är ju alltid nödvändigt att ha och gärna sunda kost och träningsvanor för ett långt och lyckligt liv.

Men jag skulle ändå föredra normalslank och ingen mage. Något som är svårt att hitta hos typ alla män över 35. 
    Sen om mannen är 170 eller 190 cm i längd gör ingen större skillnad. Så länge han har en vettig personlighet så. Men många negligerar sin hälsa efter en viss ålder. Väldigt trist att det blir så.

• Anonym (Elsy)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 15:29:35 följande:
    Fast det är inte okej att vara öppen med det. Det verkar otroligt känsligt med vikt för kvinnor.  Jag vet inte hur det är dig om du är öppen med att du gillar långa män ? Detta är endast något jag känner mig trygg med att säga pp ett anonymt forum.  

Blir kvinnor arga för att du säger att du föredrar tjejer med ett BMI under 20?

Ingen skulle bli arg om en man föredrar en tjej med BMI  över 30, så varför blir dom arga för det? Det låter rätt underligt faktiskt.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 17:25:58 följande:
    Jag tycker den definitionen är väldigt konservativ. Man ser ju på bilderna att kvinnorna är feta.
    Det var du som drog upp fettprocent som att det skulle ha någon betydelse 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Fixering av utseende!) skrev 2024-10-20 17:34:00 följande:
    Rob du måste skilja på övervikt och fetma, det är inte samma sak.
    Se info ifrån 1177.

Men varför tar du bara upp kvinnor?
    Bryr du dig inte om mäns hälsa?
    Du skriver bara om kvinnor hela tiden?
    En sak att du attraheras av smala kvinnor, det är din sak men sen
    tar du upp hälsoaspekter för enbart kvinnor och är det kvinnor som grupp
    hälsa du ska diskutera borde ju även mäns hälsa vara något du funderar på.

Det blir som två diskussioner:
    Den ena vad som är hälsosamt för kvinnor som grupp och då borde även vad som är hälsosamt för män vara intressant.
    Den andra är vad för kvinnor du attraheras av och att du då tar upp att du attraheras av smala kvinnor och då inte tar upp män.

Att du attraheras av smala/magra kvinnor är din ensak, det får du göra så mycket du vill.
    Ska du diskutera vad som är hälsosamt för kvinnor som grupp måste du skilja på normalvikt, undervikt, övervikt och fetma.
    Då borde du även vara intresserad av mäns hälsa eftersom fler män än kvinnor har övervikt och jag antar att du har både kvinnliga och manliga släktingar och kvinnliga och manliga vänner som du borde vara lika orolig för då du nästan verkar besatt av BMI.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, var jag själv besatt och fick ätstörning och vägde till slut för lite.
    Det är fler kvinnor(flickor) än män (pojkar) som får ätstörningar men det ökar bland unga män, många killar som sportar på hög nivå.

Ditt sätt att skriva om kvinnors BMI låter väldigt mycket precis som personer som har ätstörningar, du verkar nästan besatt.
    1. Bukfett är farligare för kvinnor. Övervikt ökar risken för komplikationer vid graviditet. Sett till fettprocent är 70% av kvinnorna överviktiga.  Vilket gör att det ser mycket mer allvarligt ut för kvinnor. Dessutom ökar övervikt mest bland unga kvinnor. 

2. Väldigt många män tränar. Betydligt fler än kvinnor. Det är bara att titta på valfritt motionslopp, utom de som bara har kvinnliga deltagare. Eftersom män tränar mer och ar lättare att bygga muskler. Muskler väger dessutom mer än fett. Så hamnar många män på övervikt.  Jag själv har tex gått från bmi 19 till 23 på 5 års gymträning.  
    Men absolut finns många män som har för mycket kaffe också.

3. Jag bryr mig mer om kvinnor.
Svar på tråden Kort man