Kort man
Absolut, har korta män en chans på de överviktiga och mindre fagra kvinnorna.
Idag använder kvinnor till och med chatgpt för att ta reda på mäns längd.
?The girls are using ChatGPT to see if men are lying about their height on dating apps,? announced Justine Moore, a venture capitalist from San Francisco, California, to a staggering 361,000 X users.
nypost.com/2024/08/15/lifestyle/single-gals-using-chatgpt-to-expose-men-lying-about-height-on-dating-apps/
Utseende är en sak men inte allt, det är inte samma sak som att man tycker personen är ful men kanske mer alldaglig men personen har något annat att komma med.
Ytlig, ja visst är många kvinnor ytliga precis som många män är det.
Du själv vill ju bara träffa väldigt smala tjejer så då måste väl vissa kvinnor
få ha samma krav på en man? eller?
Skillnaden är ju att dom flesta med tiden träffar en partner även om partnern inte
ser ut som en dröm och dom flesta är nöjda och börjar leva ett liv tillsammans
med familj osv och ser inser att utseende inte är allt.
Se dig omkring, folk både män och kvinnor, långa och korta, smala och tjocka,
gamla och unga, olika hudfärg mm dvs de flesta träffar en partner trots hur dom ser ut om det inte är väldigt avvikande och är nöjda med sitt liv, sen kanske man ändå skiljer sig men det är inte utseendet som är avgörande.
Utseende fixering är vanligast hos unga, ofta är man då osäker på sig själv, sen
plötsligt börjar ens vänner träffa partners med helt vanliga alldagliga utseenden och annat blir lika viktigt som utseende när man väljer partner.
Jag vet inte hur gammal du är eller hur många förhållanden du har haft eller
om inte förhållande hur många tjejer du fått till det med.
Men i dina inlägg låter det som du har komplex för ditt utseende och är väldigt
utseende fixerad och då inte bara dig själv utan även över andras utseenden.
Du ställer stor krav på dig själv och andra.
Jag hade stora krav på mig själv när jag var yngre, tränade och var fixerad av vad
jag åt och fick till slut ätstörning. Men även fast jag var smal och vältränad tog fixeringen över och blev ett tvång, men mina vänner var lyckliga trots att dom inte
såg perfekta ut och mådde bättre än mig som var så fixerad av vad jag åt och inte njöt av middagar med vänner för att det var onyttiga rätter med men mina vänner var normalviktiga.
Men jag fick hjälp och nu är jag gift och vi har två barn, man inser att utseende och vikt inte är det viktigaste och våra vänner och familj ser olika ut och det är ok.
Ingen har dock ett extremt utseende men alla har givetvis olika skavanker och
många har komplex för något.
Sen kan man inte klumpa ihop folk, kvinnor liksom män är olika och har inte samma smak. Men titta runt dig så ser du att folk med olika utseenden träffar
partners men det är svårare när man har dåligt självförtroende och utstrålar det
och även har komplex för sitt utseende och även då kommenterar andras utseende.
Försök se folk för vad dom är och inte bara deras utseende, för du verkar så utseende fixerad både när det gäller dig själv och andra. Då blir det svårt att
träffa någon.