Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Kort man

Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 01:44:19 följande:
    Det är väl inte konstigt att kortare män är fundersam över längden då kvinnor generellt inte vill dejta kortare män. De vill väl bara bekräfta att du är ok med det ? För 99% av alla kvinnor vill inte dejta en kortare man.
    Finns dock massor med par ute i vardagen där mannen inte är särskilt lång. Kanske mer vanligt bland utländska par dock.

Svenska män och kvinnor är i snitt lite längre än dito från länder i ex. mellanöstern och Sydeuropa. Inte så konstigt då att etniskt svenska tjejer helst tar en man i sin egen längdliga. Du får rikta in dig på tjejer som själva är korta. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 01:59:41 följande:
    Vet inte var du syftar med längdliga. För det det finns inge sån. Då korta kvinnor söker långa män lika mycket som långa kvinnor.

Eftersom 91% av kvinnorna söker en man över 180cm.  Kvinnas egna längd kvittar med andra ord.
    Du kanske ska söka på fler platser utöver ytliga dejtingsajter där krav om längd är mer förekommande? 

Om du öppnar blicken lite och ser dig omkring ute i verkliga livet så kommer du förstå att det inte bara är män över 180 cm som går med kvinnor vid sin arm, långt ifrån.

Med längdliga så menar jag att kvinnor väljer män som längdmässigt matchar dem, utifrån kön räknat då.

En kvinna på ca 165 cm (medellängd för svenska kvinnor) kommer sannolikt att välja en partner som motsvarar den manliga medellängden för etniska svenskar. Alltså en man runt 180 cm. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 02:28:48 följande:
    Så du erkänner alltså att längd spelar roll till ytan ?  Och många kvinnor är ytliga på det viset.

Absolut, har korta män en chans på de överviktiga och mindre fagra kvinnorna.

Idag använder kvinnor till och med chatgpt för att ta reda på mäns längd.

?The girls are using ChatGPT to see if men are lying about their height on dating apps,? announced Justine Moore, a venture capitalist from San Francisco, California, to a staggering 361,000 X users. 

nypost.com/2024/08/15/lifestyle/single-gals-using-chatgpt-to-expose-men-lying-about-height-on-dating-apps/
    Om du har chans på kvinnor som är "mindre fagra" så är det ju inte helt hopplöst. 

Men visst, du kanske inte vill dejta kvinnor med övervikt eller mindre snygga ansikten. Men då ska du inte heller komma här och gnälla om kvinnors längdkrav. Med tanke på att även du kräver vissa egenskaper av damerna. 

Ja, jag tror att kvinnor ofta väljer en man som motsvarar deras egen längd fast könsligt omvänt. En lång tjej kommer att vilja ha en lång kille, det är helt naturligt.

Hur lång är du själv? Är du runt 170 cm så kolla hellre efter tjejer under 165. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-19 03:25:06 följande:
    Det väl bara den lilla detaljen att jag inte faller för överviktiga kvinnor.  
    Om man då som du säger måste titta på kvinnor under 165 cm som också är smala är som att leta efter en nål i en höstack.   
    Korta kvinnor är generellt tjockare och har svårare att hålla vikten än långa.
    Samma "detalj" som när vissa tjejer inte faller för korta män då.

Du sätter också käppar i eget hjul som begränsar dig med vilket utseende kvinnorna får ha. Tror inte att några av de korta, mulliga tjejerna är beredda att ändra sig för din skull. Sånt måste komma inifrån och inte från nån random kille som fixerar vid synliga revben. 
  • Anonym (-)

Beror på hurpass korta de är. Under 167 cm är lite för kort för mig. Annars är jag inte särskilt längdfixerad. Har gillat både korta och långa män. Är betydligt mer petig med kroppsvikt och hälsa. 

• Anonym (-)

Beror på hurpass korta de är. Under 167 cm är lite för kort för mig. Annars är jag inte särskilt längdfixerad. Har gillat både korta och långa män. Är betydligt mer petig med kroppsvikt och hälsa.

• Anonym (-)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-20 00:39:54 följande:
    Är FL en sexdejting sida?
    Verkligen inte. Klicka inte på länken, det är ett virus. Anmäl istället. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 14:01:40 följande:
    Kul att det finns kvinnor som tänker lite som jag.  Att längd är inte så viktigt men däremot vikt och hälsa.

Nja, jag vill ju inte ha en man som är för mager heller. En sund mängd kroppsfett är ju alltid nödvändigt att ha och gärna sunda kost och träningsvanor för ett långt och lyckligt liv.

Men jag skulle ändå föredra normalslank och ingen mage. Något som är svårt att hitta hos typ alla män över 35. 
    Sen om mannen är 170 eller 190 cm i längd gör ingen större skillnad. Så länge han har en vettig personlighet så. Men många negligerar sin hälsa efter en viss ålder. Väldigt trist att det blir så.

• Anonym (-)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 18:38:23 följande:
    Jag ser många vältränade män på gymmet. Även de över 35 år.   Så jag har svårt att se att du skulle ha svårt att hitta en normal slank man ?

Kvinnor däremot. Där är de flesta överviktiga som jag ser både på gymmet och överallt.  Jag undrar varför det är så ...
    De där männen på gym är ett undantag. Svårt att se dem ute i riktiga livet, särskilt om de är i medelåldern och uppåt.
    Gym är ingen lämplig plats att närma sig män på heller. 
Svar på tråden Kort man