• Pandan14

BIM November 2024

Björkskogen skrev 2024-11-13 06:41:09 följande:

Tempökning idag 🤩 så nu den 2 v olidligt långa väntan ????😆 ska verkligen försöka hålla distans och inte överanalysera minsta känning. Men ni vet ju hur lätt det är 😂 
    Vi har iaf tajmat myset väl, mer än så kan vi inte göra. 
    Bim blir 26/27 november. 

Håller alla tummar 🥰
  • Pandan14
    Anonym (En till) skrev 2024-11-13 06:25:25 följande:

En Fråga till er som plussat, hur starka är era streck på vanliga stickor? Mina stickor är från gravidkollen och nu är jag på ÄL+13. Har absolut inga symptom förutom positiva graviditetstest och utebliven mens nu

Såhär ser mitt från rfsu ut på bim+1
  • Pandan14
    Emzor1 skrev 2024-11-12 21:29:29 följande:
    Vår mvc sa att det ska vara nya standarden att alla ska få erbjudande om att göra kub kostnadsfritt i Sverige, men att inte alla län hunnit införa det 🤔 vad tråkigt att ni inte blir erbjudna det 😞 

Ja hoppas det, närmare bf då ju😉 Det tycker jag låter som en bra idé, vad spännande 🤩
    Jaha! men då kanske det har kommit hit med, va ju iofs 1,5 år sedan jag va gravid förra gången 😁
  • Pandan14
    Anonym (En till) skrev 2024-11-13 07:44:57 följande:
    Hahah jag ska försöka uppskatta det! Har historik av ganska ?enkla? graviditeter så vet inte varför jag är så brydd av att inte känna något. 😂
    Jaaa usch för att må illa, hade en topp graviditet förr gången och nu mår jag illa o kräks och är så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen 😦
  • Pandan14
    Anonym (En till) skrev 2024-11-13 07:43:36 följande:
    Såg nu när jag gick tillbaka att mitt test hade ca denna styrkan efter att ha ?torkat? lite :)
    Då är allt absolut i sin ordning, va glad och försök slappna av 🥰
  • Pandan14
    jelins skrev 2024-11-13 11:36:55 följande:

Hej! Hoppar också in i tråden. ☺️

Har bim om 3 dagar (16/11) och hade ägglossning den 2/11. Använde mig av clearblues ägglossningstest. Tog ett digitalt graviditetstest idag som visade negativt. Hoppas ändå att hoppet lever kvar och att ingen mens kommer 🥹 har försökt att bli gravid i ungefär 6 månader. 

Grattis till alla som som fått ett plus nu i november! 🙏

Har du vart inne på länken där man kan se hur mycket hcg som finns respektive när ägget fäste? Det är super intressant! och håller tummarna för mensen håller sig långt borta 🙏🏽
  • Pandan14
    Anonym (Hoppas på plus) skrev 2024-11-13 14:51:35 följande:

Hej,
    jag har inte skrivit något bara observerat så hoppar in här jag hade ägglossning i söndags 10/11 BIM 22/11 (lång väntan) 
    jag såg att ni tippsat om att man kan se hur mycket hcg det finns i kroppen efter x antal dagar är det någon som kan hjälpa mig att tolka den här 🙈
    Hej! Som jag tolkar denna på har du 10 hcg om ägget fäste efter 6 dagar den 18 men om ägget fäste på 9 dpo så har du inte 10 i hcg mängd förens den 21/11 och sen om man kollar lodrätt så är de ökning per 48 eller 72 h (misstänker att det är för att man är olika O vissa får ökning efter 48 h medan andra får efter 72 h) 

hoppas det hjälpte lite och jag hoppas på pluss för dig sen och alla andra som väntar 🙏🏽🙏🏽
  • Pandan14
    TrueResolution skrev 2024-11-13 23:31:46 följande:

Ni som plussat, hur timeade ni in ägglossningen? 

Börjar få lite depp här att man missade alla dagar innan ägglossningen med stor chans till bebis. Förra veckan när testen visade positivt och skrek kör var det såå bra planerat och verkligen "yes!! Nu har vi toppenbra odds, äntligen medvind!" Allting gick enligt plan & beräkningar,

Sen sa kroppen bara "luring!" Och ägglossar en vecka senare, upptäcker det av en slump samma dag. Vi myser samma dag såklart men ingenting mer. Vet ju att det bara krävs en liten rackarns simmare men när man försökt länge känns det som låga odds... Har liksom blivit noll bebis av större chanser, så att det nu ska ta sg på så låga chanser.. suck vilken nojja detta med bebisverkstad är 😮?💨 

Jag har plussat, jag utgår alltid ifrån flytningarna och livmoderns placering, ibland också äl test men mest flytningarna och jag har lärt känna min tapp och mina flyktingar kring äl, jag räknar med att simmarna lever i Max 3 dagar. denna gången fick vi till de 5 dagar 2 dag och själva äl dagen. Förstår att man tappar hoppet när man gör allting rätt, gjorde de med vi försökte i ca 10-12 månader innan vi fick pluss. skillnaden jag gjorde denna gången va att äta folsyra men vet inte om de har någon egentlig påverkan 🤷🏽?♀️ 
  • Pandan14
    Anonym (Wavemountain) skrev 2024-11-14 10:47:08 följande:

😍😍😍😍😍 Kan inte tro att det är sant!! Efter 1 år och 4 månaders försök och så många negativa test! 🥹😍🥹😍🥹😍🥲
    Ooohh stort stort grattis 🥰🥰
  • Pandan14
    Anonym (Wavemountain) skrev 2024-11-14 15:12:28 följande:

Är det någon som gjort en facebook grupp för BF ännu? 🤔 

Eller är ju fortfarande tidigt i November 🙃
    men för alla er som plussat är det någon som vet om de finns en grupp på Fb?? 

Ne men hade gärna haft för tråden bf juli 2025 här på fm är inte alls aktiv 
Svar på tråden BIM November 2024